Eftermontera Aynaudio i en Passat 2018-

flamuren
28 september 2020 · 27 Inlägg

Hej,

jag kollar på att köpa en beggad VW Passat Sportscombi GTE -2018 och framåt (alltså med nya stereon). Dock säljs dom oftast inte/aldrig med dynaudiosystemet utan har standardljudet. Så jag googlade om det går att uppgradera till dynaudio i efterhand och alltså få samma som VW erbjuder från fabrik i Passat GTE/eller Passat - inga kompromisser, utan verkligen exakt samma.

Så min raka fråga är: Går det att uppgradera till äkta dynaudio i efterhand? Utan kompromisser och "ful-lösningar" för att få det att funka!

Stort tack på förhand smile

/Flamur

Cuefa Ain't no place like home...
29 september 2020 · 4 628 Inlägg

Det går nog att eftermontera men det kommer krävas lite egna lösningar, framförallt gällande kablage då ingenting är förberett för detta i bilen.
Stereon räcker att koda, men jag är rätt säker på att Dynaudio-paketet också har ett eget slutsteg som i så fall måste monteras, kopplas och kodas in.
Det står rätt mycket skrivet om detta på diverse tyska Passat-forum.

Det verkar inte finnas några färdiga satser från t.ex Kufatec.de eller Carsystems.pl så helt enkelt är det nog inte då...

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
flamuren
10 oktober 2020 · 27 Inlägg

Tusen tack för svaret. Jag skrev runt till en massa verkstäder och fick tillslut tipset om att lägga pengarna på att lämna in och fixa något annat ljud för pengarna istället. Det kanske är enklast medtanke på hur bökigt detta verkar vara. Tack ändå smile

Cuefa Ain't no place like home...
11 oktober 2020 · 4 628 Inlägg

👍🏼

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang