Importera produkter själv?

Niklas_05
7 september 2020 · 4 Inlägg

Hej! Är ny här på tråden så hade uppskattar lite vägvisning i frågan.

Jag skulle vilja komma åt de större utbudet av bilprodukter som jag sett finns på nätet från andra länder? Är detta något ni gjort? Vilka hemsidor eller länder handlar ni ifrån?  Tacksam för rekommendationer!

THEBADGUY Gorgilus addictus
7 september 2020 · 4 736 Inlägg

Är det några specifika produkter du är ute efter?
Handlar sågott som allt mitt ifrån Autodude, och dom har ett rätt rejält utbud om man säger så.

Men annars har jag hört gott om https://www.cleanyourcar.co.uk/ , själv inte handlat därifrån, men vet flera som gjort det och det har funkat galant.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Niklas_05
7 september 2020 · 4 Inlägg

Tack! Ska absolut kolla det! Vet dock inte hur de blir efter Brexit med avgifter eller tullavgifter så jag undrar om det finns några inom Eu? Alternativt Usa kanske? Har ni testat handla över Wish?

THEBADGUY Gorgilus addictus
7 september 2020 · 4 736 Inlägg

Ifrån USA vet jag inte riktigt. Men fick iaf fram https://www.detailing.com/store/ , som verkar vara hyfsat seriöst ändå.

Wish hade jag hållit mig borta ifrån iaf. Verkligen inget jag skulle använda på min bil iaf.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Svenska_bil
7 september 2020 · 218 Inlägg

Vad för produkter är du ute efter?
Svårt att se att du ska tjäna något på det om du jämför priserna på t ex 25L-dunkar här hemma.

Lucif3r
7 september 2020 · 2 208 Inlägg

Handlar man inom EU finns det lite pengar att tjäna, tyskland brukar väl vara populärast att handla ifrån. Frakttiderna är ironiskt och pinsamt nog ofta snabbare från tyskland till sverige, än inrikes...
Men går man utanför EU-gränsen så blir det genast betydligt dyrare, och betydligt längre frakttider(inte för paketet att komma till sverige, men innan postnord behagar att ens behandla det...).

England kommer det inte gå att handla ifrån när brexit väl går igenom, om dom inte hittar lite förstånd och inser hur idiotiskt det är att gå ur EU utan några deals. Dom blir som att handla utanför EU.

Niklas_05
7 september 2020 · 4 Inlägg

Lucif3r skrev:
Handlar man inom EU finns det lite pengar att tjäna, tyskland brukar väl vara populärast att handla ifrån. Frakttiderna är ironiskt och pinsamt nog ofta snabbare från tyskland till sverige, än inrikes...
Men går man utanför EU-gränsen så blir det genast betydligt dyrare, och betydligt längre frakttider(inte för paketet att komma till sverige, men innan postnord behagar att ens behandla det...).

England kommer det inte gå att handla ifrån när brexit väl går igenom, om dom inte hittar lite förstånd och inser hur idiotiskt det är att gå ur EU utan några deals. Dom blir som att handla utanför EU.

Vad är det för sidor från Tyskland? Någon du kan rekommendera? Stor bredd eller billigt?

Lucif3r
7 september 2020 · 2 208 Inlägg

Jag brukar mest handla ifrån bildelaronline24 eller autodoc.

rcy
7 september 2020 · 1 705 Inlägg

Vad exakt är det du ska handla?

Som många andra handlar jag ofta från Autodude, lite längre leveranstid men aldrig varit några andra problem.
Olja köper jag ofta från Tyskland. Priset är en tredjedel av vad vi betalar i Sverige och dom levererar snabbare från Tyskland än vad Postnord klarar inom Sverige.

Saab 9-3 Aero "the sissy" (2002)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
Saab 9-5 "familjefraktarn" (2000)
Niklas_05
7 september 2020 · 4 Inlägg

rcy skrev:
Vad exakt är det du ska handla?

Som många andra handlar jag ofta från Autodude, lite längre leveranstid men aldrig varit några andra problem.
Olja köper jag ofta från Tyskland. Priset är en tredjedel av vad vi betalar i Sverige och dom levererar snabbare från Tyskland än vad Postnord klarar inom Sverige.

Jag tänkte handla allt till bilen! Så olja är super intressant!  Har hört att utbudet och priserna är mycket bättre utanför Sverige. Har du någon sida från tyskland att rekommendera?

jaka54
7 september 2020 · 5 719 Inlägg

Hej!
Jag brukar köpa det mesta på ebay.de

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
7 september 2020 · 4 917 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Jag brukar köpa det mesta på ebay.de

Ja,ok, men hur förfar du med stålarna vid betalning ?
Lägger du in pengar till PayPal eller betalar du med visa ?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Lucif3r
8 september 2020 · 2 208 Inlägg

Paypal är enklast att använda genom att koppla ditt kontokort till ditt paypal konto.

jaka54
8 september 2020 · 5 719 Inlägg

Hej!
Paypal!

rcy
8 september 2020 · 1 705 Inlägg

Niklas_05 skrev:

rcy skrev:
Vad exakt är det du ska handla?

Som många andra handlar jag ofta från Autodude, lite längre leveranstid men aldrig varit några andra problem.
Olja köper jag ofta från Tyskland. Priset är en tredjedel av vad vi betalar i Sverige och dom levererar snabbare från Tyskland än vad Postnord klarar inom Sverige.

Jag tänkte handla allt till bilen! Så olja är super intressant!  Har hört att utbudet och priserna är mycket bättre utanför Sverige. Har du någon sida från tyskland att rekommendera?

https://oeldepot24.de/ och https://www.mapodo.de/ är dom jag använt oftast.
Betalar med Paypal eller Visa/Mastercard.

Dom tar ett enhetligt fraktpris per 30 liter olja, så det lönar sig bäst om man köper 30, 60, 90 osv liter åt gången. Vi brukar gå ihop ett gäng och köpa på oss så man klarar sig ett tag, så oftast blir det en pall varje gång. Dom kör med DHL och det funkar alltid klockrent, sist beställde vi en pall på en torsdag och den stod utanför dörren på måndagen. Man börjar verkligen fundera vad Postnords problem är när tyskarna hivar iväg en hundra kilo tung pall från Tyskland med hemleverans till dörren snabbare än vad Postnord får ut ett litet paket till närmsta serviceställe.

Prismässigt så kan du utan problem räkna med halva priset jämfört med Sverige, ibland har dom extrapriser eller rabatter och då är det typ en fjärdedel.
Ett tips är att dom säljer inte bara olja, dom har allt möjligt bra-att-ha till garaget, typ bromsrengöring, spridarrengöring, bilvård, oljeadditiv, verktyg, filter osv. Sist kastade jag med en kartong med 12 flaskor bromsrengöring, 500ml sprayflaskor, för 150:- bara för att ja...varför inte? smile

Detailing-BY-Erik
26 juli 2021 · 21 Inlägg

När du överstiger 100kg så måste du betala skatt på varje produkt samt att registerna varje produkt  som du tar in en kostnad på 600kr / år produkt.

Utöver det måste du kunna garantera att produkterna du tar in följer svensk lag om innehåll vilket inte alltid är helt enkelt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang