Släpvagnens belysning problem

Avresto
1 juni 2020 · 202 Inlägg

Hej,

Jag har ett problem som jag funderat ett tag på då tillkopplad fordons belysning som blinkers osv ej fungerar när jag kopplat in den till bilen samt så slutar bilens elektroniska öppna/stänga funktion sluta fungera.

Jag måste sätta dit en extra kontakt på släpfordonets elkabel för att kunna koppla på bilens elkontakt.

Bilen det gäller är en

Opel Insignia 2.0cdti 2009

Myhran
1 juni 2020 · 452 Inlägg

Avresto skrev:
Hej,

Jag har ett problem som jag funderat ett tag på då tillkopplad fordons belysning som blinkers osv ej fungerar när jag kopplat in den till bilen samt så slutar bilens elektroniska öppna/stänga funktion sluta fungera.

Jag måste sätta dit en extra kontakt på släpfordonets elkabel för att kunna koppla på bilens elkontakt.

Bilen det gäller är en

Opel Insignia 2.0cdti 2009

Har du led lampor på släpet?

Är det en elektrisk baklucka du syftar på slutar fungera? Eller är det någon annan elektronik som slutar?

Vad är det för extra kontakt du måste ansluta? En vanlig 13-7 adapter eller något annat?

Avresto
1 juni 2020 · 202 Inlägg

Myhran skrev:

Avresto skrev:
Hej,

Jag har ett problem som jag funderat ett tag på då tillkopplad fordons belysning som blinkers osv ej fungerar när jag kopplat in den till bilen samt så slutar bilens elektroniska öppna/stänga funktion sluta fungera.

Jag måste sätta dit en extra kontakt på släpfordonets elkabel för att kunna koppla på bilens elkontakt.

Bilen det gäller är en

Opel Insignia 2.0cdti 2009

Har du led lampor på släpet?

Är det en elektrisk baklucka du syftar på slutar fungera? Eller är det någon annan elektronik som slutar?

Vad är det för extra kontakt du måste ansluta? En vanlig 13-7 adapter eller något annat?

Det stämmer elektrisk baklucka,
Släppen har vanlig lampa,
Det stämmer gällande adaptern

Myhran
1 juni 2020 · 452 Inlägg

Avresto skrev:

Myhran skrev:

Avresto skrev:
Hej,

Jag har ett problem som jag funderat ett tag på då tillkopplad fordons belysning som blinkers osv ej fungerar när jag kopplat in den till bilen samt så slutar bilens elektroniska öppna/stänga funktion sluta fungera.

Jag måste sätta dit en extra kontakt på släpfordonets elkabel för att kunna koppla på bilens elkontakt.

Bilen det gäller är en

Opel Insignia 2.0cdti 2009

Har du led lampor på släpet?

Är det en elektrisk baklucka du syftar på slutar fungera? Eller är det någon annan elektronik som slutar?

Vad är det för extra kontakt du måste ansluta? En vanlig 13-7 adapter eller något annat?

Det stämmer elektrisk baklucka,
Släppen har vanlig lampa,
Det stämmer gällande adaptern

Den elektriska bakluckan skall troligen inte fungera när du har släpet kopplat de är en egenskap skulle jag säga, Detta för att inte bula luckan mot något ev på släpet,

Ang belysningen måste man ta reda på om felet är på bilen eller på släpet, ev kontrollera säkringar eller händelseminne kanske kan säga varför släpet ej fungerar,
I 9 fall av 10 skulle jag säga att felet ligger i släpet, som ev har knäckt en säkring eller så!


Det kan även vara fel på 13-7pol adaptern hur ser stiften ut i adapter och i bilen?

Du skulle behöva höra av dig till en verkstad som har en bra dragelstestare samt diagnosutrustning som passar din bil efter att du kontrollerar säkringarna till dragkrokselen.

Med vänlig hälsning,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang