Tändningsplus Volvo 940

Jeebz
17 mars 2020 · 540 Inlägg

Behöver hitta något lämpligt ställe att tjyva ström i min 940 till nya huvudreläet för link insprutningen. Kraven är att det ska finnas ström när tändningen är på samt när startmotorn går runt så inte databoxen stänger av sig när motorn försöker starta. Tanken var först att jag skulle sno från säkring 1 i centralen som är till original styrenheterna men den är ju konstant 12v. Någon som har något förslag? Annars får jag sätta mig ner med multimetern nån kväll.

Kungenidjungeln
12 januari 2021 · 1 Inlägg

Jeebz skrev:
Behöver hitta något lämpligt ställe att tjyva ström i min 940 till nya huvudreläet för link insprutningen. Kraven är att det ska finnas ström när tändningen är på samt när startmotorn går runt så inte databoxen stänger av sig när motorn försöker starta. Tanken var först att jag skulle sno från säkring 1 i centralen som är till original styrenheterna men den är ju konstant 12v. Någon som har något förslag? Annars får jag sätta mig ner med multimetern nån kväll.

Var slutade det med att du tog 12v ifrån? Har samma problem. Antar att du kopplade h-reg?

Jeebz
12 januari 2021 · 540 Inlägg

Kungenidjungeln skrev:

Jeebz skrev:
Behöver hitta något lämpligt ställe att tjyva ström i min 940 till nya huvudreläet för link insprutningen. Kraven är att det ska finnas ström när tändningen är på samt när startmotorn går runt så inte databoxen stänger av sig när motorn försöker starta. Tanken var först att jag skulle sno från säkring 1 i centralen som är till original styrenheterna men den är ju konstant 12v. Någon som har något förslag? Annars får jag sätta mig ner med multimetern nån kväll.

Var slutade det med att du tog 12v ifrån? Har samma problem. Antar att du kopplade h-reg?

Nä inge H-reg. Monterade eftermarknadssprut på bilen. Mätte mig fram med multimeter och slutade med att jag lyfte på elcentralen och kopplade in mig på säkring nummer 12 alla tre platser var dock redan upptagna så fick ta en sån där kabelsko som delar på sig så man kan koppla på en till. Finns bilder i min projekttråd om dom funkar

TheSwe
6 september 2023 · 1 Inlägg

Säkring 12 och 13 brukar rekommenderas för H-reg.

Men i mitt fall tar dubbelsäkringshållaren för stor plats på på 12 och 13 då jag inte kan få tillbaka plasthöljet för askkoppen. Den tar i säkringen.

Jag skulle vilja hitta en säkring på övre raden som har samma funktion?

Någon?

Steff240
6 september 2023 · 1 017 Inlägg

Jag har inte kopplingsschemat i huvudet så jag kan tyvärr inte hjälpa dig hitta alternativa säkringar.
Däremot kan jag säga att det är ganska lätt att lossa säkringshållaren och komma åt säkringarna underifrån. På de flesta platserna finns det tomma stift som du kan sätta en vanlig kabelsko på. Ser ut och känns mycket seriösare smile.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang