Sålt tankbilen

torpis Forummoderator
19 september 2020 · 10 572 Inlägg

Har kört Nissan Leaf 2014-2018 men inte kunnat släppa iväg tankbilen eftersom Leaf inte klarade mina grundkrav riktigt. Nu med ny elbil som håller måttet så kom en möjlighet att låta tankbilen gå vidare så jag valde att sälja den.

Köpte den 2010 av en budfirma som kört 33600mil på 3år. Ägde den i lite mer än 10år och strax över 25000mil. Jag vet ganska så exakt vad jag lagt ner på service, vore kul att räkna ut den faktiska milkostnaden och jämföra mot Deep blue. Köpte tankbilen för 90k och sålde den för 10k.

Har under de 10åren betalat ungefär 50k i skatt. Strax under 200k i Diesel. Servicen har jag skött själv och det handlar om i regionen 25000kr exkl däck.

Stackars tankbil, den är stark och har jobbat för mig. 59000mil och nytt liv hos en 18årig kille haha... Den kommer få bekänna färg.

https://i.imgur.com/Plry7z4h.jpg

https://i.imgur.com/E5MSiXEh.jpg

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Xebers76
19 september 2020 · 2 250 Inlägg

Tankbil? Oo

zleepy Trucker
19 september 2020 · 1 391 Inlägg

Tankbil, se nedan...
https://hmkbilcon.com/wp-content/uploads/Treaxlad-tankbil-1.jpg

big_smile

Senast redigerat av zleepy (19 september 2020)

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
torpis Forummoderator
19 september 2020 · 10 572 Inlägg

Xebers76 skrev:
Tankbil? Oo

Ja, den bilen man tankar.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
husseman
19 september 2020 · 1 577 Inlägg

Hmm, ser 2 bilar som man får tanka ofta .. men det får man ta om man väljer dessa märken.
mvh/husse

granadadr
20 september 2020 · 7 268 Inlägg

beror på vad man prioriterar,, har man en bil som måste få dra 2000 kg för man drar med tunga släp land å rike runt kan man ej åka i en liten skokartong som måste laddas i varje stad för en roadtrip smile



















ja lite överdrivet ja smile

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
20 september 2020 · 17 378 Inlägg

Bra jobbat torpis!
Glöm inte kolla upp fossilbilen om någon månad och se om pojken har lyckats ta död på den.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Presidento Of World
20 september 2020 · 3 306 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Bra jobbat torpis!
Glöm inte kolla upp fossilbilen om någon månad och se om pojken har lyckats ta död på den.

Lär väl ha 52 doftgranar på backspegeln borttagna fjädrar och köööla satan.. en stund iaf innan den gett upp

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
spillolja
20 september 2020 · 4 014 Inlägg

Presidento skrev:
Lär väl ha 52 doftgranar på backspegeln borttagna fjädrar och köööla satan.. en stund iaf innan den gett upp

Sist men inte minst  ett rakt 4" utblås   wink

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
torpis Forummoderator
20 september 2020 · 10 572 Inlägg

granadadr skrev:
beror på vad man prioriterar,, har man en bil som måste få dra 2000 kg för man drar med tunga släp land å rike runt kan man ej åka i en liten skokartong som måste laddas i varje stad för en roadtrip smile

Ja i kombination med att inte lägga en miljon på bilen så är det fortfarande tunt på marknaden. Därav att jag hade kvar tankbilen tills här om dagen.

Jag kör elbil för det är kul i första hand

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
torpis Forummoderator
20 september 2020 · 10 572 Inlägg

spillolja skrev:

Presidento skrev:
Lär väl ha 52 doftgranar på backspegeln borttagna fjädrar och köööla satan.. en stund iaf innan den gett upp

Sist men inte minst  ett rakt 4" utblås   wink

Jag är helt säker på att han kommer pyssla om den väl. Det är ju alltid så att man har mer energi när man köper en ny bil än när man ägt den i 10år.  Många små saker runt om hade behövt ordnas med och fixas till. En smal sak om man kan gå på returbilen och plocka saker en eftermiddag.... men som sagt jag orkade inte längre hehe

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
spillolja
20 september 2020 · 4 014 Inlägg

jag har ju en VW golf som jag ägt i snart i 8 år och averkat ca17.000mil,  sista större draget var bättring av ytliga rostangrepp bakom vänster framhjul inneskärmen  behövde tas bort  samt plastbit vid hjulhuset vä bak för att kunna göra det seriöst med efterföljande bättring av rostskyddet, men ändå motiverat tack vare bilens låga bränsleförbukning  (under 0,5L/milen vid varsam långkörning på landsväg)  just nu står allt stilla, men dagen man vill har något annat kommer

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
viccoA
20 september 2020 · 3 109 Inlägg

granadadr skrev:
beror på vad man prioriterar,, har man en bil som måste få dra 2000 kg för man drar med tunga släp land å rike runt kan man ej åka i en liten skokartong som måste laddas i varje stad för en roadtrip smile



















ja lite överdrivet ja smile

Eller om man vill kunna köra lite snabbt på kruvig landsväg vill man inte ha ett slött gammalt diesellok utan en pigg elbil.

Bennybira
21 september 2020 · 480 Inlägg

viccoA skrev:
Eller om man vill kunna köra lite snabbt på kruvig landsväg vill man inte ha ett slött gammalt diesellok utan en pigg elbil.

Njae... då tar jag en högvarvig sugis och en bil närmre 1000kg wink
Eller en välbalanserad MC...

Fiat 127 (1977)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 september 2020 · 14 007 Inlägg

viccoA skrev:

granadadr skrev:
beror på vad man prioriterar,, har man en bil som måste få dra 2000 kg för man drar med tunga släp land å rike runt kan man ej åka i en liten skokartong som måste laddas i varje stad för en roadtrip smile



















ja lite överdrivet ja smile

Eller om man vill kunna köra lite snabbt på kruvig landsväg vill man inte ha ett slött gammalt diesellok utan en pigg elbil.

En rapp bensinare med härligt motorljud slår allt! Det ska gärna vara en V8:a!!!

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (21 september 2020)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
torpis Forummoderator
21 september 2020 · 10 572 Inlägg

Bennybira skrev:

viccoA skrev:
Eller om man vill kunna köra lite snabbt på kruvig landsväg vill man inte ha ett slött gammalt diesellok utan en pigg elbil.

Njae... då tar jag en högvarvig sugis och en bil närmre 1000kg wink
Eller en välbalanserad MC...

Ni kan ju roa er med att kolla på bilderna i första inlägget ;-)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang