Fylla på AC (Renault Mégane III -11)

jaka54
6 juli 2020 · 5 682 Inlägg

Hej!
Termostat hittar du på Biltema ! Enkelt att fixa själv,men vill du betala för en sån sak så be dem byta även den.

Nevadacontra
6 juli 2020 · 234 Inlägg

Myhran skrev:

Nevadacontra skrev:

viccoA skrev:

Du kan felsöka med UV-lampa själv men hittar du inga UV-spår behöver man koppla upp bilen till en AC-maskin och vacuumsuga och fylla på med läcksökningsmedel.
Det är billigt att serva AC, sist betalade jag 1500kr för felsökning och påfyllning (en halvtimmes jobb och gas). Varför krångla själv med en massa GDS-skräp som i slutänden kostar dig lika mycket.

Bra svar! Lämnar in bilen så de får fixa det åt mig.
Ska jag byta termostat själv eller ska jag be dem fixa det åt mig också?

Eftersom det verkar vara att du inte riktigt har tid skulle jag säga att lämna in den till en verkstad,
På din beskrivning om värmen och tempmätaren fungerade som den skulle när du började med spolningen men att den inte fungerar nu direkt efter skulle jag tippa på att du inte fått ur luften snarare än en termostat,

Dock så skulle jag säga att du iaf skulle lämna in bilen på felsökning och berätta precis det du berättat i denna tråd ang vad som hänt osv så de får börja med en regelrätt felsökning innan de bara byter delar på måfå. Det är de absolut dyraste man kan göra i längden.

Med vänlig hälsning,

Ja jag har egentligen inte den tiden med bilen just nu som jag hade velat så låter Mekonomen ta hand om problemet.

Kommer boka felsökning nån dag nu i veckan tror jag och berätta i detalj vad som hänt och vad jag gjort så de har lite hum om situationen.

Tack återigen för att ni avrådde mig från att beställa delar!

Nevadacontra
6 juli 2020 · 234 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Termostat hittar du på Biltema ! Enkelt att fixa själv,men vill du betala för en sån sak så be dem byta även den.

Det kan jag göra själv. Termostat och packning står på listan!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang