Camaro 67 (Original är för gubbjävlar )

Hej, här kommer en tråd om mitt senaste projekt, har renoverat många Corvetter tidigare men tyckte nu att det var dax för en plåtbil. Har ägt Camaron i ca 1,5 år och har renoverat en del på den innan jag startade tråden. Jag gillar amerikanska muskelbilar men är inget fan av originalbilar, de var tuffa att se på men sedan var det inget mer, väghållningen var usel och de var inte roliga att köra, men det ska det bli ändring på...

BB

  • 32 Följare
  • 2 201 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 mars
BB
25 mars · 36 Inlägg
#41

Hade inte koll på den, kul att se vad han hade gjort.

Cuefa Kungen av dagspendlande.
25 mars · 2 126 Inlägg
#42

BB skrev:
Hade inte koll på den, kul att se vad han hade gjort.

Då har du koll på den nu i alla fall smile
Ja, den har fått gå igenom en hel hög med modifieringar.

Om du inte redan har, skaffa ett konto på Motor Trend on Demand, och följ Roadkill.
Där sker en hel del av de saker bilen är med om i modern tid och det är rejält underhållande o kolla på! smile

Fast å andra sidan har du ju din egen leksak att skruva på - jag är avundsjuk deluxe!

Blir spännande o se din bil växa fram smile

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
silverado350
26 mars · 156 Inlägg
#43

Intressant bil så följer! Har en Opel GT på väg hem från Dallas. Är mer förskonad från rost än din bil. Bara lite på ytan.

zzr9409209
26 mars · 394 Inlägg
#44

Silverado  350,,,den Opeln får du lägga upp här,vore kul att se vad/ om du tänker göra med den, lackade en sån för typ 15 år sedan,men ägaren sålde den senare,står bara o samlar dum nu i en loge..

Senast redigerat av zzr9409209 (26 mars )

silverado350
26 mars · 156 Inlägg
#45

zzr9409209 skrev:
Silverado  350,,,den Opeln får du lägga upp här,vore kul att se vad/ om du tänker göra med den, lackade en sån för typ 15 år sedan,men ägaren sålde den senare,står bara o samlar dum nu i en loge..

PM!

BB
26 mars · 36 Inlägg
#46

Så här ser original växellådsbalk ut.

https://www1.garaget.org/gallery/images/44/43983/43983-ddcb8c761515b32509d9eaa106376d9a.jpg


Men vid de första monteringarna av motor och låda kom jag på att det var lättare att få ut balken om jag plattar till den lite ovanpå ( annars var jag tvungen att släppa på subframen hela tiden för att få ut den ) sänkte även infästningen för växellådan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/44/43983/43983-96da90503252869611365b3d2f615151.jpg

Jag var nöjd med detta en stund iallafall... tänkte köra med 3” system och avgassystemet går under balken vilket ger en dålig markfrigång då det blir lägsta punkten på bilen.

Så det var bara att elda igång svetsen igen, köpte ett 10 cm rör och kapade av balken för att infoga rören, nu kan systemet gå igenom där och markfrigången blev mycket bättre.

https://www1.garaget.org/gallery/images/44/43983/43983-bb3e1535e297ac1e89b95ae46d2d2b83.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/44/43983/43983-dc0785b187c6d2a733c4b0df37d275fd.jpg

Senast redigerat av BB (27 mars )

Cuefa Kungen av dagspendlande.
26 mars · 2 126 Inlägg
#47

Det där var en jäkligt snygg lösning!
Finurligt så det förslår smile

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang