BC-coilovers sänker ”dåligt”

arrebarrexd
7 april 2020 · 11 Inlägg

Har nyligen satt på bc-coilovers på min V70 -07. Tanken var att sänka den rätt rejält, och är ganska nöjd med hur låg den blev i bak men i fram tycker jag att den inte gör sitt jobb. Problemet jag har är att jag har sänkt coilsen så mycket att den nästan tar i drivaxeln, någon annan som haft samma ”problem”? Måste jag kapa för att få den lägre eller är det något jag kan ha gjort fel? Vill helst få ner den några cm till

Senast redigerat av arrebarrexd (7 april 2020)

Xebers76
7 april 2020 · 2 265 Inlägg

Låter som att du vill sänka bilen mer än vad tillverkaren av coilsen lämnat justermån för?

Bild? Du säger att det fattas flera centimeter, kan detta verkligen stämma?

Senast redigerat av Xebers76 (7 april 2020)

arrebarrexd
7 april 2020 · 11 Inlägg

Xebers76 skrev:
Låter som att du vill sänka bilen mer än vad tillverkaren av coilsen lämnat justermån för?

Bild? Du säger att det fattas flera centimeter, kan detta verkligen stämma?

Faktiskt inte kollat upp vad dem lämnar för justermån. Själv såg jag att det går att sänka mer men är inte lätt med en drivaxel i vägen..

Alla har olika smak men för hög i fram tyvärr.. bifogar den enda bilden jag har just nuhttps://www1.garaget.org/gallery/images/236/235353/235353-57fde948f168e5c61122af02d6b72a26.jpg

Senast redigerat av arrebarrexd (7 april 2020)

Xebers76
7 april 2020 · 2 265 Inlägg

Vill du kunna svänga så har du nått botten redan, vill du sänka mer så får jag föreslå luftfjädring tongue

Jag har också varit tonåring och kört med toksänkt bil, det var kul då iaf, men rackarns vad osmidig bilen blir, dödar däcken illa fort med tongue

Jag har inga fler tips, någon annan får fylla i

Senast redigerat av Xebers76 (7 april 2020)

arrebarrexd
7 april 2020 · 11 Inlägg

Xebers76 skrev:
Vill du kunna svänga så har du nått botten redan, vill du sänka mer så får jag föreslå luftfjädring tongue

Jag har också varit tonåring och kört med toksänkt bil, det var kul då iaf, men rackarns vad osmidig bilen blir, dödar däcken illa fort med tongue

Jag har inga fler tips, någon annan får fylla i

Nja lite till går nog innan det tar stopp wink luftfjädring hade varit grymt men känns som mycket pengar för en ”billig” bil tongue

Tack för inflikandet

Mew
7 april 2020 · 2 156 Inlägg

arrebarrexd skrev:

Xebers76 skrev:
Vill du kunna svänga så har du nått botten redan, vill du sänka mer så får jag föreslå luftfjädring tongue

Jag har också varit tonåring och kört med toksänkt bil, det var kul då iaf, men rackarns vad osmidig bilen blir, dödar däcken illa fort med tongue

Jag har inga fler tips, någon annan får fylla i

Nja lite till går nog innan det tar stopp wink luftfjädring hade varit grymt men känns som mycket pengar för en ”billig” bil tongue

Tack för inflikandet

Joo men man bygger ju inte för att spara pengar. wink

Men jo, ska ju helst gå att köra också. tongue Tycker nästan den främre höjden ser bättre ut (mao höj lite bak), men det är jag det. smile

arrebarrexd
8 april 2020 · 11 Inlägg

Mew skrev:

arrebarrexd skrev:

Xebers76 skrev:
Vill du kunna svänga så har du nått botten redan, vill du sänka mer så får jag föreslå luftfjädring tongue

Jag har också varit tonåring och kört med toksänkt bil, det var kul då iaf, men rackarns vad osmidig bilen blir, dödar däcken illa fort med tongue

Jag har inga fler tips, någon annan får fylla i

Nja lite till går nog innan det tar stopp wink luftfjädring hade varit grymt men känns som mycket pengar för en ”billig” bil tongue

Tack för inflikandet

Joo men man bygger ju inte för att spara pengar. wink

Men jo, ska ju helst gå att köra också. tongue Tycker nästan den främre höjden ser bättre ut (mao höj lite bak), men det är jag det. smile

Nej så är det ju! Men bygger hellre luft på en nyare bil isf wink

Senast redigerat av arrebarrexd (8 april 2020)

arrebarrexd
8 april 2020 · 11 Inlägg

Ingen annan som varit med om samma?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang