245/35ZR19 till min 940

Oggger
12 augusti 2020 · 3 Inlägg

Hej!

Jag har kommit över 2 par fälgar som jag tänkte att jag skulle försöka få dit på min 940!
Måtten är 245/35ZR19 ET45
Tror ni det går? Om så, hur stora spacers behövs? Behövs det göras något mer?
Är ganska grön inom detta och har inte fått något svar när jag sökt runt..

Tack på förhand smile
Oskar

panda666
12 augusti 2020 · 4 228 Inlägg

Oggger skrev:
Hej!

Jag har kommit över 2 par fälgar som jag tänkte att jag skulle försöka få dit på min 940!
Måtten är 245/35ZR19 ET45
Tror ni det går? Om så, hur stora spacers behövs? Behövs det göras något mer?
Är ganska grön inom detta och har inte fått något svar när jag sökt runt..

Tack på förhand smile
Oskar

Tjena, köpte så kallade spacers med bultar till min 940 från v parts. Spacers bolt on eller nått kolla därsmile 30mm bak och 25mm fram köpte ja. Dom är alltså spacers med bultar så det är bara o smacka på dom och sen hjulen på, tror man fick me hjul nav eller ring eller vad dom nu heter. Tror 940 har et 25 så köpte beggade R fälgar me et43 och det sitter perfekt me spacers som ja köpte från v parts. 225-40-18 har ja på, lite orolig att dina 245 är lite för breda men kanske gör inget. Kanske bara låter lite vid full ratt eller när du kör över guppar.

glömde detta.

940    90-98    5/108    25    65,1    12x1,50

så länge dessa stämmer alltså,  bultmönster 5/108 och navet 65.1  sen ET fixar du med spacers. Men generelt så fälgar som suttit original på v70-850-s70 och tom s60? brukar kunna sitta på 740/940 om man fixar spacers:)

Senast redigerat av panda666 (12 augusti 2020)

jompazx
12 augusti 2020 · 291 Inlägg

Med ET 45 kanske 25-35, antagligen typ 30-35 med tanke på den bredden fram, oklart bak iaf 25 annars är inte vacker. Sedan behövs mer info, är bilen sänkt? är den ganska mycket sänkt så KOMMER du behöva plocka ur plastskrämar och rulla/kapa ur skärmkanter. 19 tums fälg med dem däcken går INTE på en sänkt bil utan modifikationer, kanske på org höjd.

Senast redigerat av jompazx (12 augusti 2020)

panda666
12 augusti 2020 · 4 228 Inlägg

jompazx skrev:
Med ET 45 kanske 25-35, antagligen typ 30-35 med tanke på den bredden fram, oklart bak iaf 25 annars är inte vacker. Sedan behövs mer info, är bilen sänkt? är den ganska mycket sänkt så KOMMER du behöva plocka ur plastskrämar och rulla/kapa ur skärmkanter. 19 tums fälg med dem däcken går INTE på en sänkt bil utan modifikationer, kanske på org höjd.

min är sänkt me fjädrar från kl racing 60/40 och mina r hjul är 225-40-18 som sagt et 43 och de funkar fint. det enda som oroar mig är hans 245 breda däck ifall dom kommer ta i nånstans^^

jompazx
12 augusti 2020 · 291 Inlägg

panda666 skrev:

jompazx skrev:
Med ET 45 kanske 25-35, antagligen typ 30-35 med tanke på den bredden fram, oklart bak iaf 25 annars är inte vacker. Sedan behövs mer info, är bilen sänkt? är den ganska mycket sänkt så KOMMER du behöva plocka ur plastskrämar och rulla/kapa ur skärmkanter. 19 tums fälg med dem däcken går INTE på en sänkt bil utan modifikationer, kanske på org höjd.

min är sänkt me fjädrar från kl racing 60/40 och mina r hjul är 225-40-18 som sagt et 43 och de funkar fint. det enda som oroar mig är hans 245 breda däck ifall dom kommer ta i nånstans^^

och det skrapar ej? med plastskärmar?

funkar full bil på ställ?

panda666
12 augusti 2020 · 4 228 Inlägg

jompazx skrev:

panda666 skrev:

jompazx skrev:
Med ET 45 kanske 25-35, antagligen typ 30-35 med tanke på den bredden fram, oklart bak iaf 25 annars är inte vacker. Sedan behövs mer info, är bilen sänkt? är den ganska mycket sänkt så KOMMER du behöva plocka ur plastskrämar och rulla/kapa ur skärmkanter. 19 tums fälg med dem däcken går INTE på en sänkt bil utan modifikationer, kanske på org höjd.

min är sänkt me fjädrar från kl racing 60/40 och mina r hjul är 225-40-18 som sagt et 43 och de funkar fint. det enda som oroar mig är hans 245 breda däck ifall dom kommer ta i nånstans^^

och det skrapar ej? med plastskärmar?

funkar full bil på ställ?

nej ingen skrap. kittet sänkte inte så mycket som man tror, iaf inte på min. Dom är verkligen höga original dessa kärror^^ men 245 kanske är problem, kanske. Vi vet fortfarande inte om hens är original eller sänkt. Får se nu vad ts kommer att svara.

jompazx
13 augusti 2020 · 291 Inlägg

panda666 skrev:

jompazx skrev:

panda666 skrev:
min är sänkt me fjädrar från kl racing 60/40 och mina r hjul är 225-40-18 som sagt et 43 och de funkar fint. det enda som oroar mig är hans 245 breda däck ifall dom kommer ta i nånstans^^

och det skrapar ej? med plastskärmar?

funkar full bil på ställ?

nej ingen skrap. kittet sänkte inte så mycket som man tror, iaf inte på min. Dom är verkligen höga original dessa kärror^^ men 245 kanske är problem, kanske. Vi vet fortfarande inte om hens är original eller sänkt. Får se nu vad ts kommer att svara.

Min bil skrapa som fan med exakt samma setup up fram, fick plocka ur plastskärmar och modda skärmkanter, kunde dock skrapa när vi va 4-5 stycken i bilen och åkte på ställ/sportig körning. Höjde den dock sen, mest för att det för med sig dåliga vägegenskaper, framvagnsgeometri blir helt fel, du får mer bumpsteer och den bumpsteer du får går åt fel håll, dessutom är det ju inte utan anledningen dedär +60mm fjädringsväg är där. Märkte inte när jag åkte med 60mm fjädrar hur ofta fjädringen bottnade med 40mm fjädrar var det en helt ny värld i synnerhet i kombo med sportstötisar.

Senast redigerat av jompazx (13 augusti 2020)

panda666
13 augusti 2020 · 4 228 Inlägg

jompazx skrev:

panda666 skrev:

jompazx skrev:

och det skrapar ej? med plastskärmar?

funkar full bil på ställ?

nej ingen skrap. kittet sänkte inte så mycket som man tror, iaf inte på min. Dom är verkligen höga original dessa kärror^^ men 245 kanske är problem, kanske. Vi vet fortfarande inte om hens är original eller sänkt. Får se nu vad ts kommer att svara.

Min bil skrapa som fan med exakt samma setup up fram, fick plocka ur plastskärmar och modda skärmkanter, kunde dock skrapa när vi va 4-5 stycken i bilen och åkte på ställ/sportig körning. Höjde den dock sen, mest för att det för med sig dåliga vägegenskaper, framvagnsgeometri blir helt fel, du får mer bumpsteer och den bumpsteer du får går åt fel håll, dessutom är det ju inte utan anledningen dedär +60mm fjädringsväg är där. Märkte inte när jag åkte med 60mm fjädrar hur ofta fjädringen bottnade med 40mm fjädrar var det en helt ny värld i synnerhet i kombo med sportstötisar.

ne ingen problem me min me 60/40 sänksats med original dämpare. Tycker egentligen 17 räcker got o väl för 940, har 18 nu me R fälgar som ser ganska biffiga ut på bilen men endå snyggt på nått sätt. Ska ha max 17 på 940 from nu för ja tycker det ser bäst ut så^^ Men måste skilja mycket i vad för fälgar man har på va?

Oggger
14 augusti 2020 · 3 Inlägg

Tack för svar!
Jag har orginal, inget sänkt.
Jag kommer inte ligga på ställ, det sparar jag till vinterdäcken åker på wink

jompazx
14 augusti 2020 · 291 Inlägg

Oggger skrev:
Tack för svar!
Jag har orginal, inget sänkt.
Jag kommer inte ligga på ställ, det sparar jag till vinterdäcken åker på wink

testa och återkom med resultatet för andras skull.

Oggger
17 augusti 2020 · 3 Inlägg

Köpte 25mm spacers till både fram o bak. Inga andra åtgärder behövdes, funkade kanon! 👍

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang