Akut hjälp går inte att starta troligtvis startspärren mercedes 220 cdi 01

jottosson
15 augusti 2012 · 606 Inlägg

Ingen aning ring till en merca verkstad tror dock inte att det går att koda om den så

Kan det lagas ska det lagas! :)
master78
15 augusti 2012 · 25 Inlägg

kolla detta klippet har han start problem han med som jag 

http://www.youtube.com/watch?v=jaOqgmrVddk

Sami-B Ustkaka
15 augusti 2012 · 506 Inlägg

Om det klickar vid batteriet, så kan det vara dålig kontakt vid batteripolerna, prova att dra åt plus och minus på batteriet, samt kolla så det inte har "svettsat" sönder någon av polerna.
Alt. startkablar...

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Ssang Yong Musso "Ssang Die Yong" (1996)
master78
19 augusti 2012 · 25 Inlägg

hej har nu fått tillfälle och kolla den blinkar rött vid bakspegelen vart sitter relät för startspärren kan det vara något som hakat upp sig eventuelt centralåset eller smuts i nyckel hålet? tacksam för svar

master78
22 augusti 2012 · 25 Inlägg

idag så har jag kollat lite närmare jag kopplade start motorn via plus kablen på bateriet och den gick runt som den skulle inga fel där inte jaha lite surt då bil fan inte vill hoppa igång sedan mäte jag om det gick fram ström till tändningslåset men där kom det inte fram något så alltså startspärren som slagit in
på bilen nu är frågan vilket relä är det som styr detta tänkte ifall något sådant kan gått sönder eller kall lödning eventuelt frågan om att koda om nyckeln? vad kan detta kosta duger det att bara uppge reg nummer om man vill ha en ny eller om dom använder den gamla någon som vet

Presidento Of World
22 augusti 2012 · 3 306 Inlägg

master78 skrev:
idag så har jag kollat lite närmare jag kopplade start motorn via plus kablen på bateriet och den gick runt som den skulle inga fel där inte jaha lite surt då bil fan inte vill hoppa igång sedan mäte jag om det gick fram ström till tändningslåset men där kom det inte fram något så alltså startspärren som slagit in
på bilen nu är frågan vilket relä är det som styr detta tänkte ifall något sådant kan gått sönder eller kall lödning eventuelt frågan om att koda om nyckeln? vad kan detta kosta duger det att bara uppge reg nummer om man vill ha en ny eller om dom använder den gamla någon som vet

För min W210 kostade det 3000:-) att fixa ny nyckel med kod och allt! dock på märkeshandlarn

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
master78
23 augusti 2012 · 25 Inlägg

idag har jag köpt tändnings lås samt tillhörande nyckel samt rattlåset samt databoxen för startspärr sitter i motor utrymet sista boxen mot fönstret vänster sida allt för underbara 1000kr vissade sig att en bekant skrotar enbart mercedes han hade samma fel på en utav dom så han böt dom grejerna så hoppade bilen igång utan problem alla tre grejer är giftade med varandra så ska montera in detta i dagarna vad kan detta kalas kostat annars tror bara boxen femsiffrigt

Uffe_manta
3 september 2012 · 3 Inlägg

ska precis till att skaffa mig en likadan med samma fel...vad är det för serienummer på startspärrens relä?

master78
2 oktober 2012 · 25 Inlägg

hejsan jag har komplett tändnigslås med styrbox och nyckel så det kan du få köpa utav mig då hoppar den igång tändnigs låset måste vara tillsamans med boxen den giftas in nämligen 3000 vill jag ha då det kostar 5 6 annars

Alaa90
10 juni 2020 · 1 Inlägg

haft samma problem  och hittade en säkring gått av, du ska kolla upp:-
1- säkrings dosa på förare sidan när man öppnar motor huv, kan vara säkring till startmotor känd fel.
2- bra laddat batteri.
3- om nyckel går att vrida och inget av dem ovan har hjälpt så är det startmotor måste bytas.

Andre1337
5 januari 2021 · 1 Inlägg

Alaa90 skrev:
haft samma problem  och hittade en säkring gått av, du ska kolla upp:-
1- säkrings dosa på förare sidan när man öppnar motor huv, kan vara säkring till startmotor känd fel.
2- bra laddat batteri.
3- om nyckel går att vrida och inget av dem ovan har hjälpt så är det startmotor måste bytas.

Tjenare fick du igång din merca  för har samma problem med min, lampor allt funkar när jag sätter in nycklen startspärren  går av förutom att den vill inte kirra igång,
annars funkar allt som den ska  årsmodell 1999  tacksam för svar tillbaka mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang