Bygga panorama

W109
31 oktober 2020 · 13 Inlägg

Hej!

Någon som byggt panorama? Tänkt göra det av vinterbilen men vill höra här först om någon gjort det. Tänkt använda plexiglas, hur många mm ska man köra? Hur har ni gjort för att det ska bli tätt?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
31 oktober 2020 · 14 007 Inlägg

W109 skrev:
Hej!

Någon som byggt panorama? Tänkt göra det av vinterbilen men vill höra här först om någon gjort det. Tänkt använda plexiglas, hur många mm ska man köra? Hur har ni gjort för att det ska bli tätt?

Hur bygger man när man bygger "panorama"?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
W109
31 oktober 2020 · 13 Inlägg

Kapar ur taket och sätter på plexiglas

Utmarks-Loke
31 oktober 2020 · 5 809 Inlägg

Det fanns ju vissa bilar som hade panoramatak förr, typ Audi i början av 2000-talet. Det borde gå att kapa ur ett sånt och svetsa i taket på sin egen bil.

Pininfarina406
31 oktober 2020 · 535 Inlägg

W109 skrev:
Hej!

Någon som byggt panorama? Tänkt göra det av vinterbilen men vill höra här först om någon gjort det. Tänkt använda plexiglas, hur många mm ska man köra? Hur har ni gjort för att det ska bli tätt?

Hej, vad är det för bil? Sedan eller kombi?
Mvh T.

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
jaka54
31 oktober 2020 · 5 677 Inlägg

Hej!
Vad är en "vinterbil"? Sommarbil (öppen sportbil) har jag men vinterbil?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
31 oktober 2020 · 14 007 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Vad är en "vinterbil"? Sommarbil (öppen sportbil) har jag men vinterbil?

Det är precis som det låter, vinterbil! Vinterbil kan vara vad som helst från nåt gammalt härke till nyare bilar. Sommarbil för mig använder man på sommaren när det är torrt och fint och solen skiner, men kan också tas ut på vintern när vägarna är snöfria och torra och solen skiner. Mina sommarbilar är Vetten och Trans Amen.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Svenska_bil
1 november 2020 · 218 Inlägg

Ur trafiksäkerhetssynpunkt så känns det livsfarligt men du har väl såklart aldrig tänkt krocka med något eller någon...

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
1 november 2020 · 17 376 Inlägg

Nu har ju Jaka ingen sportbil utan en TT. Men hans vinterbil är jag imponerad över! Jädra fin Audi 100!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
granadadr
1 november 2020 · 7 268 Inlägg

känns som en kass lösning iom taket är en bärande del,, jag och några vänner dissade en gammal granada där den kapat i A stolpen just för bärigheten,

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Lucif3r
1 november 2020 · 2 182 Inlägg

Att börja kapa bort stora delar av karossen på en självbärande kaross är en dum idé om man inte vet exakt vad man gör.

Hur som, jag skulle använda något mer flexibelt än plexiglas. karossen kommer svikta och vrida på sig som f-n, så "glaset" behöver antingen vara lika starkt som plåt, eller flexibelt nog att inte spricka så fort man kör över ett gupp.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang