Renovering av sommarbilen Volvo 940 FT -95

Bakgrunden till renoveringen är att jag vill ha en bil som är bra i ordning, vill ha den lika fin i motorrummet som den är utvändigt. Underredet kommer också göras till det bättre. Renoveringen påbörjades hösten 2015, och kommer att fortsätta några år framöver!

dsrolf

dsrolf
15 maj · 642 Inlägg

Aronson skrev:
Den blev otroligt fin,du har gjort ett fantastiskt jobb.

Tackar så mycket för den fina kommentaren. Har inte lackat bilen utvändig än, då jag ville ha lite paus i mekande och vill köra och kolla så allt fungerar som det ska, så nu tar jag det som är kvar som vinterprojekt.

RandomMaister
15 maj · 485 Inlägg

dsrolf skrev:

Aronson skrev:

Tackar så mycket för den fina kommentaren. Har inte lackat bilen utvändig än, då jag ville ha lite paus i mekande och vill köra och kolla så allt fungerar som det ska, så nu tar jag det som är kvar som vinterprojekt.

Ser väldigt fin ut i lacken redan tycker jag..!

InTheWhite
15 maj · 1 863 Inlägg

Kanon att det löste sig till slut, lite drygt när det strular.

Håller tummarna för att du får en problemfri sommar med bilen. smile

dsrolf
16 maj · 642 Inlägg

RandomMaister skrev:

dsrolf skrev:

Aronson skrev:

Ser väldigt fin ut i lacken redan tycker jag..!

Tackar så mycket. På kort ser man inte skadorna på lacken, men den ser rätt så bra ut på lite håll.

dsrolf
16 maj · 642 Inlägg

InTheWhite skrev:

Det hoppas jag med. Ska byta däck, kör med däck som är 8 år och det känns som dom blivit hårda. Hade dom på min andra bil och tyckte även då att dom inte var bra.

InTheWhite
16 maj · 1 863 Inlägg

dsrolf skrev:

InTheWhite skrev:

Det hoppas jag med. Ska byta däck, kör med däck som är 8 år och det känns som dom blivit hårda. Hade dom på min andra bil och tyckte även då att dom inte var bra.

Jo dom blir ju hårda med tiden. Jag får också byta på min vite då höger fram börjar bli riktigt slitet på utsidan.

dsrolf
fredag 14:14 · 642 Inlägg

Idag fick det bli tvätt på båda bilarna. Perfekt väder på förmiddagen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175523/175523-067fe95a2fab1385c56c606468b0ef61.jpg
Färdigtvättat och som vanligt blev det lite polering i motorrummet.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175523/175523-bd17be103b2714a85d01f0f67d0ecd86.jpg
Här kommer jag hålla bra ordning nu när allt ser bra ut.
https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175523/175523-6a53482a7f7845a77f61136595456aec.jpg
Fick nya däck till Turbon idag, ska lämna in bilen för att byta däcken och sen få dom kolla varför bilen vill dra åt höger, ställde in framvagnen innan jag ställde på bilen. Känns inte bra även om man kör sakta.

Senast redigerat av dsrolf (fredag 14:26)

Sponsrade tjänster
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang