Austin Mini till Suzuki Swift GTi-konvertering

Getting ready to install a Swift GTi engine in my 1975 Austin Mini 1000 cc. Going from 35 bhp to 105 bhp, or more. It is also going to get just a bit of a style makeover.
  • 114 Följare
  • 305 038 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 januari
martinhejdesten
28 juni 2020 · 484 Inlägg

Andreas pep förbi en kort stund. Vi diskuterade vart vi skulle placera bränsletrycksregulatorn men även catchtanken. Det börjar bli ont om plats i ett redan pyttelitet motorrum. Men vi hittade bra placeringar. Malpassi-fästet fick justeras något, bockades till och monterades på plats. Bränsleslangen kapades och så var detta klart. Kan hända att jag får skaffa en något längre del bränsleslang mellan Malpassin och förgasaren då det var i kortaste laget nu.

I området ovanför växellådan är det ganska tomt så där sätter vi catchtanken. Jag klippte till en mall i kartong för ett fäste som Andreas knåpar ihop vid mån av tid.

Och så har jag köpt ett minibatteri till min Mini. Det verkade bli lite plats över, haha. Lär få tillverka ett stöd så att batteriet inte dansar rundor i kofferten i rondellkörning.

Innan detta ska jag ha funderat ut vart jag placerar styrboxen och skaffar längre kablar så att det når fram till tändfördelaren.

Ett första försök med att placera sidebar i buren är gjord, men det visar sig att bilens egna B-stolpe sitter lite i vägen. Burens B-stolpe är alltså lite skymd av bilens egna B-stolpe. Får se hur jag löser detta.

Nästa gång så kopplar vi alltså catchtank, styrbox och... vrider på nyckeln?

• • • TRANSLATION • • • 

Andreas came by for a short while. We discussed where to place the fuel pressure regulator and also the catch tank. Space is becoming scarce in an already tiny engine bay. But we found good locations. The Malpassi bracket needed some adjustment, was bent, and then mounted in place. The fuel hose was cut, and this was done. I might need to get a slightly longer section of fuel hose between the Malpassi and the carburetor as it was a bit short now.

In the area above the gearbox, there is quite a bit of space, so that's where we'll place the catch tank. I cut a template in cardboard for a bracket that Andreas will put together when time permits.

And I've bought a mini battery for my Mini. It seemed like there would be some space left over, haha. I'll have to manufacture a support so that the battery doesn't dance around in the trunk during roundabouts.

Before this, I need to figure out where to place the control box and get longer cables so that it reaches the distributor.

A first attempt to place the sidebar in the cage has been made, but it turns out that the car's own B-pillar is a bit in the way. The cage's B-pillar is somewhat obscured by the car's own B-pillar. We'll see how I solve this.

Next time, we'll connect the catch tank, control box, and... turn the key?

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-677cd78ad81195ac1947b772fd6459e9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-1378cf796fc9bc3c0683a3ac03757da2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-56469a5319b51bf2111b43003f907cfd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-415bc512b4c8ba9a3da7fb93ba7c1c6c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-4e69153f762efd97fc95bb6e114823f3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-765b7fb144305e0fc4133a2fa5b6ad22.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-71363e22fc63fe4c62a7e3200396a95e.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (28 december 2023)

martinhejdesten
9 juli 2020 · 484 Inlägg

Äntligen! Semester. Resan till Kroatien förvandlades av förklarliga skäl till hemester. Och då finns det minsann tid för att meka med bilen!

Den senaste veckan har jag köpt diverse kopplingsdetaljer till att koppla ihop vevhusventilationen samt konvertera 8 mm slangar till en 10 mm slang som ska in i catchtanken. Och så har jag kapat ett fäste i aluminium där vi monterar catchtanken. Monterat och klart.

Behållaren för spolarvätska är också monterad och en liten justering på fästet för bränsletrycksregulatorn är också utförd. Mycket montage i slutskedet vilket är glädjande. Bilbatteriet som köptes var förstås väldigt litet så ett stöd i aluminium tillverkades och lackades. Även hela batterilådan lackades. Senare idag ska jag beställa sista grejorna från Minispares.com, bl a inredning till kofferten så att det blir snyggt och prydligt även där.

Och när man ändå är igång med att borra så gjorde jag också en infästning för styrboxen bakom instrumentpanelen. Borrade ett hål i ”speedometern” för genomföring av kablaget mellan styrboxen och tändfördelaren. Farsan skickade lite elsladdar, flatstift och krympstrumpor med posten. Hoppas ingen på posthanteringen satte kaffet i halsen när de såg alla sladdar i kuvertet.

I min mening så är det egentligen bara ihopkoppling av styrbox samt catchtank innan det blir dags att vrida på nyckeln. Detta får avrunda denna gång samt en blänkare om att detta lilla projekt numera har 1685 bilder i tråden samt 80 000 visningar. Riktigt skoj!

• • • TRANSLATION • • • 

Finally! Vacation. The trip to Croatia turned, for understandable reasons, into a staycation. And then, there's certainly time to tinker with the car!

Over the past week, I've bought various coupling details to connect the crankcase ventilation and convert 8mm hoses to a 10mm hose that goes into the catch tank. And I've cut an aluminum bracket where we mount the catch tank. Mounted and ready.

The windshield washer fluid container is also installed, and a small adjustment to the bracket for the fuel pressure regulator is also done. A lot of assembly in the final stages, which is pleasing. The car battery that was bought was, of course, very small, so an aluminum support was manufactured and painted. The entire battery box was also painted. Later today, I will order the last items from Minispares.com, including interior for the trunk to make it neat and tidy there as well.

And while I was at it with drilling, I also made a bracket for the control box behind the instrument panel. Drilled a hole in the "speedometer" for cable routing between the control box and the distributor. Dad sent some electrical wires, flat connectors, and heat shrink tubing by mail. I hope no one in the mail handling choked on their coffee when they saw all the wires in the envelope.

In my opinion, it's really just the connection of the control box and catch tank before it's time to turn the key. This concludes this time, along with a note that this little project now has 1685 pictures in the thread and 80,000 views. Really fun!

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-e69340f844c3f1612e839bbe7d97c7ac.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-eb5a38df37564a811eca381cfac5e9fb.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-82451e222337673740e38662e0bd9148.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-43fc5b3416d913df90c445467d8290d1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-83291fe34058e6138177c6c2900ba7e2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-a1a7a59d7e1013c73f8594077d89cd7b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-672babde1dae2ff7866bc9809389c575.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-e09f9b266a37edbce317650f452bf67a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-fed511a6099866cf4d37d6b2ba76383f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-e9cf5bfac02ef02287d9de3851573db4.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (28 december 2023)

Lucif3r
9 juli 2020 · 2 183 Inlägg

hm, intressant lösning av fastspänningen av batteriet. Satt lustigt nog just och funderade över hur jag skulle fästa batteriet på ett snyggt sätt så besiktningen blir nöjd(saknar orginal-fastsättningen)... Tror nog fasen jag snor idén med fastbultade öglor och spännband smile

martinhejdesten
9 juli 2020 · 484 Inlägg

Lucif3r skrev:
hm, intressant lösning av fastspänningen av batteriet. Satt lustigt nog just och funderade över hur jag skulle fästa batteriet på ett snyggt sätt så besiktningen blir nöjd(saknar orginal-fastsättningen)... Tror nog fasen jag snor idén med fastbultade öglor och spännband smile

Haha, ja, gör så. Jag har inget patent på den idén smile

Normalt sett finns det en bygel som originalinfästning men eftersom vi var tvungna att göra batterilådan lägre (grundare) pga nya avgassystemet så fick vi klura fram en ny idé gällande infästningen.

Senast redigerat av martinhejdesten (9 juli 2020)

martinhejdesten
11 juli 2020 · 484 Inlägg

Gott folk, vad gör man en sen lördagkväll? Jo, man får besök av Andreas för att göra ett stag till fästet för catchtanken som eliminerar eventuella vibrationer. Och för att fundera ut vart fördelningskopplingen för slangarna till catchtanken skulle sitta. Andreas kapade slang och fäste illa kvickt. Och så tog vi en snabb funderare hur vi kopplar samman styrbox, tändfördelare och tändspolen utifrån kopplingsschemat från ONM.

Ja, imorrn ska jag bara dra på en krympstrumpa på de tvinnade sladdarna från styrboxen, värma och sedan koppla ihop ovanstående och koppla in batteriet... och, är det sant, är vi redo för motorstart? Håll tummarna för oss!

• • • TRANSLATION • • • 

Reply to post: Hmm, interesting solution for securing the battery. I was actually just pondering how to attach the battery in a neat way to satisfy the inspection (missing the original fastening)... I think I might just steal the idea with bolted loops and straps. 😊

Haha, go ahead. I don't have a patent on that idea. 😊 Normally, there's a bracket for the original attachment, but since we had to make the battery box lower (shallower) due to the new exhaust system, we had to come up with a new idea for the attachment.

Folks, what do you do on a late Saturday night? Well, you get a visit from Andreas to make a brace for the catch tank bracket that eliminates any potential vibrations. And to figure out where the distribution connection for the hoses to the catch tank should be. Andreas cut the hose and attached it quickly. And then we had a quick brainstorm on how to connect the control box, distributor, and ignition coil based on the wiring diagram from ONM.

Yes, tomorrow I just have to shrink-wrap the twisted wires from the control box, heat them, and then connect the above and connect the battery... and, is it true, are we ready for the engine start? Keep your fingers crossed for us!

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-a711c5d06ebe90d2cd42b95de2ddd9fa.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-25509e5ce746a2956121ec83707ba5c8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-0229fcc918e6989d3f8d8f686e8e90f8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-003eb0d58e06820ab5a1ecc7df95e286.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (28 december 2023)

eastmotorsport -sommar ska de va....
12 juli 2020 · 4 524 Inlägg

Spännande nu!

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
martinhejdesten
12 juli 2020 · 484 Inlägg

D-dagen är här! Farsan joinade oss nu när det var dags att äntligen få vrida på nyckeln och höra hur den lilla rackaren låter. Men först kopplade vi samman styrbox, tändspole och tändfördelare. Vi fick minsann gnugga geniknölarna litegrann men fick allt på rätt ställe. Hoppas vi.

Medan farsan kopplade in varvräknaren så klämde Andreas dit flatstift på de sista elsladdarna. Vi kastade några extra ögon på hela motorrummet så att allt verkade i sin ordning, men även en snabbtitt under bilen. Lär behöva sätta ett hasskydd under. Bilen. Är. Riktigt. Låg.

Och nu var vi framme, det var dags att rulla ut och testa bilen. Men vi kom inte ut. Bilen (avgasröret) fastnade dessvärre i garageportens golvlist och drog loss den från sitt fäste och passade också på att demolera listen en aning. Så det var bara till att borra nya hål i betongen och knacka den hyfsat rak igen. Och att tillverka ramper också. Men det gjorde jag förstås efteråt.

Så, vart var vi, jo, vi skulle ju starta motorn för första gången. Kopplade på batteriet och riggade kameror och mobiler för att föreviga detta episka ögonblick. Vred på nyckeln. Ingenting hände. Jo, startmotorn gick förstås, men ingen motorstart.

Vi knepade och knåpade och såg över kopplingar och mätte med diverse instrument. Ingenting. Plockade bort ett tändstift och testade. Ingen gnista. Hmm. Vi hade jobbat på bra med både Andreas och farsans expertis, men längre än så kom vi dessvärre inte idag eftersom det stod annat på familjeplaneringen för oss allihopa. Lite antiklimax, men kanske inte helt oväntat. Det är ju en unik sammansättning av diverse motordelar. Så... tyvärr kan jag inte bjuda på mer för den här gången.

Andreas åker på semester i veckan så jag får knåpa lite på egen hand. Fick tipset av Andreas att eventuellt testa att montera den första tändfördelaren, dvs den som blästrades och knastrade.

Nåja, vi är riktigt nära nu i alla fall! Och jag lovar att hojta när det är dags för ett nytt försök i att starta upp den lilla rackaren!

• • • TRANSLATION • • •

Reply to post: Exciting times!

D-day is here! Dad joined us when it was finally time to turn the key and hear how the little rascal sounds. But first, we connected the control box, ignition coil, and distributor. We had to use our brains a bit but got everything in the right place. I hope.

While Dad connected the tachometer, Andreas added flat connectors to the remaining electrical wires. We threw a few extra eyes on the entire engine bay to make sure everything seemed in order, including a quick look under the car. We'll need to put a skid plate under it. The car. Is. Really. Low.

And now we were ready, it was time to roll out and test the car. But we couldn't get out. Unfortunately, the car's (exhaust pipe) got stuck in the garage door's floor seal and pulled it off its bracket, also managing to damage the seal a bit. So, we had to drill new holes in the concrete and tap it fairly straight again. And make ramps too. But I did that afterward, of course.

So, where were we, well, we were about to start the engine for the first time. Connected the battery and set up cameras and phones to capture this epic moment. Turned the key. Nothing happened. Well, the starter motor worked, of course, but no engine start.

We fiddled and tinkered, checked connections, and measured with various instruments. Nothing. Removed a spark plug and tested. No spark. Hmm. We had worked well with both Andreas and Dad's expertise, but unfortunately, we didn't get any further today since there were other family plans for all of us. A bit of an anticlimax, but maybe not entirely unexpected. It is, after all, a unique assembly of various engine parts. So... unfortunately, I can't offer more this time.

Andreas is going on vacation this week, so I'll have to tinker a bit on my own. Andreas suggested trying to install the first distributor, the one that was sandblasted and crackled.

Well, we're really close now! And I promise to shout when it's time for a new attempt to start this little rascal!

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-40ef8415588eede193d27c69505b197e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-dc21e77cf63c608e152b6c430ee9ca81.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-3a65761f56a5933a7dc485e9295f1329.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-a732919e8c726d405ebe4c8072226cb0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-9ef0a77fbf68224d3fcb495ed5fbfa32.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-76cd3ed8c59f1a613ea67f01297fd71b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-a6ac3b43233a6c849bf5be95b7cd2176.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-a693981f9f0cd02af706c3c3c461dd6e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-8c3a25eeae8c37d283781232ad308a3a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-a5f17da3ac55d35408e1ee51c803466b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-415d2c86970b888667f6ac3011d2159c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-cb6af2d867747404ea330b6c378047a4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-be3dac5588e47d8f1267849e4af073a6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-275cbd7407f5c691eaf97fd70c1b77de.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-f01a040361264828abcae937a98c7deb.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-506811d29436402863f9b6161b488879.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-eca400acfad34c4ba28bb7465598e2fd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-2b62a999f5de832c52429835b76ad0a0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-e28adab244afb49f9dd16252351f57b3.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (28 december 2023)

UniCross
13 juli 2020 · 488 Inlägg

så skön text i bakrutan! big_smile

BMW X5 M50D "BOSS" (2014)
BMW 318 Cab "Glassbilen" (1996)
Volkswagen Golf MK2 GTI "Skumpen" (1987)
martinhejdesten
22 juli 2020 · 484 Inlägg

@UniCross, jo den där stickern har hängt med ett tag. Men den lär ryka eftersom jag ska ha tonade rutor framöver. Men lite nostalgisk blev man allt, haha!

På hemmafronten står det lite still. Vi lyckades ju inte starta bilen. Ingen gnista alls. Men eftersom jag kan noll till ingenting gällande el så inväntar jag semestrande hjälpredor.

Däremot tröstköpte jag grejor från UK igen; matta till kofferten så att den blir prydlig. Monterar den inom kort. Med i paketet kom också en Internal bonnet release så att jag kan öppna motorhuven enkelt. Tidigare hade jag ju Cooper-grill med en liten öppning i en utav lamellerna där man kunde nå huvlåset. Men eftersom jag uppgraderade till Mk1-grill (mustaschgrillen) så lät jag bli att beställa varianten med hål för huvlås. Tänkte det blir snyggare utan. Därav Internal bonnet release.

Tidigare hade jag ju köpt ett tanklock som lite häftigare men det slöt ju inte tätt. Så jag beställde även låsbart tanklock som passar inuti detta racelock. Piffigt värre!

• • • TRANSLATION • • • 

Reply to post: Such a cool text in the rear window! 😄

@UniCross, yeah, that sticker has been around for a while. But it's likely to go since I'm going to have tinted windows up front. But it did bring back a bit of nostalgia, haha!

Things are a bit slow on the home front. We didn't manage to start the car. No spark at all. But since I know zero about electricity, I'm waiting for some vacationing helpers.

However, I consoled myself by buying stuff from the UK again; a mat for the trunk to make it neat. I'll install it shortly. Also included in the package was an Internal bonnet release so that I can easily open the hood. Earlier, I had a Cooper grille with a small opening in one of the slats where you could reach the hood latch. But since I upgraded to the Mk1 grille (the mustache grille), I decided not to order the version with a hole for the hood latch. Thought it would look better without it. Hence, the Internal bonnet release.

I had previously bought a tank cap that was a bit cooler but didn't seal tightly. So I also ordered a lockable tank cap that fits inside this race lock. Pretty clever!

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-e3d66baba0420265ef885a0eeacbddc7.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-e8e9671083d88676ca73df29c78eef62.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-718db211e0d20d62e0c22bb8a05fe508.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (28 december 2023)

martinhejdesten
15 augusti 2020 · 484 Inlägg

Idag var man supertaggad över att Andreas och jag skulle se över tändningen. Allt såg ju lovande ut efter att ha hämtat hem en superpryl igår, något som såg ut atta vara hämtat ur rekvisitan från Star Trek-filmerna. Med denna mojäng, aka PULSAR 965, som också hade Kenny Starfighter's pulspistol, kan man tydligen testa allt. Och manualen var hyfsat rakt på sak i inledningsraden: "Detta scope möjliggör att visuellt iaktta konditionen på ett tändsystem".

Vidare kunde man läsa att den med fördel kunde tas med i kupén under färd medan en person läser av instrumenten i baksätet medan den andre kör. Bör tilläggas att den är högre än själva bilen, eller rättare sagt B90xD70xH190 cm. Good luck trying to fit that one into the car, haha!

Men... för att se över elektroniken så krävs ett fulladdat bilbatteri. Och det var stendött. Tydligen hade jag haft bildörren/bildörrarna öppna på glänt i garaget och då hade förstås kupébelysningen dränerat batteriet. Så vi kom inte längre idag. Men vi är ett steg närmre i alla fall, mätinstrumenten är ju riggade.

• • • TRANSLATION • • •

Today, I was super excited that Andreas and I were going to check the ignition. Everything looked promising after bringing home a super gadget yesterday, something that looked like it was taken from the props of Star Trek movies. With this device, aka PULSAR 965, which also had Kenny Starfighter's pulse pistol, you can apparently test everything. And the manual was pretty straightforward in the opening line: "This scope enables visually observing the condition of an ignition system."

Furthermore, you could read that it could advantageously be taken into the cabin during driving, with one person reading the instruments in the back seat while the other drives. It should be added that it is taller than the car itself, or rather B90xD70xH190 cm. Good luck trying to fit that one into the car, haha!

But... to check the electronics, a fully charged car battery is required. And it was completely dead. Apparently, I had left the car door/car doors slightly open in the garage, and the interior lighting had drained the battery. So we didn't get any further today. But we're one step closer, at least; the measuring instruments are rigged.

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-624fd8827eb103e1b086127fae8ed868.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-592705ea899546e4bb627ceac72f052d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-ea5ffb10f619843e592c87236fcb75b0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-3e69c6a81fdb73c442ce5ffec1f21c9e.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (28 december 2023)

martinhejdesten
20 augusti 2020 · 484 Inlägg

När ett bilbatteri är dött... så är det minsann stendött. Andreas hade diverse instrument för analys mm men det var bara att skaffa ett nytt. Och för att vara på den säkra sidan så skaffade jag  en "main circuit-breaker" som installeras på ett fiffigt ställe.

Med det nya bilbatteriet har vi i alla fall på nytt möjligheten att diagnostisera elsystemet på bilen. Får se när vi får en stund över till det.

Under tiden så har jag äntligen skaffat låsmuttrar och skruvat fast Snap off quick release-rattnavet. Men först var jag tvungen att kapa extremt sega skruvar i rätt längd. Och när detta var gjort funderade jag på om jag skulle göra en dekal att sätta i centrum. Sagt och gjort, skissade i mina programvaror, skrev ut, klippte och klistrade. Skär nog ut detta i folie framöver.

Skaffade ju mig en modernare huvöppnare tidigare i år, som dessutom manövreras inifrån kupén, då jag tidigare hade ett som sköttes mekaniskt/manuellt via ett hål i grillen. Men den nya MK1-grillen har inget hål (medvetet val) och då kommer jag inte åt att öppna motorhuven, därav den nya internal bonnet release-funktionen. Ska bara borra ett större hål i frontens övre del så att jag kan placera den på rätt sätt.

MK1-grillen pulverlackades svart nyligen och den lyfter verkligen frontens look. Dessvärre sticker grenröret för långt ut för att montera grillen på sin normala plats. Jag tvingas till att göra en mindre distans i nederkant för att slippa att grillen skramlar emot grenröret. Troligtvis löser jag det med en bit kompakt vakuum-slang och lång skruv bara.

Och kronan på verket blir ett uppdaterat emblem i svartvitt utförande. Det gamla var i bra skick men var ljusblåmetallic vilket inte riktigt passar ihop med resten av helheten.

Men nu... är jag riktigt taggad att lösa elproblemet och få igång den lilla rackaren!

• • • TRANSLATION • • •

When a car battery is dead... it's truly dead. Andreas had various instruments for analysis, etc., but it was just necessary to get a new one. And to be on the safe side, I got a "main circuit-breaker" that is installed in a clever place.

With the new car battery, we at least have the opportunity to diagnose the car's electrical system again. We'll see when we have some time to do that.

In the meantime, I finally got locking nuts and screwed on the Snap-off quick release steering wheel hub. But first, I had to cut extremely stubborn screws to the right length. And when this was done, I thought about making a decal to put in the center. Said and done, I sketched in my software, printed, cut, and pasted. I'll probably cut this out in foil soon.

I got a more modern hood opener earlier this year, which is also operated from inside the cabin, as I used to have one that was operated mechanically/manually through a hole in the grille. But the new MK1 grille has no hole (a deliberate choice), and then I can't reach to open the hood, hence the new internal bonnet release function. I just have to drill a larger hole in the upper part of the front so that I can position it correctly.

The MK1 grille was recently powder-coated black, and it really elevates the look of the front. Unfortunately, the exhaust header sticks out too far to mount the grille in its normal position. I have to make a smaller spacer at the bottom to avoid the grille rattling against the exhaust header. I'll probably solve it with a piece of compact vacuum hose and a long screw.

And the crowning glory will be an updated emblem in black and white. The old one was in good condition but was light blue metallic, which doesn't quite match the overall look.

But now... I'm really excited to solve the electrical problem and get the little beast running!

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-89c826f5a980b630d0ba9b99e8ace4ba.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-b90fda5c268afe3ce43ae36565d30d83.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-d5c4c49ae8986c9ee45a7f8e7adbbed9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-9c0c1bc0934b5c17b5ad84a8711ff640.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-aed77b58b16c803a0d88eaf2378887ec.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-8148e68daa750b8251870d973eaa8578.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-abea98c1e853905bac14c21473dc0502.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-241f12bc2463b47ed2968edabd589323.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-bf4e8c66bf2e006e7196f58076dd1fea.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-eb1fc9177ee1275567fdebd43d76d7d7.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-60c3bf7b43507f0f320c7a9c6f757910.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-29c57cc7f1317642605f179579ca007e.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (28 december 2023)

martinhejdesten
23 augusti 2020 · 484 Inlägg

Det var lovat ostadigt väder och resten av familjen hade lite andra planer så hundkojan kallade med andra ord. Sagt och gjort, det var dags att inreda kofferten. Filtade skivor anlände från UK för ett tag sedan och nu var det dags att montera dem. Men, först var de tvungna att finjusteras för bättre passform då dämpmattorna bygger en del.

Originalbilbatteriet är betydligt lägre än det nyinköpta och dessutom saknar jag ett reservhjul som egentligen ska ligga i kofferten. Med detta i åtanke var jag tvungen att bygga en liten konstruktion som höjde botten en aning så att den nya filtade golvskivan låg horisontellt. Därefter var jag tvungen att lossa lite på filten och kapa till rätt storlek på de olika skivorna så att de fick plats, men inte gav upphov till glipor.

Mitt i alltihopa kom Andreas förbi med oscilloskop och dator och körde en diagnos. Men det är något som inte stämmer. Svag signal. Tändfördelaren är ju inköpt som begagnad men i A-skick. Det är ju Suzukis egna och jag har säkerställt att alla beteckningar stämde innan jag köpte den. Kanske är det så att chefsingenjören på Suzuki i Japan hette Sum Ting Wong vid tillverkningstiden, för något knas är det i alla fall. Andreas tog med sig lite data och ska kolla med Olof som knåpade ihop den nya styrboxen. Kanske är det något i den som fallerat.

Därefter fortsatte jag att inreda kofferten med att såga skivorna och klammerhäfta fast filten igen. Och det blev inte så tokigt.

I veckan lär jag borra upp hålet för huvlåset och montera den nya internal bonnet release-mekaniken. På återseende!

• • • TRANSLATION • • •

Unstable weather was forecast, and the rest of the family had some other plans, so the Mini was calling, in other words. Said and done, it was time to furnish the trunk. Felted boards arrived from the UK a while ago, and now it was time to install them. But first, they had to be adjusted for a better fit as the sound-damping mats added some thickness.

The original car battery is significantly lower than the newly purchased one, and I also lack a spare wheel that should actually be in the trunk. With this in mind, I had to build a small structure that raised the bottom slightly so that the new felted floorboard lay horizontally. Then I had to loosen the felt a bit and cut to the right size on the various boards so that they fit but didn't create gaps.

In the midst of all this, Andreas came by with an oscilloscope and a computer and ran a diagnosis. But there's something wrong. Weak signal. The distributor was purchased as used but in A-condition. It's Suzuki's own, and I've ensured that all designations matched before buying it. Maybe it's the case that the chief engineer at Suzuki in Japan was named Sum Ting Wong at the time of production because something is definitely amiss. Andreas took some data with him and will check with Olof, who put together the new control box. Perhaps there's something in that that has failed.

After that, I continued to furnish the trunk by sawing the boards and stapling the felt back on. And it didn't turn out too bad.

During the week, I'll drill the hole for the hood lock and install the new internal bonnet release mechanism. Until next time!

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-416d5debba16829454adee9f2c877365.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-67ef63bb5c738a6c260aac06bbc9b81c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-bd1ec06504c5b08ab119d24a0b7a3fd6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-c4eb1ae3f0907c6f486ab2e8897ba266.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-b84bc76936fc7f1817561b8d85c2a31c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-c5d1041e68b882727a5c91f1f1b6536d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-79cf8de7fb456618a948a5782214ca5b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-e1bedeb7356aaf7f357891fe583f37a3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-2a81ef736b3ef9c82b6598e3f9327a2b.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (31 december 2023)

Montecarlo
23 augusti 2020 · 444 Inlägg

Proffsigt det blev i bagageutrymmet!

Tråkigt att uppstarten inte verkar i sikte än på ett tag.... hoppas det löser sig snart.

martinhejdesten
30 augusti 2020 · 484 Inlägg

Tack Montecarlo. Det mesta blir ju snyggt när man gömmer det icke önskvärda, haha!

Söndag. Ja, vi borrar väl ett 28 mm hål i karossen vetja! För att kunna montera nyinköpta "internal bonnet release" så var jag tvungen att borra upp det hål där styrpinnen på motorhuven ska ner i fronten på karossen. Snabb borrning och så testmontering. Perfekt. Ska rostskyddsmåla det plåtrena hålet och sedan i med fjäder och stålvajer. Sen kan jag stryka den punkten från listan.

Men när jag stänger huven så ligger framkanten på huven an mot fronten där grillen sitter och det blir därmed risk för skav, så jag skar till en liten remsa med skumgummi och klistrade dit. Blir bra dämpning också för den delen.

Och nu över till ett annat tämligen litet projekt som tog längre längre tid än väntat. Har vi hört det förut? Farsan hade ju fäst kablaget till nummerplåtsbelysningen på ett snyggt sätt på insidan av bakluckan. Dessvärre tog fästena i koffertmattan vid tanken så det blev till att tänka om. Nu undrar ni säkert varför jag inte lät det vara så? Jo, jag ska sätta en täckskiva på bakluckans insida så att jag slipper se/tappa ner smågrejor i bakluckans konstruktion. Det fanns förvisso ett litet hål i bakluckans underkant som är just avsett för kabeldragning... mmm, men då skulle jag bli tvungen att demontera nummerplåtsbelysningskåpan, få bort krympslangarna, dra ut kablaget och sedan försöka pressa in kabelskorna med kablage genom detta lilla hål i bakluckans underkant och återigen föra tillbaka kablaget på rätt plats genom bakluckans konstruktion, fixa med krympslang igen och till slut montera höljet för belysningen. Var det värt en dryg timmes jobb? Självklart!

Senare på kvällen kom Andreas förbi med dator och pico-någonting, ja en mojäng, och så gjorde han en förbikopplare och kopplade in en krokodilklämma för att lättare få kontakt. Fiffigt. Fixade med batteriet och vred på startnyckeln. Fortfarande fel förstås, men nu kunde vi alla fall spela in signalen. Vad denna signal nu betyder låter jag vara osagt. Andreas skulle fundera lite och tolka den. Under tiden ska jag koppla bort tändspole, tändfördelare och styrbox. Detta tar vi med till Olof på ONM för testning i rigg och expertutlåtande. Sen får vi se vart skon klämmer.

• • • TRANSLATION • • • 

Reply to post: It became professional in the trunk! Too bad the startup doesn't seem to be in sight for a while... hope it gets resolved soon.

Thank you, Montecarlo. Most things look good when you hide the undesirable, haha!

Sunday. Well, let's drill a 28 mm hole in the body! To be able to install the newly purchased "internal bonnet release," I had to drill the hole where the hood's control pin goes down into the front of the body. Quick drilling and a test fit. Perfect. I'll rust-proof paint the sheet metal hole and then install the spring and steel cable. Then I can check that point off the list.

But when I close the hood, the front edge of the hood contacts the front where the grille is, and there is a risk of wear, so I cut a small strip of foam rubber and glued it on. It also provides good cushioning.

And now, on to another relatively small project that took longer than expected. Have we heard that before? My dad had neatly secured the cable for the license plate light on the inside of the tailgate. Unfortunately, the fasteners caught in the trunk mat at the tank, so I had to rethink it. Now you're probably wondering why I didn't leave it as it was? Well, I'm going to put a cover plate on the inside of the tailgate so that I don't have to see/drop small things into the tailgate's construction. There was a small hole in the lower edge of the tailgate intended for cable routing... mmm, but then I would have to dismantle the license plate light cover, remove the heat-shrink tubing, pull out the cable, and then try to press the cable shoes with the cable through this small hole in the lower edge of the tailgate and once again return the cable to the right place through the tailgate's construction, deal with the heat-shrink tubing again, and finally, install the light cover. Was it worth over an hour's work? Of course!

Later in the evening, Andreas came by with a computer and something called Pico, well, a gadget, and he made a bypass and connected an alligator clip to easily make contact. Clever. Worked on the battery and turned the ignition key. Still wrong, of course, but now at least we could record the signal. What this signal means, I leave unsaid. Andreas would think a bit and interpret it. Meanwhile, I'll disconnect the ignition coil, distributor, and control box. We'll take these to Olof at ONM for testing in a rig and an expert opinion. Then we'll see where problem is.

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-8bfef5e7ef00da810541acb0a63a8b4e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-d20d3e115a5a16ee87bdfb2025c99a35.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-8f53e23ea1f503ed2947d06ce90b6899.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-5ee1fb849fe740f5a781e307d143c92b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-8a41fabf96c56764a8544368b110d268.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-5e08c4c962d1b2e9b85059d04e562754.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-6dff60be4144d1d845694417792003e4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-827300a7551560911002ebeb4c8ed1f5.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-fcaff519700f2101583b870a3fb501dc.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-b089f4b0b903cc7144ed9414cda48cda.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-9b940b49f7d03a5b2a9aaefb46a1862e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-b13f7b434c82d612655c51cb3e9e042d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-9ccfa0dfccd85f4f8bfd50bc13349666.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (28 december 2023)

Bwonka
31 augusti 2020 · 236 Inlägg

Fantastiskt bra jobbat med bilen, har läst igenom hela tråden. Minin är riktigt fet!
Hoppas det löser sig snart med tändningen! Än finns det chans att åka lite i år smile

martinhejdesten
31 augusti 2020 · 484 Inlägg

Tack för peppet Bwonka, det behövs i dessa tider. Och då syftar jag inte på pandemin – nu vill jag ha klart bilen! Och förhoppningsvis provköra innan höstrusket kommer.

Vi har ju som sagt problem med elen. Ingen gnista. Igår spelade vi in en signal när vi körde runt startmotorn och försöker klura ut vad det innebär. Men ikväll plockade jag faktiskt ut hela paketet; styrbox, signaförstärkare, tändspole och tändfördelare. Ritade och antecknade noga samt fotograferade. Med allt utplockat så är det ju lättare att sätta upp det hela i en rigg och testköra därifrån.

Jag hoppas vi kan få tid att träffa Olof på ONM och se över sladdhärvan och se vad som felar.

• • • TRANSLATION • • •

Reply to post: Fantastic job with the car, have read through the whole thread. The Mini is really awesome! Hope it gets resolved soon with the ignition! There's still a chance to drive a bit this year, smile

Thanks for the encouragement, Bwonka, it's needed in these times. And by that, I don't mean the pandemic – now I want the car to be finished! And hopefully test drive it before the autumn chill arrives.

As I mentioned, we have electrical problems. No spark. Yesterday we recorded a signal while turning the starter motor and tried to figure out what it means. But tonight I actually took out the whole package: control box, signal amplifier, ignition coil, and distributor. I drew and noted carefully and took photos. With everything removed, it's easier to set it all up in a rig and test drive from there.

I hope we can find time to meet Olof at ONM and review the cable harness and see what's wrong.

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-316a857359e889aca8c7d81cf655fdf2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-432e8ddc854cc60e833bbf0d359874e4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-226f5d145c24f347d11c438cee6e7af7.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-bbcc8d8f0f5b652f4fee5b1d683bf3bf.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-df3374c4e406133ff594a4cf0ed2ec05.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (28 december 2023)

Cassius Hobbymekaniker
1 september 2020 · 470 Inlägg

Typ lika trångt som under huven på min Kadett smile iofs typ dubbelt så stort motorutrymme, men jag har dubbelt så stot motor med :p

1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Opel Kadett C Pro Retro "Patinaräsern" (1976)
martinhejdesten
11 september 2020 · 484 Inlägg

Precis som Cassius säger, det är trångt, men jag har ju möjlighet till både att fälla upp flipfronten och även ta bort den helt. Har dessvärre dåligt med plats att lägga fronten på.

Nu är det plötsligt fredag i mitten av september. Tiden rinner iväg. Men som svar på frågan "-Vad får det lov att vara för fredagssnask?" så svarar jag "-En påse Gott och blandat". Närmare bestämt M10- och M12-bultar med tillhörande låsmuttrar och brickor för att få till en lösning på fästena av sidebars. Som jag tidigare skrev så gömmer sig burens stolprör något bakom bilens B-stolpe vilket gör att jag får bända ut B-stolpen (och därmed hela sidan på bilen) ifall jag vill ha det liggande burröret någorlunda raka vägen till det främsta fästet. Tanken slog mig att vinkla den bakre delen på det liggande röret så att man kommer runt B-stolpen. Men man böjer inte sådant burrör i enklaste laget. Så jag lär nog justera fästet på något sätt.

Sen är frågan ifall dessa sidebars bara kommer att vara i vägen för i- och urstigning. Får se vad det hela slutar i. Bilen är iallafall inte känd för att matcha Volvo's säkerhetsklass med SIPS-skydd och sidoairbags etc. Även om den bara ska rulla på vanlig väg så finns det ju större bilar i trafiken. Typ alla. Jag har sett bilder på kojor som är parkerade mellan SUVar. Och jag har sett kojor som krockat. Efter noga eftertanke så tror jag bestämt att mina sidebars sitter kvar.

I helgen lär jag borra hål i torpedväggen för att dra igenom vajern till själva huvlåset. Själva reglaget monterar jag dolt under instrumentpanelen.

Vi skickade ju bort hela elsystemet för kontroll. Statusuppdatering på det – en god och en dålig nyhet: Den goda var att vi fått fel kopplingsschema. Det dåliga var dessvärre att tändfördelaren som jag hade köpt begagnad inte var rätt modell. Och dessvärre har jag slängt den som satt på tidigare pga att jag sabbade den vid blästringen. Men trots att man googlat och spanat i flera timmar och att alla siffror dessutom stämde så beställde jag tydligen fel. Det blir ju inte lättare av att jag inte har ett regnummer på bilen där motorn satt i tidigare. Och att bara veta vilket motornummer (G13B) är en klen tröst för den som försöker hjälpa mig, det finns ju en del varianter och årsmodeller; är det en -88a eller -89a? Är det AA33S som extra motorbeteckning? Andreas menar också att det är inte lätt att hitta dokumentation som pekar åt ett visst håll för att därmed underlätta bygget.

Jag sökte därför upp bättre begagnade tändfördelare på Bildelsbasen.se. Lyckligtvis så har man en grymt kunnig sidekick aka Andreas som ringde upp en bilskrot i Vimmerby och för en stund sedan beställde jag en ny (begagnad) tändfördelare. Andreas tillade också att vi behöver en liten pryl till för att denna nya konstellation ska funka. Hoppas grejorna får plats i motorrummet bara.

Ja, där står vi nu. På återseende!

• • • TRANSLATION • • •

Reply to post: Almost as tight as under the hood of my Kadett, smile, roughly twice the size of the engine compartment, but I have a double-sized engine too, :p

Just as Cassius says, it's tight, but I have the option to both flip up the front and remove it entirely. Unfortunately, I have little space to place the front.

Now it's suddenly Friday in the middle of September. Time is slipping away. But in response to the question, "-What would you like for Friday snacks?" I answer, "-A bag of mixed nuts." Specifically, M10 and M12 bolts with corresponding lock nuts and washers to come up with a solution for mounting the sidebars. As I mentioned earlier, the cage's pillar tube hides slightly behind the car's B-pillar, which means I have to pry out the B-pillar (and thus the entire side of the car) if I want the lying cage tube to be reasonably straight to the front mount. The idea struck me to angle the rear part of the lying tube so that it goes around the B-pillar. But you don't bend cage tubing that easily. So I'll probably adjust the mount somehow.

Then the question is whether these sidebars will only be in the way for getting in and out. We'll see how it all ends. The car is certainly not known for matching Volvo's safety class with SIPS protection and side airbags, etc. Even if it's only going to roll on regular roads, there are larger cars on the road. Like all of them. I've seen pictures of Minis parked between SUVs. And I've seen Minis that have crashed. After careful consideration, I firmly believe that my sidebars will stay.

This weekend, I'll drill holes in the bulkhead to thread the cable for the hood lock. I'll mount the control hidden under the instrument panel.

We sent the entire electrical system for inspection. Status update on that – one good and one bad news: The good one was that we got the wrong wiring diagram. Unfortunately, the bad news was that the distributor I had bought used was not the right model. Unfortunately, I had thrown away the one that was on before because I ruined it during sandblasting. But even though you google and scout for several hours and all the numbers match, apparently I ordered wrong. It doesn't get easier when I don't have a registration number on the car where the engine was previously. And just knowing the engine number (G13B) is a poor consolation for anyone trying to help me; there are several variants and model years; is it an '88 or '89 model? Is it AA33S as an additional engine designation? Andreas also says it's not easy to find documentation that points in a certain direction to facilitate the build.

I therefore searched for better used distributors on Bildelsbasen.se. Fortunately, we have an extremely knowledgeable sidekick aka Andreas who called a junkyard in Vimmerby, and a while ago, I ordered a new (used) distributor. Andreas also added that we need a little gadget for this new setup to work. I hope the parts fit in the engine compartment.

Well, that's where we stand now. Until next time!

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-145cd044f24a7217e65f231eb5cdf4b7.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-098d905b5dbd8aba9b11a0f5ddbaed05.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-ac4c16eb72315a8cc9bbeb9b8b669106.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-3e89a419bd98827d26cc79a03cf367de.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-18fe470fa0d364b434135688c4d89467.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-95db2a25a65dff6379dbbfcb13bd228a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-8ec78ac347fa0cfe16c5316741dc08c2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-a6585733453f05e294df1c85e07ea1d2.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (28 december 2023)

martinhejdesten
11 september 2020 · 484 Inlägg

Äh, skit i fredagkvällen. Lika bra att sätta igång. Även med tanke på att jag inte kan undvika familjeplaneringen under helgen.

Sagt och gjort, jag borrade hål i bakluckan, gjorde rent bakluckan från metallflisor, rostskyddsmålade med tops och skruvade slutligen dit den där skivan som täcker konstruktionen på bakluckan. Och innan jag stängde bakluckan på ett tag så var jag tvungen att riva ut hela koffertklädseln för att komma åt och spänna muttrarna för 4-punktsbältena. Sen dammsög jag under bilen och det var inte lätt minsann, bilen är så pass låg att dammsugarröret hakade i på diverse ställen i underredet även när röret var parallellt med golvet. Men det är nog sällan man ska dammsuga under en bil oavsett vad, haha.

Och innan idag klurade jag på vart jag skulle dra vajern för huvöppnaren. Hittade en lämplig plats precis under vindrutetorkarmotorn. Borrade hål i torpedväggen och så trädde jag bara genom vajern så var det klart. Hakade på vajern i sitt fäste på huvlåset, fjädern likaså. Klar. Fortsatte inne i kupén och kapade till en bit plattjärn där jag fäster själva "knoppen". Dolt under instrumentpanelen förstås.

Sist maskerade jag lite kring huvlåset, duttade med zinkfärg på det nyborrade hålet och sprayade slutligen med svart rostskyddsfärg. Propert. Jag testade även mekanismen och det funkade! Imorrn skruvar jag fast "knoppen" och monterrar även fjädern på styrpinnen så att motorhuven hoppar upp en bit när jag öppnar huven med huvlåset. Så nice.

Godkväll!

• • • TRANSLATION • • •

Oh, forget about Friday night. Might as well get started. Especially considering that I can't avoid family planning over the weekend.

Said and done, I drilled a hole in the tailgate, cleaned the tailgate from metal flakes, rust-proof painted with a brush, and finally screwed on that plate that covers the tailgate's construction. And before I closed the tailgate for a while, I had to tear out the entire trunk lining to access and tighten the nuts for the 4-point seat belts. Then I vacuumed under the car, and it wasn't easy, the car is so low that the vacuum cleaner tube got caught in various places in the undercarriage even when the tube was parallel to the floor. But it's probably rare to vacuum under a car no matter what, haha.

And earlier today, I pondered where I should run the cable for the hood opener. Found a suitable place right under the windshield wiper motor. Drilled a hole in the bulkhead, and I just threaded the cable through, and it was done. Hooked the cable into its bracket on the hood lock, and the spring as well. Done. Continued inside the cabin and cut a piece of flat iron where I attach the actual "button." Hidden under the instrument panel, of course.

Lastly, I masked a bit around the hood lock, dabbed with zinc paint on the newly drilled hole, and finally sprayed with black rust-proof paint. Neat. I also tested the mechanism, and it worked! Tomorrow I'll screw on the "button" and also attach the spring to the control pin so that the hood pops up a bit when I open the hood with the hood lock. So nice.

Good evening!

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-06b129908c82acbac0ece5c238714890.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-abafd909cf264e4caef145d382c31514.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-7d222678e5db1a013582dc6167dd9472.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-2b055b5bd7de5b86ef44442b6e65595f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-8cabc1904d6efc413fdaaffe7afa2361.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-13cb497fda03fae324d244b1b7d3c5af.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-763edd6f40b1f7ffe925f32e45eb11b6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-7b4c73386790515bdd8392c9516ec251.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-b00fac255f15726137f28ccad010952e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-7661cdad1057a834472618d0d1598b1d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-5771cdc6d57fe6cd651f9c08bdf5650c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-79d8223209db170e91915b1787a58b9b.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (28 december 2023)

stingray-ragge
12 september 2020 · 1 503 Inlägg

martinhejdesten skrev:
Äh, skit i fredagkvällen. Lika bra att sätta igång. Även med tanke på att jag inte kan undvika familjeplaneringen under helgen.

Sagt och gjort, jag borrade hål i bakluckan, gjorde rent bakluckan från metallflisor, rostskyddsmålade med tops och skruvade slutligen dit den där skivan som täcker konstruktionen på bakluckan. Och innan jag stängde bakluckan på ett tag så var jag tvungen att riva ut hela koffertklädseln för att komma åt och spänna muttrarna för 4-punktsbältena. Sen dammsög jag under bilen och det var inte lätt minsann, bilen är så pass låg att dammsugarröret hakade i på diverse ställen i underredet även när röret var parallellt med golvet. Men det är nog sällan man ska dammsuga under en bil oavsett vad, haha.

Och innan idag klurade jag på vart jag skulle dra vajern för huvöppnaren. Hittade en lämplig plats precis under vindrutetorkarmotorn. Borrade hål i torpedväggen och så trädde jag bara genom vajern så var det klart. Hakade på vajern i sitt fäste på huvlåset, fjädern likaså. Klar. Fortsatte inne i kupén och kapade till en bit plattjärn där jag fäster själva "knoppen". Dolt under instrumentpanelen förstås.

Sist maskerade jag lite kring huvlåset, duttade med zinkfärg på det nyborrade hålet och sprayade slutligen med svart rostskyddsfärg. Propert. Jag testade även mekanismen och det funkade! Imorrn skruvar jag fast "knoppen" och monterrar även fjädern på styrpinnen så att motorhuven hoppar upp en bit när jag öppnar huven med huvlåset. Så nice.

Godkväll!

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-06b129908c82acbac0ece5c238714890.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-abafd909cf264e4caef145d382c31514.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-7d222678e5db1a013582dc6167dd9472.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-2b055b5bd7de5b86ef44442b6e65595f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-8cabc1904d6efc413fdaaffe7afa2361.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-13cb497fda03fae324d244b1b7d3c5af.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-763edd6f40b1f7ffe925f32e45eb11b6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-7b4c73386790515bdd8392c9516ec251.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-b00fac255f15726137f28ccad010952e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-7661cdad1057a834472618d0d1598b1d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-5771cdc6d57fe6cd651f9c08bdf5650c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-79d8223209db170e91915b1787a58b9b.jpg

Snyggt och seriöst som vanligt smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang