Steg 1 på en volvo s60 T5 från 2002

Atari
25 februari 2020 · 6 Inlägg

Hallå där!

Jag behöver lite hjälp med att optimera min volvo s60 T5 -02, fanskapet har 250hk till att börja med och är manuell, jag har hört att man kan pusha den till ca 300hk med steg 1 via mjukvara. Då undrar jag, vart kan man göra det? Jag har hört om optimeringen från Autotech, men lyckas inte hitta någonting alls på google, inte ens en webbsida, några ideér?

BSR har en optimering till bilen (PPC) och undrar om den är bättre? kan någon hjälpa mig jämföra dessa två, eller ge mig tips från andra företag som har bättre mjukvara för optimering?

Slutligen tips på vad man kan/ska göra innan & efter optimering?

Bor i Västmanland, så kan tänkas åka 1-2h för optimeringen, så man har det i tanken också

MVH, Atari
Tacksam för svar!! smile smile

Slim
25 februari 2020 · 340 Inlägg

Om jag minns rätt så har Autotech konkat tyvärr... De var annars bra på Volvo.

BSR är en stor firma som funnits länge och ett ok alternativ för Volvo. 3500kr är bra pris för en optimering dessutom.

Undvik boxar och de billigaste firmorna som lovar massa effekt. Det blir sämre resultat och i vissa fall rent skadligt för motorn.

Mack855
25 februari 2020 · 1 354 Inlägg

Slim skrev:
Om jag minns rätt så har Autotech konkat tyvärr... De var annars bra på Volvo.

BSR är en stor firma som funnits länge och ett ok alternativ för Volvo. 3500kr är bra pris för en optimering dessutom.

Undvik boxar och de billigaste firmorna som lovar massa effekt. Det blir sämre resultat och i vissa fall rent skadligt för motorn.

Nja inte konkat men autotech har blivit uppköpta och bytt namn (tror jag) till autotech motorsport Göteborg. De finns på instagram med kontaktuppgifter osv. om TS är intresserad. Skriver inte ut kontaktuppgifter då jag inte vet om det skulle räknas som marknadsföring eller dylikt.

Atari
26 februari 2020 · 6 Inlägg

Tack så mycket boyzz det var till hjälp <3

Senast redigerat av Atari (26 februari 2020)

turbodeath
26 februari 2020 · 2 452 Inlägg

japp det är uppköpt autotech av christian christian här på garaget....och dom finns nummera i göteborg i kungälv...rollsboområdet.......

döden kommer tillbaka
MickeEng
26 februari 2020 · 476 Inlägg

Hallå
Kolla med Tuning Chip i Stockholm optimera min V60 T5 2011 där mycket trevlig personal och bil fungerar och går klockrent.

Volvo V50 "MrWhite" (2004)
Ford Taunus (1978)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang