Moped Vento Dynamite stannar efter 10 min

polissilop
31 maj 2020 · 1 Inlägg

Min 2019 års modell Vento Dynamite stannar och dör helt efter typ 10 min, går sen inte att starta. Men om jag laddar batteriet sen så startar den. Batteriet är splitter nytt. Vad i hela helvetet kan problemen vara? Tacksam för svar.. Hittar inte tändstiftet heller, det är en fyrtaktare EU moped.

Senast redigerat av polissilop (31 maj 2020)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
31 maj 2020 · 4 917 Inlägg

Kolla om batteriet laddas när du väl fått igång den igen..
Det bör vara minst 1 volt över batteriets normalspänning.

Senast redigerat av axxet (31 maj 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
jaka54
31 maj 2020 · 5 719 Inlägg

Hej!
....Tändstiftet sitter på topplocket..!

Shahrokh
25 januari 2023 · 1 Inlägg

polissilop skrev:
Min 2019 års modell Vento Dynamite stannar och dör helt efter typ 10 min, går sen inte att starta. Men om jag laddar batteriet sen så startar den. Batteriet är splitter nytt. Vad i hela helvetet kan problemen vara? Tacksam för svar.. Hittar inte tändstiftet heller, det är en fyrtaktare EU moped.

Have your problem solved now? I am facing the same problem with my moped vento dynamite 2015 and i change battery couple of days before .

Jesper328
25 januari 2023 · 2 366 Inlägg

Shahrokh skrev:

polissilop skrev:
Min 2019 års modell Vento Dynamite stannar och dör helt efter typ 10 min, går sen inte att starta. Men om jag laddar batteriet sen så startar den. Batteriet är splitter nytt. Vad i hela helvetet kan problemen vara? Tacksam för svar.. Hittar inte tändstiftet heller, det är en fyrtaktare EU moped.

Have your problem solved now? I am facing the same problem with my moped vento dynamite 2015 and i change battery couple of days before .

Grab a voltmeter or multimeter and check the voltage across the battery terminals.

Did replacing the battery make any difference for you?
If it ran for a couple of days after the replacement it’s most likely the alternator that’s faulty, or something else related to the charging system.

Up the RA
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang