Hjälp! vill veta hur jag ska koppla detta?

Wyckman
5 april 2020 · 2 Inlägg

Tjena! jag har som är lite nybörjare på området billjud har införskaffat lite nytt ljud till bilen som jag skulle vilja ha lite råd om hur jag ska koppla in det. Det jag har köpt är blandannat GAS 4-pack PSM84 med BEAT 80.4, och B2 Audio RIOT 15D4 & GAS PRO SPL 3500.1. Min fråga är då hur ska jag koppla in detta så att jag får det bäst kopplat med ohm och dylikt för att få bästa möjliga effekt?

Volvo V70 "T5" (2001)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 april 2020 · 14 048 Inlägg

Wyckman skrev:
Tjena! jag har som är lite nybörjare på området billjud har införskaffat lite nytt ljud till bilen som jag skulle vilja ha lite råd om hur jag ska koppla in det. Det jag har köpt är blandannat GAS 4-pack PSM84 med BEAT 80.4, och B2 Audio RIOT 15D4 & GAS PRO SPL 3500.1. Min fråga är då hur ska jag koppla in detta så att jag får det bäst kopplat med ohm och dylikt för att få bästa möjliga effekt?

Du kanske skulle frågat i butiken hur du ska koppla in detta.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Brådhis * Voff voff *
5 april 2020 · 10 279 Inlägg

Vettemannen skrev:

Wyckman skrev:
Tjena! jag har som är lite nybörjare på området billjud har införskaffat lite nytt ljud till bilen som jag skulle vilja ha lite råd om hur jag ska koppla in det. Det jag har köpt är blandannat GAS 4-pack PSM84 med BEAT 80.4, och B2 Audio RIOT 15D4 & GAS PRO SPL 3500.1. Min fråga är då hur ska jag koppla in detta så att jag får det bäst kopplat med ohm och dylikt för att få bästa möjliga effekt?

Du kanske skulle frågat i butiken hur du ska koppla in detta.

/Benny

Men nu frågar han här... Vem vet, han kanske köpte beggat, på nätet, från utlandet osv osv...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
mb_pucken
5 april 2020 · 5 087 Inlägg

Vilka delar av inkopplingen är det du behöver hjälp med? Tänkte om vi delar upp det i lite mindre delar :-)
Har du allt så som kablar, extra batterier osv?

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Wyckman
5 april 2020 · 2 Inlägg

mb_pucken skrev:
Vilka delar av inkopplingen är det du behöver hjälp med? Tänkte om vi delar upp det i lite mindre delar :-)
Har du allt så som kablar, extra batterier osv?

Det med att koppla in stöm till slutsteg och batterier och dylikt har jag kolla på. Det jag är ute efter att få hjälp med är inkoppling av högtalare och bas till slutsteg så jag får det rätt med impedans på grejerna och inte pajar något.

Volvo V70 "T5" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang