Byta till eluppvärmd ratt.

Perrablerra
6 april 2020 · 127 Inlägg

Tjo. Har en Peugeot partner 2014 som inte har värme i ratten (vet inte om det fanns som tillval när bilen var ny). Skulle vilja byta den till en med värme i. Är det över huvud taget möjligt? Den har inga knappar utan allt sitter på spakar bakom så just det borde inte vara något problem. Om det inte går, finns det något annat alternativ som tex något överdrag med värme i?

Peugeot Partner "Plåtlådan" (2014)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
6 april 2020 · 4 917 Inlägg

Detdär kommer att kosta en del..
JAG kör med det allra billigaste alternativet, nämligen vanliga handskar..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Perrablerra
6 april 2020 · 127 Inlägg

axxet skrev:
Detdär kommer att kosta en del..
JAG kör med det allra billigaste alternativet, nämligen vanliga handskar..

Då jag jobbar och behöver använda mobilen en del tycker jag det blir onödigt klumpigt med handskar. Har även en skada i vänsterhanden som ger klåda om jag har handskar på mig längre tider. Därav vore en varm ratt kalas.

Peugeot Partner "Plåtlådan" (2014)
Pininfarina406
6 april 2020 · 535 Inlägg

Perrablerra skrev:
Tjo. Har en Peugeot partner 2014 som inte har värme i ratten (vet inte om det fanns som tillval när bilen var ny). Skulle vilja byta den till en med värme i. Är det över huvud taget möjligt? Den har inga knappar utan allt sitter på spakar bakom så just det borde inte vara något problem. Om det inte går, finns det något annat alternativ som tex något överdrag med värme i?

Hej eluppvärmd ratt verkar inte finnas till din bil. Däremot elslingor att montera under ett rattöverdrag eller dyl.

https://www.ebay.co.uk/itm/Universal-12 … SwEbBeCvB8

Mvh T.

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
Perrablerra
6 april 2020 · 127 Inlägg

Pininfarina406 skrev:
Hej eluppvärmd ratt verkar inte finnas till din bil. Däremot elslingor att montera under ett rattöverdrag eller dyl.

https://www.ebay.co.uk/itm/Universal-12 … SwEbBeCvB8

Mvh T.

Det där såg ju intressant ut. Ska ta en titt.

Peugeot Partner "Plåtlådan" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang