Saab 9-3 OG 2002 startar inte efter ha bytt ventilkåpspackning.

Saab---93
11 juli 2020 · 72 Inlägg

Jag o min bror bytte ventilkåpspackning idag ja allting sitter korrekt o läcker ingenstans. Men sen när det va dags o starta bilen så hade batteriet för lite ström så jag fick då starthjälp utav brorsan o då gick den igång men det tog en liten stund innan det gick igång. Bilen fick stå på tomgång 5 minuter innan jag började rulla med den o när jag tryckte ner kopplingen så dog bilen. Så vi gjorde samma veva igen men det hända samma sak. Fick starthjälp, den fick stå i 5 minuter o jag tryckte ner kopplingen så dog den igen. Min bror tror att det är batteriet som är slut. Men jag mätte med voltmätaren o den har ström men endå vill bilen inte gå igång. Vad kan det vara för fel?

Uppskattar för seriösa svar tack!

husseman
11 juli 2020 · 1 588 Inlägg

Hmm. Batteri vore nog idé att byta.. att bilen dör när du trycker ner kopplingen låter ju helt sjukt.

mvh/husse

Utmarks-Loke
11 juli 2020 · 5 833 Inlägg

Inga vakumslangar som ramlat ur när ni grejade?

jaka54
11 juli 2020 · 5 719 Inlägg

Hej!
Vad sa voltmätern ?

Saab---93
11 juli 2020 · 72 Inlägg

voltmätaren sa 13-14 volt om jag minns rätt när bilen väl va igång. Men som sagt den dog efter jag tryckte ner kopplingen

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
11 juli 2020 · 4 917 Inlägg

Kolla nere vid kopplingen under motorhuven om den påverkar något där..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
husseman
11 juli 2020 · 1 588 Inlägg

hmm, detta borde inte kunna hända...för att vara säker- dra en kabel mellan motor o jord, efter du bytt batteri.
Lycka till/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang