SEAT IBIZA 1997 - Skyltbelysningen, vitt ljus bakåt. Hur lösa detta problem?

benganandersson1133
27 maj 2020 · 3 Inlägg

Hej,

Jag var precis på besiktning och min bil gick inte igenom på grund av att det inte fans något som täckte skyltlyktan/skyltbelysningen.
Det är två lampor som lyser dels på skylten men även rakt ut, vilket inte ska vara tillåtet. De bad mig att täcka för den på något sätt.
Nu när jag har kikat på diverse skrotar så hittar jag inget sådant och börjar undra ifall det kanske inte är original som sitter på och undrar samtidigt hur den har lyckats passera besiktning tidigare...

Hur som helst så undrar jag ifall någon har ett tips på hur jag kan lösa problemet? Bör jag byta ut hela bakluckan (bilen är inte värd mer än några få tusenlappar) eller hitta på någon egen lösning? Jag tänker mig något i stil med att lödda någon plastbit så att ljusen enbart riktar sig mot skylten?

All möjlig tips och tricks är mycket välkommet!

Tack på förhand!

/Bengt

Senast redigerat av benganandersson1133 (27 maj 2020)

benganandersson1133
27 maj 2020 · 3 Inlägg

.

KolGruvan
27 maj 2020 · 1 450 Inlägg

Nu vet jag inte hur hållaren är utformad men tejpa över den delen som lyser rakt ut ?

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
granadadr
27 maj 2020 · 7 284 Inlägg

bild?

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
27 maj 2020 · 4 917 Inlägg

bild behövs inte när han bara ska tejpa..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
benganandersson1133
28 maj 2020 · 3 Inlägg

Återkommer med bild under morgondagen smile

Jag frågade faktiskt damen på besiktningen ifall det gick bra med tejp varpå hon säger "njaa det ska ju vara en hållbar lösning, om det regnar så lossnar tejpet".
Hon var dock ny på jobbet, känns som att silvertejp borde funka tänker jag...

Blixnabb
29 maj 2020 · 245 Inlägg

Ny på jobbet, kolla om det är original som sitter där, då får dom lysa på det viset och teknikern har fel, om så är fallet så tar bes företaget bort anmärkningen om man kan bevisa att så är fallet, tex ett foto där det står bilens originalnummer på delen.
Hade liknande problem med en Volvo S40 -04 sista årsmodellen fick vita sidoljus och tekniker gav sig den på att de tvunget skulle vara orangea som tidigare årsmodeller, han fick snällt backa efter ett samtal med företagets teknik avdelning då dessa var original och bilen helbilsgodkännd med dem.

husseman
29 maj 2020 · 1 588 Inlägg

Hupp, svart "silvertejp" funkar kanon. inget att lägga nån mer energi på. Finns besiktningsnissar/nissor som har dåliga dagar oxå.  Problem löst.

mvh/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang