Lustiga annonser - fordon :-)

Utmarks-Loke
1 november 2020 · 5 791 Inlägg

Hickan skrev:

Utmarks-Loke skrev:

spillolja skrev:

Står följande i annonsen:
" Den står inte på adressen som hittas hos transportstyrelsen. "
hade aldrig tolererat att någon dyker upp innnan först avtalat om det i förväg på telefon

Risken är ju att de åker dit på natten, för att plocka lös delar de behöver.

kan ändå inte förstå varför man inte tar sig tid till att bara slänga ner ett batteri i den och besikta.... om det nu BARA var det som behövdes.... lär ju vara väesntligt lättare att sälja bilen nybesiktigad. inga stora pengar det handlar om heller med ett nytt batteri..

Visst, ett nytt batteri och en besiktning kostar väl 1.000-1.500kr, men höjer värdet kanske 5.000kr även om det blir några tvåor. Dessutom kan man köra hem den och slipper krångla med biltransport eller bärgare. Antingen är säljare "mindre förstående" eller så finns det något allvarligt fel på bilen som skulle ge en trea. Min sista E30 rostade öronen som länkarmen på ena sidan bak är fastskruvad i av på. Detta trots att det nästan inte var någon synlig rost i skärmkanter och liknande. Kanske är något sånt på denna också.

Hickan
1 november 2020 · 373 Inlägg

axxet skrev:
Det är nog MER än lathet ..
Så den stackars köpare som slår till blir nog blåst..roll

precis. värt att notera är ju att han köpte den i juli också... förra bess gick ut 2018-12. känns väldigt märkligt

jag hatar bilar
Utmarks-Loke
3 december 2020 · 5 791 Inlägg

skyliner_1958 skrev:
https://www.blocket.se/vi/94228045.htm

Kul annons och trucken är nog inte tråkig heller

skyliner_1958
3 december 2020 · 90 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:

skyliner_1958 skrev:
https://www.blocket.se/vi/94228045.htm

Kul annons och trucken är nog inte tråkig heller

Nä. Den kan nog röra på sig.

Johansson72 IT Geek och Audiot
17 december 2020 · 127 Inlägg

Varande den kroniska begbils missbrukaren jag är så trålar jag ständigt på Blocket med konstiga sök. I kväll fastnade jag förundrat för denna Porsche, antagligen för att jag retade mig på en snedparkerad vid sjukhuset i Västervik tidigare idag.

https://www.blocket.se/vi/66637225.htm

Bara första reflektionen : varför förblir den osåld efter 7 år? Och varför ser historiken ut som om den egentligen var två olika bilar med samma identitet. Kolla på car.info så fattar ni.

Mvh Kent

Utmarks-Loke
18 december 2020 · 5 791 Inlägg

Denna rad i annonsen är kul: "Porsche Cayenne med helt rätt utrustningsnivå, Airbag förare & passagerare". Inte heller i utrustningslistan verkar det finnas någon utrustning utöver basnivån? CD-stereo, stolsvärme och servostyrning är ju inte direkt något att skryta om.

Cuefa Ain't no place like home...
18 december 2020 · 4 628 Inlägg

Johansson72 skrev:
Varande den kroniska begbils missbrukaren jag är så trålar jag ständigt på Blocket med konstiga sök. I kväll fastnade jag förundrat för denna Porsche, antagligen för att jag retade mig på en snedparkerad vid sjukhuset i Västervik tidigare idag.

https://www.blocket.se/vi/66637225.htm

Bara första reflektionen : varför förblir den osåld efter 7 år? Och varför ser historiken ut som om den egentligen var två olika bilar med samma identitet. Kolla på car.info så fattar ni.

Mvh Kent

Skulle tro att det finns ungefär 5 anledningar:

Det är ett fult exemplar av en ful bil.

Skatten är 8100kr

Det är en gammal bil, med allt vad det innebär i form av eventuella problem (se nedan) och slitagedelar som kan behöva bytas.

Den har körförbud pga ej godkänd besiktning
2 ANTISLADDSYSTEM (7.12) * VARNAR FÖR FEL I SYSTEMET
2 DÄCK (5.2.3) FRAM VÄNSTER BAK HÖGER SKADAT

Dom ska ha 200kkr för den.
2016 kostade den 229kkr, 2018 var den nere på 194kkr.

Att historiken på Car.info ser ut som den gör , gör nog inte saken bättre för Ucars Exclusive.
Dom får gissningsvis behålla bilen på obestämd tid...

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 december 2020 · 17 345 Inlägg

Cuefa skrev:

Johansson72 skrev:
Varande den kroniska begbils missbrukaren jag är så trålar jag ständigt på Blocket med konstiga sök. I kväll fastnade jag förundrat för denna Porsche, antagligen för att jag retade mig på en snedparkerad vid sjukhuset i Västervik tidigare idag.

https://www.blocket.se/vi/66637225.htm

Bara första reflektionen : varför förblir den osåld efter 7 år? Och varför ser historiken ut som om den egentligen var två olika bilar med samma identitet. Kolla på car.info så fattar ni.

Mvh Kent

Skulle tro att det finns ungefär 5 anledningar:

Det är ett fult exemplar av en ful bil.

Skatten är 8100kr

Det är en gammal bil, med allt vad det innebär i form av eventuella problem (se nedan) och slitagedelar som kan behöva bytas.

Den har körförbud pga ej godkänd besiktning
2 ANTISLADDSYSTEM (7.12) * VARNAR FÖR FEL I SYSTEMET
2 DÄCK (5.2.3) FRAM VÄNSTER BAK HÖGER SKADAT

Dom ska ha 200kkr för den.
2016 kostade den 229kkr, 2018 var den nere på 194kkr.

Att historiken på Car.info ser ut som den gör , gör nog inte saken bättre för Ucars Exclusive.
Dom får gissningsvis behålla bilen på obestämd tid...

Blev nyfiken. Annanosen är ju väck men någon som kan kolla regnummret i sin car.info-historik?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Pininfarina406
18 december 2020 · 529 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Cuefa skrev:

Johansson72 skrev:
Varande den kroniska begbils missbrukaren jag är så trålar jag ständigt på Blocket med konstiga sök. I kväll fastnade jag förundrat för denna Porsche, antagligen för att jag retade mig på en snedparkerad vid sjukhuset i Västervik tidigare idag.

https://www.blocket.se/vi/66637225.htm

Bara första reflektionen : varför förblir den osåld efter 7 år? Och varför ser historiken ut som om den egentligen var två olika bilar med samma identitet. Kolla på car.info så fattar ni.

Mvh Kent

Skulle tro att det finns ungefär 5 anledningar:

Det är ett fult exemplar av en ful bil.

Skatten är 8100kr

Det är en gammal bil, med allt vad det innebär i form av eventuella problem (se nedan) och slitagedelar som kan behöva bytas.

Den har körförbud pga ej godkänd besiktning
2 ANTISLADDSYSTEM (7.12) * VARNAR FÖR FEL I SYSTEMET
2 DÄCK (5.2.3) FRAM VÄNSTER BAK HÖGER SKADAT

Dom ska ha 200kkr för den.
2016 kostade den 229kkr, 2018 var den nere på 194kkr.

Att historiken på Car.info ser ut som den gör , gör nog inte saken bättre för Ucars Exclusive.
Dom får gissningsvis behålla bilen på obestämd tid...

Blev nyfiken. Annanosen är ju väck men någon som kan kolla regnummret i sin car.info-historik?

Annonsen är kvar.

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 december 2020 · 17 345 Inlägg

Pininfarina406 skrev:

Hybrid_ skrev:

Cuefa skrev:

Skulle tro att det finns ungefär 5 anledningar:

Det är ett fult exemplar av en ful bil.

Skatten är 8100kr

Det är en gammal bil, med allt vad det innebär i form av eventuella problem (se nedan) och slitagedelar som kan behöva bytas.

Den har körförbud pga ej godkänd besiktning
2 ANTISLADDSYSTEM (7.12) * VARNAR FÖR FEL I SYSTEMET
2 DÄCK (5.2.3) FRAM VÄNSTER BAK HÖGER SKADAT

Dom ska ha 200kkr för den.
2016 kostade den 229kkr, 2018 var den nere på 194kkr.

Att historiken på Car.info ser ut som den gör , gör nog inte saken bättre för Ucars Exclusive.
Dom får gissningsvis behålla bilen på obestämd tid...

Blev nyfiken. Annanosen är ju väck men någon som kan kolla regnummret i sin car.info-historik?

Annonsen är kvar.

Sorry, fick en 404:a innan men nu fungerar det. Tack.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Johansson72 IT Geek och Audiot
18 december 2020 · 127 Inlägg

Nu fattar jag, stöket i historiken är att de försöker annonsera ut Porschen på mobile.de samtidigt som på Blocket. Intressant nog för ca 175tsek.

Men det är fortfarande på tok för mycket för den... 🙈

Cuefa Ain't no place like home...
20 december 2020 · 4 628 Inlägg

Johansson72 skrev:
Nu fattar jag, stöket i historiken är att de försöker annonsera ut Porschen på mobile.de samtidigt som på Blocket. Intressant nog för ca 175tsek.

Men det är fortfarande på tok för mycket för den... 🙈

Helt sant!

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Johansson72 IT Geek och Audiot
2 januari 2021 · 127 Inlägg

Jag vet inte om det är ett skräckexempel, eller ett gott betyg för en gammal S6:a att den har trippats 20.000 mil... Får väl anta att den fått hela mätarklustret utbytt.

https://www.blocket.se/annons/stockholm … a/93513456

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 januari 2021 · 13 983 Inlägg

Johansson72 skrev:
Jag vet inte om det är ett skräckexempel, eller ett gott betyg för en gammal S6:a att den har trippats 20.000 mil... Får väl anta att den fått hela mätarklustret utbytt.

https://www.blocket.se/annons/stockholm … a/93513456

2000 mil om året är det väl inget fel på men vad menar du med att den "har trippats"?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Johansson72 IT Geek och Audiot
2 januari 2021 · 127 Inlägg

En till skummis, bara nerskruvad ca 12.000 mil.. https://www.blocket.se/annons/uppsala/a … d/93505623

Dessvärre så ser den ut som att den lille amatörmekanikern stylat den.. Hade varit väldigt kul (som experiment) att plugga in VCDS och kolla felkoder på den.. Gissar att den skulle fylla loggen tongue

Lucif3r
2 januari 2021 · 2 173 Inlägg

Vettemannen skrev:
2000 mil om året är det väl inget fel på men vad menar du med att den "har trippats"?

/Benny

Du menar väl 1000mil om året wink Det är 2021 nu, inte 2011 big_smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 januari 2021 · 13 983 Inlägg

Lucif3r skrev:

Vettemannen skrev:
2000 mil om året är det väl inget fel på men vad menar du med att den "har trippats"?

/Benny

Du menar väl 1000mil om året wink Det är 2021 nu, inte 2011 big_smile

Du har rätt, fel av mig men vad betyder det att den "har trippats"?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Johansson72 IT Geek och Audiot
2 januari 2021 · 127 Inlägg

Vettemannen skrev:
2000 mil om året är det väl inget fel på men vad menar du med att den "har trippats"?

Trippats = Skruvad Trippmätare. Iofs görs det elektroniskt..

Kolla historiken på exempelvis www.car.info så ser du ett fritt fall från ca 32000 till 13000 mil 2011-2012.

En hederlig gissning är att de bygg mätarklustret, då dessa (Audi A6 typ C5) ofta råkar ut för kalllödningar som vibrerar isär med åldern. Men nu annonseras den iaf glatt ut som en fin bil med "bara" 19900 mil, lite skillnad mot faktiska 39900 mil... tongue

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 januari 2021 · 13 983 Inlägg

Johansson72 skrev:

Vettemannen skrev:
2000 mil om året är det väl inget fel på men vad menar du med att den "har trippats"?

Trippats = Skruvad Trippmätare. Iofs görs det elektroniskt..

Kolla historiken på exempelvis www.car.info så ser du ett fritt fall från ca 32000 till 13000 mil 2011-2012.

En hederlig gissning är att de bygg mätarklustret, då dessa (Audi A6 typ C5) ofta råkar ut för kalllödningar som vibrerar isär med åldern. Men nu annonseras den iaf glatt ut som en fin bil med "bara" 19900 mil, lite skillnad mot faktiska 39900 mil... tongue

"Trippmätare" använder man till att mäta olika sträckor, hur långt det är mellan olika resmål. Trippmätaren går att nollställa oftast med ett knapptryck. Till den faktiska körsträckan använder man "Vägmätaren" på engelska "Odometer".

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang