bygga om en audi a4 sedan till atraktor

Strid05
28 mars 2020 · 7 Inlägg

Hej jag om min pappa hade tänkt att tillsammans bygga om en epa till mig nu när jag fyller år och jag tyckte det skulle bli väldigt coolt med en audi a4 sedan a traktor efter att jag såg en annons på blocket där en redan var färdig byggd men vi fattar inte riktigt hur man skulle strypa en bästa (lagliga) sätt vi fattar inte riktigt hur man stryper en mindre audi som till skillnad från en king cab inte har en låg växel men såg på blocket annonsen att det bevisligen går så nu frågar jag om någon mer kunnig kan något mer här och undrar också om det måste vara automat eller om manuel går att använda

Senast redigerat av Strid05 (29 mars 2020)

Janneutanb
29 mars 2020 · 7 267 Inlägg

Strid05 skrev:
Hej jag om min pappa hade tänkt att tillsammans bygga om en epa till mig nu när jag fyller år och jag tyckte det skulle bli väldigt coolt med en audi a4 sedan a traktor efter att jag såg en annons på blocket där en redan var färdig byggd men vi fattar inte riktigt hur man skulle strypa en bästa (lagliga) sätt vi fattar inte riktigt hur man stryper en mindre audi som till skillnad från en king cab inte har en låg växel men såg på blocket annonsen att det bevisligen går så nu frågar jag om någon mer kunnig kan något mer här

Verkar som det blir vanligare med spärr i mjukvaran och automatlåda.

Strid05
29 mars 2020 · 7 Inlägg

Janneutanb skrev:

Strid05 skrev:
Hej jag om min pappa hade tänkt att tillsammans bygga om en epa till mig nu när jag fyller år och jag tyckte det skulle bli väldigt coolt med en audi a4 sedan a traktor efter att jag såg en annons på blocket där en redan var färdig byggd men vi fattar inte riktigt hur man skulle strypa en bästa (lagliga) sätt vi fattar inte riktigt hur man stryper en mindre audi som till skillnad från en king cab inte har en låg växel men såg på blocket annonsen att det bevisligen går så nu frågar jag om någon mer kunnig kan något mer här

Verkar som det blir vanligare med spärr i mjukvaran och automatlåda.

Måste man ha automat eller funkar manuel lika bra?

Myhran
29 mars 2020 · 452 Inlägg

Strid05 skrev:

Janneutanb skrev:

Strid05 skrev:
Hej jag om min pappa hade tänkt att tillsammans bygga om en epa till mig nu när jag fyller år och jag tyckte det skulle bli väldigt coolt med en audi a4 sedan a traktor efter att jag såg en annons på blocket där en redan var färdig byggd men vi fattar inte riktigt hur man skulle strypa en bästa (lagliga) sätt vi fattar inte riktigt hur man stryper en mindre audi som till skillnad från en king cab inte har en låg växel men såg på blocket annonsen att det bevisligen går så nu frågar jag om någon mer kunnig kan något mer här

Verkar som det blir vanligare med spärr i mjukvaran och automatlåda.

Måste man ha automat eller funkar manuel lika bra?

Man behöver ha en automat med momentomvandlare, dvs ingen dsg,
Man måste söka dispans för att man har momentomvandlare för att åsidosätta grundkravet på 10km/h på lägsta växel,
Man måste även spärra hastigheten genom original styrbox (ändrad maxhastighet med chipning) och ej någon eftermarknadslösning,

För mer info så är det väl transportstyrelsens tekniska avdelning ni skall ringa tror jag.

Har inte registrerat någon själv men detta är den info jag fått ta del av,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang