BMW e39 MANUELL rycker efter gaspådrag

Simone39
28 mars 2020 · 3 Inlägg

Tjena! Har nyligen börjat märka ett riktigt jobbigt j*vla  problem på min bil, det är nämligen så att bilen typ ”slår till” efter jag släpper gasen vid höga varv.. alltså hela bilen rycker till riktigt hårt. har hört att det kan vara hardyskivan som måste bytas men farsan min (bilmekaniker) säger att det inte kan vara det. Hade uppskattat all hjälp då jag verkligen vill bli av med det här felet.....

Senast redigerat av Simone39 (28 mars 2020)

Slim
28 mars 2020 · 340 Inlägg

Motor eller växellådskuddar som börjar bli dåliga?

Xebers76
28 mars 2020 · 2 268 Inlägg

Gått många mil? Kan vara många delar som är slitna, tillsammans kan det bli ganska mycket spel i drivlinan.

Simone39
30 mars 2020 · 3 Inlägg

Slim skrev:
Motor eller växellådskuddar som börjar bli dåliga?

Tänkte på det men bilen rycker bara när den blir varm... kan väll vara så att kuddarna blir extra mjuka när dom blir varma vilket kanske resulterar i att dom spökar, eller har jag helt fel?

Simone39
30 mars 2020 · 3 Inlägg

Xebers76 skrev:
Gått många mil? Kan vara många delar som är slitna, tillsammans kan det bli ganska mycket spel i drivlinan.

Aa den har gått 26k, men har hissat upp bilen o kollat underredet, det ända som glappar är krängningshämmarstaget.. så känns lite konstigt om bara den skulle göra så grova ”slag” i bilen

Slim
30 mars 2020 · 340 Inlägg

Simone39 skrev:

Slim skrev:
Motor eller växellådskuddar som börjar bli dåliga?

Tänkte på det men bilen rycker bara när den blir varm... kan väll vara så att kuddarna blir extra mjuka när dom blir varma vilket kanske resulterar i att dom spökar, eller har jag helt fel?

Om det smäller i hela bilen låter det som något tungt rör sig, som exvis hela paketet motor och låda. Hade det varit hardyskivan hade det sannolikt bara dunkat något.

Det är alltid svårt att felsöka på distans, men är det så illa som du beskriver och det är motorfästena borde du känna det om du känner på motorn och ruckar lite med en regel eller dyl...

Hissa upp bilen och känn hur bussningarna kring bakvagnen känns. Om bakvagnen smäller i infästningen kan det nog låta en del. Då kan du även känna på kuddarna till lådan och stödlager mm när du ändå är där.

Marcus_89 Biltokig elektriker
30 mars 2020 · 3 352 Inlägg

Vad har du för motor i den? Rycker det om du pumpar på gasen med? Tänkte om bussningarna i svänghjulet är dåliga. Sitter dubbelmassesvänghjul i dem. Om nu det inte är bussningar i bakvagnen eller liknande. Vid hur höga varv märks det?

Senast redigerat av Marcus_89 (30 mars 2020)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang