Byta stereo eller högtlare först?

Jacobv70n
24 september 2020 · 30 Inlägg

hej undrar om ni rekommenderar att byta orginal stereo och ha kvar orginalhögtalarna eller att byta orginalhögtalarna och sätta i en eftermarkandstereo?

Bilen är en Volvo v70n -04

Eftersom så ska jag få allt bytt men undrar vilket som är mest effektivt i början. Är studerande så kan inte lägga stora summor på en gång.

Tacksam för svar mvh jacob

jompazx
24 september 2020 · 291 Inlägg

Den största anledningen till att byta steereon först är ju för att få bluetooth. går ju fan inte att leva utan bluetooth i bilen.

spillolja
24 september 2020 · 4 014 Inlägg

Finns adapterkit så man får ISO kontakter:
https://www.caraudio24.de/Zubehoer/Radi … _9278.html

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 september 2020 · 14 007 Inlägg

jompazx skrev:
Den största anledningen till att byta steereon först är ju för att få bluetooth. går ju fan inte att leva utan bluetooth i bilen.

Jag lever utan bluetooth i mina bilar och klarar det galant. Kör CD-skivor!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Lucif3r
25 september 2020 · 2 183 Inlägg

Vettemannen skrev:
Jag lever utan bluetooth i mina bilar och klarar det galant. Kör CD-skivor!

/Benny

Samma här, jag är dock lite mer "modern" och kör med USB-sticka smile
... Men jag skulle ljuga om jag påstod att det inte vore trevligt med BT också. Blir troligen en med BT i 945an när jag kommer till det stadiet, mest för att det knappt är någon skillnad i pris med/utan BT nu för tiden.

För att återgå till topic... Högtalarna i V70 är inte så superdåliga, så jag skulle helt klart börja med en huvudenhet.

Jacobv70n
25 september 2020 · 30 Inlägg

Tack för svaren men inte riktigt de jag undrade över. Blir det någon vidare skillnad på ljudet om jag byter stereo utan att byta högtalare? Har hört att det kan bli stor skillnad men också ingen alls.

jompazx
25 september 2020 · 291 Inlägg

Jacobv70n skrev:
Tack för svaren men inte riktigt de jag undrade över. Blir det någon vidare skillnad på ljudet om jag byter stereo utan att byta högtalare? Har hört att det kan bli stor skillnad men också ingen alls.

läs hela lucifers svar även andra stycket, han verkar ju dessutom ha en v70n själv.

Lucif3r
25 september 2020 · 2 183 Inlägg

Nja, jag har en V70 P80, dvs första generationen. Men har hört rätt många orginal-system i V70N och S80 så lite koll har jag väl.

Bara ett stereobyte gör nog inte så mycket för själva ljudet, men beroende på vilken stereo du köper så får du ju troligen mer funktioner(EQ/Fader/osv) att pilla på, och USB/ev BT och sånna trevliga saker.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
25 september 2020 · 13 674 Inlägg

stereon är viktigaste..  inte ångrat en sec när jag bytte stereo i min polo.. spelar sååååå mycket bättre.. men blåtanden använder jag aldrig  kör spotfy offline direkt i stereon istället smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang