Tips om kul bil för runt etthundrafemtiotusen kronor.

Lakrisal
10 juli 2020 · 9 Inlägg

Jag behöver tips på ägandekostnader och bilval för en kul bil att köra lagligt med till jobbet några dagar i veckan.
Inga tolkningar och moraliska uppstötningar tack. Jag kör ganska ofta på gränsen till för sakta där det passar. Till det behöver jag en bil som inte går fortare än 120.

Har ni några seriösa kommentarer så säg dem.
Har du skägglossning eller kliande inkontinensblöja, stäng spjället och gå vidare.

På listan står just nu:
Nissan 370z egen import.
Fel och rätt med den?

Z4 cupé.
Fel och rätt med den?

325 Chippad
Håller 4 hjulsdriften? Håller framvagnen på 325:an eller är det samma som 330?
Fel och rätt med den?

Golf GTI 2.0
Trist uppsyn men billig att försäkra.
Fel och rätt med golf?

Subaru Sti eller bara wrx. 2010typ
Mycket snack om 5 vxl lådan och motorhaveri. Vågar man?
Fel och rätt med subba?

Nåt annat tips av nån livrädd människa som hellre putsar än kör bilen?

Senast redigerat av Lakrisal (13 juli 2020)

torsen
10 juli 2020 · 7 198 Inlägg

Mazda RX-8?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 juli 2020 · 17 380 Inlägg

torsen skrev:
Mazda RX-8?

Kul är den ju utan tvekan men de är ju inte kända för att hålla speciellt länge. Men enbart motorljudet kan få en att sälja sin själ till han där nere och köpa med hjärnan bortkopplad.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
jaka54
10 juli 2020 · 5 680 Inlägg

Hej!
Är du 18 år?

amazinjoey
10 juli 2020 · 1 138 Inlägg

Hyundai Genesis 2.0T

SportPilot Ubåtsingenjör
10 juli 2020 · 7 218 Inlägg

förstår inte din rubrik, ska du ha 100" fälgar eller vad är det frågan om?

Har du olw trimmat en 325 till 300 hästar så borde du få en medalj

bästa tipset jag kan ge dig är att köpa en volvo 240dl, något effektstarkare är du inte mogen för

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Lakrisal
13 juli 2020 · 9 Inlägg

torsen skrev:
Mazda RX-8?

Du är ju galen...
Men visst, hittar jag en med LS motor i för under 100" så tar jag den direkt.

Lakrisal
13 juli 2020 · 9 Inlägg

SportPilot skrev:
förstår inte din rubrik, ska du ha 100" fälgar eller vad är det frågan om?

Har du olw trimmat en 325 till 300 hästar så borde du få en medalj

bästa tipset jag kan ge dig är att köpa en volvo 240dl, något effektstarkare är du inte mogen för

Trevlig attityd.
Det står ju för det första 100" kul bil, syftar naturligtvis på en bil för runt 100".
För det andra har jag bett att slippa moralonnanerande inkontinensgubbar.

Lakrisal
13 juli 2020 · 9 Inlägg

amazinjoey skrev:
Hyundai Genesis 2.0T

Har inte ens funderat på den, får forska lite där. Tack.

caromania Forummoderator
13 juli 2020 · 9 296 Inlägg

Mazda miata av de äldre versionerna ska ju vara väldigt körglad. Jag tycker den har på tok för lite effekt på pappret men det kanske inte spelar någon roll. Jag har ju en ”sportbil” som har 15-20 hästar och den är ju tveklöst den roligaste bil som finns att köra.

Och det är lite där dina förslag haltar. Allting ska ha 300hästar men ändå vara roliga i kurvor. Knepig kombination som blir ganska farligt snabbt om du inte kör på bana. Där är ju ex en Miata perfekt. Man kan köra den hårt utan att det blir farligt. Jag kan dra en parallell med vår egen familjebil som har 350hk och gör noll till hundra på mellan 5-6s. Håller man foten i golvet en kort stund så är man uppe i 200. Inte så kompatibelt med våra vägar faktiskt. I en miata kan du pressa som en gnu och komma upp i 120-130 kanske.

Av dina val smäller ju en S2000 högst. Lagom med effekt och massor av ”körglädje”. Annars skulle jag backa klockan 20-30år. Leta upp en riktigt ball 90-talare som du håller fräsch. Varför inte en Lancia eller Alfa som luktar olja och fett.

Som moderator ber jag om en trevligare ton, både från etablerade äldre medlemmar som nytillkomna sådana.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
SportPilot Ubåtsingenjör
13 juli 2020 · 7 218 Inlägg

" är inget prefix för tusen. K är ett globalt använt prefix för att förkorta ned siffror

"=tum

Sen är jag sjukt intresserad utav vad för chip du använde för att trimma en 325 till 300 hästar haha

Senast redigerat av SportPilot (13 juli 2020)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Lakrisal
13 juli 2020 · 9 Inlägg

SportPilot skrev:
" är inget prefix för tusen. K är ett globalt använt prefix för att förkorta ned siffror

"=tum

Sen är jag sjukt intresserad utav vad för chip du använde för att trimma en 325 till 300 hästar haha

" =1000 i ekonomiska sammanhang.

BSR
https://sv.bsr.se/trimsatser/t/2920/bmw … -n57-d30-a

nitrousblu3_rs
14 juli 2020 · 262 Inlägg

Lakrisal skrev:

SportPilot skrev:
" är inget prefix för tusen. K är ett globalt använt prefix för att förkorta ned siffror

"=tum

Sen är jag sjukt intresserad utav vad för chip du använde för att trimma en 325 till 300 hästar haha

" =1000 i ekonomiska sammanhang.

BSR
https://sv.bsr.se/trimsatser/t/2920/bmw … -n57-d30-a

' = 1000 oftast i ekonomiska sammanhang.

caromania Forummoderator
14 juli 2020 · 9 296 Inlägg

Om vi skippar funderingar kring vad ” eller ’ är i tråden så kan vi fokusera på grundfrågan. smile
Mvh mod

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang