Renault Master Dci90 -02 Dör vid gaspådrag

850T5R_Persson
30 maj 2013 · 97 Inlägg

Har ett jobbigt problem med bilen, motorn lägger av helt varenda gång du gasar lite för mycket då du är ute och åker, man lär vara väldigt känslig på gasen för att kunna åka,
När den har lagt av så räcker det att bara vrida av och på nyckeln så går den igen, Håller på att bli tokig.
Är de nån som kan tänka sig vad de är för fel ?

Pularn
19 september 2014 · 1 Inlägg

Hej!

Lustigt! Har råkat ut för precis samma fel som du beskriver på min Master 2,5dci -05
Trodde det var trimboxen som jag installerat, kan tydligen bli så om man ställer den för högt!?
Men har ställt ner och ändå samma fenomen! Så länge man rattar som en 80-åring och är först i kön så går det bra, men vid omkörningar och långa branter så dör tändningen!!!
Har du fått någon klarhet?

niksve
21 februari 2015 · 1 Inlägg

Hoj hoj

Här är ännu en med samma fel på min Master! Super drygt fel.. Men ingen verkar veta vad som är paj.. Någon som har löst detta? och vet vad som behövde bytas/fixas?

Med vänlig hälsning
Niklas

h3nrys
3 oktober 2017 · 53 Inlägg

jag har också samma fel på min sad visserligen en nissan interstar men ar samma bil. (dci90)

Carl00
29 maj 2020 · 10 Inlägg

Hej
Någon som har ett bra svar på denna frågan om varför den plötsligt dör under färd?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
29 maj 2020 · 4 917 Inlägg

Med min usla gamla erfarenhet så TROR jag att det har med bränsetillförseln att göra..
Och det baserar jag på att om det varit elfel så hade man inte kunnat starta igen ..
Jag siktar in mig på bränslepumpen och dess omgivning..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Carl00
29 maj 2020 · 10 Inlägg

axxet skrev:
Med min usla gamla erfarenhet så TROR jag att det har med bränsetillförseln att göra..
Och det baserar jag på att om det varit elfel så hade man inte kunnat starta igen ..
Jag siktar in mig på bränslepumpen och dess omgivning..

Ja nåt säger att bränslepumpen är dålig på denna - bränslefiltret är bytt. Jag har en KCR på den - delar säger att denna kan fela - men mycket av problemen när den rjuvstannar är när man lägher på lite mer gas i uppfartbackar - då dör den - o då får man omstarta den med nyckeln av/ på men det händer mer frekvent nu. Någon som testat o bytt pumpen?

zzr9409209
29 maj 2020 · 716 Inlägg

Kör live data på bränsletrycket,

husseman
29 maj 2020 · 1 577 Inlägg

Hupp, detta känner ja igen.. nån som tagit koder?  Behöver nåt att gå på då man e´senil numer. Kan de varit railtrycksgivaren som spökade eller va det pump/pumpstyrbox.? Fan, ta o ge mig några koder så har ja det på min dator på jobbet. Dessa har ja lagat i parti o minut när de va populära. Minnet e´bra..men jävligt kort.
mvh/husse

Carl00
31 maj 2020 · 10 Inlägg

husseman skrev:
Hupp, detta känner ja igen.. nån som tagit koder?  Behöver nåt att gå på då man e´senil numer. Kan de varit railtrycksgivaren som spökade eller va det pump/pumpstyrbox.? Fan, ta o ge mig några koder så har ja det på min dator på jobbet. Dessa har ja lagat i parti o minut när de va populära. Minnet e´bra..men jävligt kort.
mvh/husse

Kollar detta återkommer med koder

Carl00
4 juni 2020 · 10 Inlägg

husseman skrev:
Hupp, detta känner ja igen.. nån som tagit koder?  Behöver nåt att gå på då man e´senil numer. Kan de varit railtrycksgivaren som spökade eller va det pump/pumpstyrbox.? Fan, ta o ge mig några koder så har ja det på min dator på jobbet. Dessa har ja lagat i parti o minut när de va populära. Minnet e´bra..men jävligt kort.
mvh/husse

Hej igen
Felkod 188200
Felkod DF070
Felkod DF061

Tack på förhand

Carl00
5 juni 2020 · 10 Inlägg

husseman skrev:
Hupp, detta känner ja igen.. nån som tagit koder?  Behöver nåt att gå på då man e´senil numer. Kan de varit railtrycksgivaren som spökade eller va det pump/pumpstyrbox.? Fan, ta o ge mig några koder så har ja det på min dator på jobbet. Dessa har ja lagat i parti o minut när de va populära. Minnet e´bra..men jävligt kort.
mvh/husse

Carl00 skrev:

husseman skrev:
Hupp, detta känner ja igen.. nån som tagit koder?  Behöver nåt att gå på då man e´senil numer. Kan de varit railtrycksgivaren som spökade eller va det pump/pumpstyrbox.? Fan, ta o ge mig några koder så har ja det på min dator på jobbet. Dessa har ja lagat i parti o minut när de va populära. Minnet e´bra..men jävligt kort.
mvh/husse

Kollar detta återkommer med koder

Hej igen
Felkod 188200
Felkod DF070
Felkod DF061

Tack på förhand

Pekka13
20 augusti 2020 · 1 Inlägg

Nån som har nån lösning?

Carl00
23 augusti 2020 · 10 Inlägg

Hej Pekka saknar oxå svar i frågan - ett irriterade problem.

ARNRYD
23 augusti 2020 · 1 Inlägg

Kollat att inte partikelfiltret är iscensatt? Hade en Volvo bensinare som betedde sig helt obegripligt, bytte tänddelar och bränslefilter men inget hjälpte, visade sig vara katalysatorn som var slut/igensatt. Bytte och den gick bilen perfekt. Partikelfiltret brukar gå att rengöra.

Carl00
28 augusti 2020 · 10 Inlägg

Hej igen

Nån som kan klura ut ett svar. Bytte kamaxelgivaren - den gamla hade metall - varpå olja trängt in i kontakten. Trodde absolut detta kunde varit felet. Så var det inte när jag var ute o åkte igår igen så dog den när den blivit lite varm efter några mil. Vad gör man mer nu? Vill inte byta bränslepump ännu.
Tack på förhand
Robert

Carl00
9 september 2020 · 10 Inlägg

Felkod 188200 kom upp igen efter byte kamaxelgivare. Men idag tog jag bort KCR då kom inte felet mer.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang