Köpt enkel migsvets från Jula,Tips om det är nåt som funkar?

mach1-70
6 juli 2020 · 73 Inlägg

Hejsan!
Har precis beställt en billig migsvets från Jula för att fixa ett mindre jobb på en kompis bil,men tänkte
svetsa lite rost på egen bil under sommaren. Har läst lite betyg på Julas sida och en del dissar den,men flertalet tycker den är mer än ok. Har inte beställningsnumret tillgängligt just nu,men det är en Migsvets
utan gas som kostar 1799:-. Är bara nyfiken på synpunkter från nån som köpt den!

Mvh Thomas

jaka54
6 juli 2020 · 5 719 Inlägg

Hej!
Köp en med gas istället!

Mack Forum- och sitemoderator
6 juli 2020 · 26 136 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Köp en med gas istället!

Fast nu har han ju redan köpt en utan..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
husseman
6 juli 2020 · 1 588 Inlägg

Hmm..den kommer funka för Hobbybruk på tunnplåt. Varken mer eller mindre.

mvh/husse

KolGruvan
6 juli 2020 · 1 450 Inlägg

Jag köpte en på jula för ca 1500. Med flusstråd.
Jag har svetsat mycket innan och håller på mycket med bilar och jag kan säga att det funkar.  Kan man svetsa kan man sveta med en svets utan gas också så är det.. visst , jag föredrar ju såklart en med gas men självklart kan man svetsa med gott resultat utan gas också.

Senast redigerat av KolGruvan (6 juli 2020)

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Utmarks-Loke
6 juli 2020 · 5 833 Inlägg

Jag har också en och den gör sitt jobb. Jag byggde om den lite dock, för att kunna använda biltemas stora trådrulle. Sedan sprätter det mycket loppor när man svetsar med flusstråd och de bränner fast riktigt hårt där de hamnar. Måste slipas bort med vinkelslip. Svetsar man bilplåt får man täcka för så man inte sabbar lacken längre bort.

Senast redigerat av Utmarks-Loke (6 juli 2020)

candyweiss
7 juli 2020 · 875 Inlägg

mach1-70 skrev:
Hejsan!
Har precis beställt en billig migsvets från Jula för att fixa ett mindre jobb på en kompis bil,men tänkte
svetsa lite rost på egen bil under sommaren. Har läst lite betyg på Julas sida och en del dissar den,men flertalet tycker den är mer än ok. Har inte beställningsnumret tillgängligt just nu,men det är en Migsvets
utan gas som kostar 1799:-. Är bara nyfiken på synpunkter från nån som köpt den!

Mvh Thomas

Kan det vara denna du menar? https://www.jula.se/catalog/verktyg-och … ts-000660/

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang