Hjälp med bilstereo å rattkablage

Fellom
28 maj 2020 · 10 Inlägg

Tjenare!

Har nyligen köpt en Volvo S60 2004 och har påbörjat ett byte av stereo till en Kenwood DDX318BT. Allt med stereon funkar, förutom knapparna på ratten, fick med ett rattkablage, en CP2-UNI men får den inte att fungera alls. Har någon en lösning på det här eller något bättre rattkablage som kanske fungerar för min bilmodell?

Har försökt i 2 dagar men inte lyckas få det och fungera. Uppskattar all hjälp jag kan få.

Mvh Noah.

Senast redigerat av Fellom (28 maj 2020)

MammDiin
28 maj 2020 · 2 019 Inlägg

Fellom skrev:
Tjenare!

Har nyligen köpt en Volvo S60 2004 och har påbörjat ett byte av stereo till en Kenwood DDX318BT. Allt med stereon funkar, förutom knapparna på ratten, fick med ett rattkablage, en CP2-UNI men får den inte att fungera alls. Har någon en lösning på det här eller något bättre rattkablage som kanske fungerar för min bilmodell?

Har försökt i 2 dagar men inte lyckas få det och fungera. Uppskattar all hjälp jag kan få.

Mvh Noah.

Ingen erfarenhet av den modellen men verkar ju gå att ladda ner en app för att se hur man ska ställa in dipswitcharna och koppla in den om bilmodellen stöds. Har du testat med det?

Fellom
29 maj 2020 · 10 Inlägg

MammDiin skrev:

Fellom skrev:
Tjenare!

Har nyligen köpt en Volvo S60 2004 och har påbörjat ett byte av stereo till en Kenwood DDX318BT. Allt med stereon funkar, förutom knapparna på ratten, fick med ett rattkablage, en CP2-UNI men får den inte att fungera alls. Har någon en lösning på det här eller något bättre rattkablage som kanske fungerar för min bilmodell?

Har försökt i 2 dagar men inte lyckas få det och fungera. Uppskattar all hjälp jag kan få.

Mvh Noah.

Ingen erfarenhet av den modellen men verkar ju gå att ladda ner en app för att se hur man ska ställa in dipswitcharna och koppla in den om bilmodellen stöds. Har du testat med det?

Jodå har testat de, har inte gett mig några resultat dock, står även att bilmodellen stöds. Kanske helt enkelt måste köpa ett annat rattkablage...

MammDiin
30 maj 2020 · 2 019 Inlägg

Du har ström och jord och signal och allt annat som krävs kopplat till den? Du har även valt Kenwood som HU och rätt kabel (om det finns flera beroende på märke på stereon)?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang