Jeep Grand Cherokee - Budget-bygget som antagligen kommer spåra ur...

Går det att få en gammal Cherokee som stått still i nästan 10 år, besiktigad och laglig på en minimal budget? There's only one way to find out!
  • 90 Följare
  • 28 816 Visningar
  • Uppdaterades senast 2 augusti
Mew
lördag 17:35 · 1 371 Inlägg

Härligt!

Nej nej, när solen skiner ska du passa på! Annars slutar det med att du gör det i ösregn... lol

Cuefa Kungen av dagspendlande.
söndag 15:05 · 2 499 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Det tar sig du!

Trevligt för bilen att få andas igen.

Ja den mår bra av det känns det som smile

Berglund_89 skrev:
Jsg kulrar på att köpa ett insatsfilter till min också, visserligen ingen jeep dock, men.. lol

Jag tror det kan vara en bra investering. Dels för att man inte behöver köpa nytt utan kan återanvända det gamla (Det du, Greta!), dels för att sportluftfilter adderar SPORT! Det hörs ju på själva namnet 🤣

Mew skrev:
Härligt!

Nej nej, när solen skiner ska du passa på! Annars slutar det med att du gör det i ösregn... lol

Hahaha, jag veeet! Men jag klarar fan inte värme...

Nu har det inte hänt sådär jättemycket igen men jag justerade faktiskt styrväxeln efter att ha vänt upp-och-ned på hela garaget för att hitta lämpliga verktyg.
Skillnad?

JAAAAAAAAA!
Styrningen blev mycket mer direkt, och hela bilen känns MYCKET bättre nu!
Har fortsatta problem med att motorn går ner så lågt i varv när man lägger i D och den är varm, så servon helt försvinner, men det är en annan sak.
Bilen känns betydligt mer personbilslik på vägen nu och det är helt underbart!
Totalt fick jag dra åt styrväxeln ca 3/4 varv, så det fanns en del att justera på den...

Vi testade att göra samma sak på svågerns WJ som jag råkade lura honom att köpa.
Dessvärre behöver den nog en framvagnsinställning för att bli lika fin i styrningen som min ZJ, men vi försökte iaf 🤪

Jag har även tagit hem nytt fördelarlock och rotor, tänkte ge mig på detta nu i värmen.
Lagom trist för min del dock så sitter ju fördelaren i bakkant på motorn, mer eller mindre UNDER rutan...

Kommer väl bilder på det äventyret inom kort kan jag tro.
Med min tur är väl lock och rotor som sitter på bilen i mint-condition o mitt arbete därmed förgäves, men det återstår att se antar jag 😁

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang