Köpråd 30-50k sportig bil

Tom_Bombadill
6 juni 2020 · 51 Inlägg

1Adrian1 skrev:
Vad du än gör köp inte den som är länkad ovan!! Drömpris på en helt annan nivå smile
Men de är trevliga bilar. Vad jag har hört så är turbon underdimensionerad (KO4) så de brukar rasa lite hejvilt och att rost är ett problem, men annars ska det inte vara några problem.

Missförstår dig nog nu. Menar du att den är för billig och drf nåt som är fel? Eller menar du att den är för dyr?

1Adrian1
6 juni 2020 · 356 Inlägg

Tom_Bombadill skrev:

1Adrian1 skrev:
Vad du än gör köp inte den som är länkad ovan!! Drömpris på en helt annan nivå smile
Men de är trevliga bilar. Vad jag har hört så är turbon underdimensionerad (KO4) så de brukar rasa lite hejvilt och att rost är ett problem, men annars ska det inte vara några problem.

Missförstår dig nog nu. Menar du att den är för billig och drf nåt som är fel? Eller menar du att den är för dyr?

Den är alldeles för dyr.

panda666
6 juni 2020 · 4 228 Inlägg

https://www.blocket.se/annons/gavleborg … d/90219686

https://www.blocket.se/annons/gavleborg … 3/90043166

Finns flera ifall priset inte är ok för ts, men bilhandlare kan vara bra ibland, den första som ja länkade tex erbjuder 12 månaders garanti, man kan även pruta i dessa virus tider samt den skulle besiktigas nu i juli så man kan be handlaren att besikta den först innan man godkänner köp. 12 månaders garanti kan vara bra o ha, åker man på nått fel så fixar dom förhoppningsvis. Gillade inte ts förresten s60?

Tom_Bombadill
6 juni 2020 · 51 Inlägg

Då är jag med på noterna. Har dunderkoll på alla bilar på blocket jag är intresserad av och har skrivit till de flesta men bra att veta det där med priset. Fortsätter hålla utkik.

Jo Volvo s60 har jag inget mot men föredrar civic och mps!

Tack!

panda666
6 juni 2020 · 4 228 Inlägg

Tom_Bombadill skrev:
Då är jag med på noterna. Har dunderkoll på alla bilar på blocket jag är intresserad av och har skrivit till de flesta men bra att veta det där med priset. Fortsätter hålla utkik.

Jo Volvo s60 har jag inget mot men föredrar civic och mps!

Tack!

mellan civic och mps skulle ja lätt välja mps. ser bättre ut och skönare bil. plus mycket hästar med awd. kan slänga i ett chip också så får du över 300hk lätt.

Tom_Bombadill
6 juni 2020 · 51 Inlägg

mellan civic och mps skulle ja lätt välja mps. ser bättre ut och skönare bil. plus mycket hästar med awd. kan slänga i ett chip också så får du över 300hk lätt.

Tack. Den känns kanske lite mer praktisk

Eleeb90
7 juni 2020 · 341 Inlägg

Sportig. Ja bmw 330 e46 är ju grejer eller att man köper en e46 330 diesel är ju 200 hästar idén original trimma på den lite till 250 diesel hästar haha. Annars har du ju större 5 serien e39 540 dock så är det oftast automat på dom wink Volvo 850 t5 och V70 t5 finnes. Har själv en t5a men den står nu. T5orna kan man lätt skrämma upp i mycket hästar smile Många japaner finns som jag inte har koll på heller men toyota har ju celican iaf.

Marcus_89 Biltokig elektriker
7 juni 2020 · 3 352 Inlägg

Eleeb90 skrev:
Sportig. Ja bmw 330 e46 är ju grejer eller att man köper en e46 330 diesel är ju 200 hästar idén original trimma på den lite till 250 diesel hästar haha. Annars har du ju större 5 serien e39 540 dock så är det oftast automat på dom wink Volvo 850 t5 och V70 t5 finnes. Har själv en t5a men den står nu. T5orna kan man lätt skrämma upp i mycket hästar smile Många japaner finns som jag inte har koll på heller men toyota har ju celican iaf.

Håller med smile Min 325d är kul att köra, 400nm vid 1300varv gör att den är väldigt pigg från botten smile Med steg 1 optimering landar man på 250-270hk och över 500nm.

Senast redigerat av Marcus_89 (7 juni 2020)

Tom_Bombadill
7 juni 2020 · 51 Inlägg

Hittar inga riktigt bra BMW 330/Mazda 6 just nu på blocket men ska fortsätta hålla utkik. Fiesta ST har man ju sett dyka upp en del. Det är ju en annorlunda bil från ovannämnda och liknar mer en civic type R. Jag är inte så bestämd på vilken av dessa biltyper jag ska ha. Beror lite på vad som finns på blocket i bra skick.

Denna fiesta ser fin ut https://www.blocket.se/vi/91138658.htm

Vad bör man hålla utkik efter med fiestor?

SportPilot Ubåtsingenjör
7 juni 2020 · 7 210 Inlägg

Tom_Bombadill skrev:
Hittar inga riktigt bra BMW 330/Mazda 6 just nu på blocket men ska fortsätta hålla utkik. Fiesta ST har man ju sett dyka upp en del. Det är ju en annorlunda bil från ovannämnda och liknar mer en civic type R. Jag är inte så bestämd på vilken av dessa biltyper jag ska ha. Beror lite på vad som finns på blocket i bra skick.

Denna fiesta ser fin ut https://www.blocket.se/vi/91138658.htm

Vad bör man hålla utkik efter med fiestor?

Den ser fin ut, men där sitter ett sportluftfilter så jag hade pratat hårt på den. Om jag har förstått det rätt så är där få problem med den fiestan, bar länge sugen på en själv, det som gjorde att jag drog mig från den är den relativt höga förbrukningen

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
xXSammy
7 juni 2020 · 6 566 Inlägg

Tom_Bombadill skrev:
Vad bör man hålla utkik efter med fiestor?

Sällan varit några bekymmer med dessa bilar.
Brustna framfjädrar (Men då lutar bilen rejält)
Rasslande insug  (Hörs om du kör på en högre växel och gasar hårt, finns variabla spjäll som börjat glappa då.. Bör åtgärdas omgående så inget åker in i motorn)

De/Dem
liambodin
7 juni 2020 · 7 Inlägg

Satt i samma sits som dig, typ, men slutade med en Subaru Legacy 3.0R. Kanske inte den sportigaste men bra väghållning och tryck, däremot törstig. Annars är jag sjukt nöjd!

panda666
8 juni 2020 · 4 228 Inlägg

Ska ts titta på ford kan ja rekommendera mondeo sedan med st220 motorn alltså v6an på 225 hk. Men sikta på årsmodeller från 2005 då dom har den 6 växlade lådan och är bättre. Farsan har ägt en sån nu i nästan 7 år? endast bytt slitdelar och enda gången han varit strandsatt var pga generatorn gav upp men den bör klassas som slitdel. Annars vanlig service varje år och inget annat att klaga på, ac kyler skitbra och bilen går bra efter alla dessa år. Dom ska ha kedja om ja inte minns fel, bilarna kostar typ ingenting nu också ts kan säkert hitta en  i fint skick för runt 25. Men kom ihåg försök satsa på modell from 2005.

https://www.blocket.se/annons/stockholm … k/89398412

Tom_Bombadill
9 juni 2020 · 51 Inlägg

panda666 skrev:
Ska ts titta på ford kan ja rekommendera mondeo sedan med st220 motorn alltså v6an på 225 hk. Men sikta på årsmodeller från 2005 då dom har den 6 växlade lådan och är bättre. Farsan har ägt en sån nu i nästan 7 år? endast bytt slitdelar och enda gången han varit strandsatt var pga generatorn gav upp men den bör klassas som slitdel. Annars vanlig service varje år och inget annat att klaga på, ac kyler skitbra och bilen går bra efter alla dessa år. Dom ska ha kedja om ja inte minns fel, bilarna kostar typ ingenting nu också ts kan säkert hitta en  i fint skick för runt 25. Men kom ihåg försök satsa på modell from 2005.

https://www.blocket.se/annons/stockholm … k/89398412

Tack. Bra tips! Inte kollat på. Ska kolla runt.

panda666
10 juni 2020 · 4 228 Inlägg

Tom_Bombadill skrev:

panda666 skrev:
Ska ts titta på ford kan ja rekommendera mondeo sedan med st220 motorn alltså v6an på 225 hk. Men sikta på årsmodeller från 2005 då dom har den 6 växlade lådan och är bättre. Farsan har ägt en sån nu i nästan 7 år? endast bytt slitdelar och enda gången han varit strandsatt var pga generatorn gav upp men den bör klassas som slitdel. Annars vanlig service varje år och inget annat att klaga på, ac kyler skitbra och bilen går bra efter alla dessa år. Dom ska ha kedja om ja inte minns fel, bilarna kostar typ ingenting nu också ts kan säkert hitta en  i fint skick för runt 25. Men kom ihåg försök satsa på modell from 2005.

https://www.blocket.se/annons/stockholm … k/89398412

Tack. Bra tips! Inte kollat på. Ska kolla runt.

varsågod! vene om du letar efter kombi eller är sedan det du vill ha? hur som så finns modellen i båda varianter och är bra bilar.

rejsig
10 juni 2020 · 53 Inlägg

Honda Civic Type R EP3, sänkning, valsa, bredare däck, ta bort baksätet, högtalare, stereo, ta bort mattor sen kanske lättvikts skalstolar. En mycket rolig (billig) sportbil.

SportPilot Ubåtsingenjör
10 juni 2020 · 7 210 Inlägg

panda666 skrev:

Tom_Bombadill skrev:

panda666 skrev:
Ska ts titta på ford kan ja rekommendera mondeo sedan med st220 motorn alltså v6an på 225 hk. Men sikta på årsmodeller från 2005 då dom har den 6 växlade lådan och är bättre. Farsan har ägt en sån nu i nästan 7 år? endast bytt slitdelar och enda gången han varit strandsatt var pga generatorn gav upp men den bör klassas som slitdel. Annars vanlig service varje år och inget annat att klaga på, ac kyler skitbra och bilen går bra efter alla dessa år. Dom ska ha kedja om ja inte minns fel, bilarna kostar typ ingenting nu också ts kan säkert hitta en  i fint skick för runt 25. Men kom ihåg försök satsa på modell from 2005.

https://www.blocket.se/annons/stockholm … k/89398412

Tack. Bra tips! Inte kollat på. Ska kolla runt.

varsågod! vene om du letar efter kombi eller är sedan det du vill ha? hur som så finns modellen i båda varianter och är bra bilar.

Om jag förstått det rätt så letar ts sportbil, inte familjebil

Han får nog förtydliga lite vad han är ute efter

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Jdmboy96
10 juni 2020 · 241 Inlägg

Tom_Bombadill skrev:
Hittar inga riktigt bra BMW 330/Mazda 6 just nu på blocket men ska fortsätta hålla utkik. Fiesta ST har man ju sett dyka upp en del. Det är ju en annorlunda bil från ovannämnda och liknar mer en civic type R. Jag är inte så bestämd på vilken av dessa biltyper jag ska ha. Beror lite på vad som finns på blocket i bra skick.

Denna fiesta ser fin ut https://www.blocket.se/vi/91138658.htm

Vad bör man hålla utkik efter med fiestor?

Du är nog en LOTR fan ser jag big_smile MR Tom bombadill smile

Audi A3 "Ägget" (1999)
Mitsubishi Eclipse gs "Mitsunn" (1992)
panda666
10 juni 2020 · 4 228 Inlägg

SportPilot skrev:

panda666 skrev:

Tom_Bombadill skrev:

Tack. Bra tips! Inte kollat på. Ska kolla runt.

varsågod! vene om du letar efter kombi eller är sedan det du vill ha? hur som så finns modellen i båda varianter och är bra bilar.

Om jag förstått det rätt så letar ts sportbil, inte familjebil

Han får nog förtydliga lite vad han är ute efter

vissa rekommendationer här kan ja inte se som *sportbilar* eller sportiga alls. Undrar också vart ts lutar åt mest?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang