Prisbild på A-traktorer?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 september 2020 · 17 380 Inlägg

Nu när reglerna har ändrats så har det dykt upp sjukt många ny-reggade A-traktorer på landsbygden. Inte konstigt. Nya regler gör det lätt att regga in en vanlig bil som A-traktor. Billigt är det med. Men priserna måste ju gå ner kraftigt?

Jag kan köpa en mycket fin Volvo S60 D5 Aut av en äldre herre för 15k. Regga in den lär kosta max 5k. Han är helt ok med att den blir en ungdomsbil. Den bör väl stiga i värde?

Men de måste dyka i pris nu när det är så lätt att regga om?
Lite kluven på om jag ska köpa den.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
zzr9409209
29 september 2020 · 716 Inlägg

Dröjer nog ett tag,men dom kapade/dubbla lådor ,dom kommer ingen vilja köpa,så där blir det prisras!!

SportPilot Ubåtsingenjör
30 september 2020 · 7 218 Inlägg

du ska ha 60% vikt på de drivande hjulen också, har för mig att det var 60% iallafall ... därför så är det vanligast med 4 hjulsdrivna bilar

Sen ska baksätet vara obrukbart, tror tyvärr inte att det räcker riktigt med 5k att få den inreggad och laglig

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
turbonova gillar en riktig burnout
5 oktober 2020 · 1 174 Inlägg

Nån som vet vad det kostar att regga en a-traktor?

Tobzter
6 oktober 2020 · 3 144 Inlägg

Verkar vara mellan 2000-3500 kr reg bes + vanlig bes om ja förstått de rätt, olika priser på olika stationer

Senast redigerat av Tobzter (6 oktober 2020)

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
torsen
6 oktober 2020 · 7 198 Inlägg

turbonova skrev:
Nån som vet vad det kostar att regga en a-traktor?

Finns ett företag i Västerås som bygger/moddar personbilar och pickisar för 18.000:-.
Då är bilen "nyckelfärdig".
Minns inte vad företaget heter, men brukar annonsera på Blocket.

turbonova gillar en riktig burnout
6 oktober 2020 · 1 174 Inlägg

Tobzter skrev:
Verkar vara mellan 2000-3500 kr reg bes + vanlig bes om ja förstått de rätt, olika priser på olika stationer

Ok 😊 tack för svar

GustavJorius
6 oktober 2020 · 1 Inlägg

Hej. Jag har gjort flera A traktorer förut bla Jimny men undrar om ni vet hur svårt det skulle kunna vara att få igenom en Land Rover serie 90 i besiktiningen? Är det någon som vet? Tacksam för svar😊

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang