Vad gör dig glad just nu?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 november 2020 · 17 465 Inlägg

torsen skrev:

zleepy skrev:

THEBADGUY skrev:

Funkar bra med tanke på att det är en distributionsbil. Haft liknande bygge sen typ 10 år tillbaka, så man är van haha.
Men jävlar vilken skillnad på Scanias "old generation" jämfört med "New generation"
Känns verkligen som en helt annan bil.

ah det kan jag förstå att du är, därav det " distributions livet" smile vet själv hur det var i början av ens karriär när man gled runt i små lastbilar och "längtade" efter större bil och hytt hehe tongue

Jaaaa det kan jag hålla med om, det är skillnad på ng och og, även om jag gillar inre på ng men inte riktigt överens med det fyrkantiga utseendet på ng, jag föredrar og faktiskt, har en av dom sista og streamline själv, stora hytten med allt, förbaskat trevlig kärra och köra, snart på 44k och blir fem år i feb, men man åker fint.. synd man inte kan bygga en OG utseende med NG "allt under skalet" så säga smile

Men härligt du trivs, hoppas du får många sköna mil, och att den hålls hel, är väl alltid någon "klåpare" som lyckas ha sönder saker fort, så jäkla tråkigt hmm

Hm!
Undrar vad ni skulle säga om att kryp upp i förarhytten på en 50-tals Bedford - Bulldogmodellen!
Osynkad låda och växelspaken nästan bakom förarstolen.
Missade man en växel gick det som en elektrisk stöt från handleden upp till nacken.
Då var man nästan tvungen att "börja om från början".
Huvva!

Jag har provat att köra en Volvo Starke med skakfyran i. Det var intressant. Och kul! Tog ett par minuter att få i växlarna med dubbeltramp. Men kul. Min farbror hade den på sin gård. Ålder vid provkörning? 16 år kanske. Preskriberat nu.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
t_sielschot
29 januari 2021 · 14 Inlägg

Min familj gör mig lycklig. Det har ett tak över huvudet och naturligtvis två fantastiska bilar. Och att jag och min familj är friska.

svempus
20 februari 2021 · 409 Inlägg

Att jag äntligen väljer att gå en utbildning(svets) som jag har funderat på sen våren 2013 men valde en annan då. Påbörjar den på onsdag nästa vecka inte en dag för tidigt.

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang