5 Växlar på A-Traktor?

ToiletPizzaa
27 november 2020 · 7 Inlägg

Har i tankar på att bygga en epa men jag är osäker på om jag måste spärra växellådan på 1, 2, 3 eller om jag kan ha alla 5 växlar?
Räcker det bara med H-Regg så att den är spärrad på 30km/h?
Har sett att vissa som spärrar ECUn brukar ha alla 5 växlar men vet inte hur det ligger till när man har h-regg.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 november 2020 · 14 007 Inlägg

ToiletPizzaa skrev:
Har i tankar på att bygga en epa men jag är osäker på om jag måste spärra växellådan på 1, 2, 3 eller om jag kan ha alla 5 växlar?
Räcker det bara med H-Regg så att den är spärrad på 30km/h?
Har sett att vissa som spärrar ECUn brukar ha alla 5 växlar men vet inte hur det ligger till när man har h-regg.

Går det verkligen att regga en epa? Epa-traktor och A-traktor är ju inte samma sak.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
mb_pucken
27 november 2020 · 5 083 Inlägg

Om bilen automatiskt höjer varvtalet till tomgångsvarvtal om man kör på för hög växel så behöver lådan spärras. Åtminstone om man bryter gaspedalen via app styrningen till h-reggen.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Zzzeeroo
27 november 2020 · 5 Inlägg

Spelar ingen roll om de är ecu-spärrad eller h-reg, de som avgör är om den gör 30 på mindre än tomgång i högsta växel, gör den prick 30 eller under på tomgång så går de ju att regga med alla växlar dock är kräver vissa stationer olika så bäst att ringa och kolla ändå men sålänge den inte går snabbare än 30 i högsta växel så ska de vara lugnt, går den dock snabbare än 30 i högsta växel måste du spärra högsta växeln och eventuellt näst högsta

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang