Austin Mini till Suzuki Swift GTi-konvertering

Getting ready to install a Swift GTi engine in my 1975 Austin Mini 1000 cc. Going from 35 bhp to 105 bhp, or more. It is also going to get just a bit of a style makeover.
  • 114 Följare
  • 304 034 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 januari
martinhejdesten
23 november 2020 · 484 Inlägg

Ricksson skrev:
ganska vanligt att det blir så ned dagens så kallade (bensin)
förgasarna har nog legat länge..

Förgasarkitet levererades i augusti 2019 och var förstås tömda på bensin. Sen är det ytterst tveksamt ifall de hade varit isärplockade och rengjorda. Ska kolla vad som egentligen ingick i priset för detta konverterings-/förgasarkit.

Kan ju tycka att de borde ha setts över av leverantören innan de skickades.

• • • TRANSLATION • • •

Reply to post: quite common for it to turn out this way these days, so-called (gasoline) the carburetors have probably been sitting for a long time.

The carburetor architecture was delivered in August 2019 and was, of course, emptied of gasoline. It's highly doubtful whether they had been disassembled and cleaned. I'll check what was actually included in the price for this conversion/carburetor kit.

One might think that they should have been inspected by the supplier before they were sent.

Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

eastmotorsport -sommar ska de va....
25 november 2020 · 4 524 Inlägg

Jag vill påstå att det där är ett jäkla sätt att sälja grejor. De  har inte vart i närheten av riktig tvätt annat än utvändigt möjligtvis.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
martinhejdesten
25 november 2020 · 484 Inlägg

eastmotorsport skrev:
Jag vill påstå att det där är ett jäkla sätt att sälja grejor. De  har inte vart i närheten av riktig tvätt annat än utvändigt möjligtvis.

Hehe, de var inte ens tvättade utvändigt. Kanske renborstade med en mjuk trasa/borste. När vi plockade bort diverse prylar från kitet så gömde det sig en del smuts bakom etc.

Mailade ju fler bilder till UK men har ännu inte fått svar. Vet dock att han har lite lång svarstid. Men ska bli intressant att höra vad han har att säga.

• • • TRANSLATION • • •

Reply to post: I would claim that this is a darn way to sell things. They haven't come close to proper cleaning except possibly externally.

Hehe, they weren't even washed externally. Maybe just brushed with a soft cloth/brush. When we removed various items from the kit, there was some dirt hidden behind, etc.

Emailed more pictures to the UK but haven't received a response yet. I know, however, that he has a somewhat long response time. But it will be interesting to hear what he has to say.

Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

eastmotorsport -sommar ska de va....
25 november 2020 · 4 524 Inlägg

martinhejdesten skrev:

eastmotorsport skrev:
Jag vill påstå att det där är ett jäkla sätt att sälja grejor. De  har inte vart i närheten av riktig tvätt annat än utvändigt möjligtvis.

Hehe, de var inte ens tvättade utvändigt. Kanske renborstade med en mjuk trasa/borste. När vi plockade bort diverse prylar från kitet så gömde det sig en del smuts bakom etc.

Mailade ju fler bilder till UK men har ännu inte fått svar. Vet dock att han har lite lång svarstid. Men ska bli intressant att höra vad han har att säga.

Hmmm. Med facit i hand så borde ni fattat misstanke redan då och öppnat förgasarna. Men det är lätt att vara efterklok. Hoppas det går att få dom rena, jag har själv fått kassera ett par förgasare som inte gick att få rena.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
martinhejdesten
25 november 2020 · 484 Inlägg

Black Friday närmar sig – och jag tänkte bara lägga ut en liten blänkare om att jag annonserar här på Garaget's Köp & Sälj nu under denna hysteriska fredag – Austin Mini i ca 70 st begagnade delar säljes förmånligt i ett paket, allt från stort och tungt till smått och lätt. Lägger då ut både lista och bilder på grejorna som ska säljas. Även delar till Suzuki Swift (ej GTi) säljes separat.

Mer säger jag inte nu, en liten cliff hanger så att säga, hehe.

• • • TRANSLATION • • •

Reply to post: Hmmm. In hindsight, you should have suspected and opened the carburetors back then. But it's easy to be wise after the fact. I hope you can get them clean; I've had to discard a couple of carburetors that couldn't be cleaned.

Black Friday is approaching – and I just wanted to drop a hint that I'm advertising here on Garaget's Buy & Sell during this hectic Friday – Austin Mini in about 70 used parts for sale at a favorable price as a package (ALL SOLD NOW), ranging from large and heavy to small and light. I will then post both a list and pictures of the items for sale. Also, parts for Suzuki Swift (non-GTi) are sold separately.

I won't say more now, a little cliffhanger, so to speak, hehe.

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-3f490f401dc6aa8a2f64618ce2d946d2.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

martinhejdesten
27 november 2020 · 484 Inlägg

Hmm, jag har lyckats ladda upp drygt 1900 bilder på själva bilbygget men inte till Köp & Sälj. Nåja. Jag lägger med länken till annonsen nedan. Länk till bilderna (PDF) finns i annonsen.

Austin Mini – ca 70 st begagnade delar inklusive två hundkojemotorer
https://www.garaget.org/classifieds/sho … lar_362440

Och för den som önskar en Suzuki Swift-motor till jul... (separat annons)
https://www.garaget.org/classifieds/sho … tor_362441

Nu ska jag fira fredagskvällen med att byta till vinterdäck!

Senast redigerat av martinhejdesten (27 november 2020)

martinhejdesten
2 december 2020 · 484 Inlägg

December. Galet vad tiden går. I vinterkylan skickar Andreas lite bilder från jobbet där han plockat itu förgasarna ytterligare och hivat ett par av dem i ultraljudstvätten. Han har dessvärre upptäckt att det är smutsigt på fler ställen. Tur att vi gör detta grundligt.

Han har också upptäckt lite korrosion i en utav förgasarna. Han funderade ifall han skulle testa en kur med Coca-Cola eller alutvätt. Det gick nämligen inte att polera bort det med Dremel, borste och filttrissa. Eller så blir det bakpulverblästring. Ja, man lär sig något nytt varje dag!

Dessvärre inga fler kommentarer från Dan på danST i UK. Ska maila och tvinga honom skicka en passande reparationssats – for free.

• • • TRANSLATION • • •

December. Crazy how time flies. In the winter cold, Andreas sends some pictures from work where he has further disassembled the carburetors and thrown a couple of them into the ultrasonic cleaner. Unfortunately, he has discovered that it's dirty in more places. Luckily, we are doing this thoroughly.

He has also found some corrosion in one of the carburetors. He was contemplating whether to try a treatment with Coca-Cola or aluminum cleaner. It wasn't possible to polish it away with a Dremel, brush, and felt wheel. Or maybe it will be baking soda blasting. Well, you learn something new every day!

Unfortunately, no more comments from Dan at danST in the UK. I will email and force him to send an appropriate repair kit – for free.

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-2a97d615338ede30d1e54ad493021b50.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-2c5ffab289afe561924dd8e8b9c5987d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-cd661675949a407625b6d336b549ab5e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-781feac8f5ccdc0beeea44e4b4f24243.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-4a785b20b17adcc1a6b9ae0d385acf9b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-ba95f95fa551a12f17f57ca3b62683bb.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

zzr94092
2 december 2020 · 4 369 Inlägg

Satan vad det ser ut,ser ut som om dom stått i vatten!!

Lucif3r
2 december 2020 · 2 173 Inlägg

Jag kan inte ett dugg om förgasare, men t om jag tycker dom ser förjävliga ut sad

martinhejdesten
3 december 2020 · 484 Inlägg

Och så på en handvändning så lugnade allting ner sig! Galet mycket jobb nu inför jul då kunderna ska ha sina reklamkampanjer klara att lansera i början av januari. Men så kom deadline och allt var klart. Vips så hade jag tid över till annat – dags att ta tag i skärmbreddarna!

Maskerade skärmarna med tapettejp som har skonsamt klister. Sen kikade jag bland diverse bilder som jag samlat på mig under åren med kojor som har Miglia wheel arches. En del sitter för högt, andra sitter något vridna, vissa något skruvade – men några få sitter perfekt. Tog hjälp av grundskolematematiken för att räkna ut längdförhållanden då jag jämför måtten på bilderna och faktiska mått som jag tar på bilen.

Den bakre skärmbreddarens bakre kant ska ligga an mot den svetsskarv där kofångaren sitter (precis framför C-stolpen) medan den främre kanten på samma skärmbreddare ska sitta ca 6,5 cm ovanför tröskellådans skarv. Med det givet så ska skärmbreddarens ovankant hamna ca 18 cm under sidobakrutan. Men nu kommer jag till det kluriga. Skärmbreddarna är ju konstruerade med en viss vinkel och just nu sitter de för långt ut, dvs däcken sitter nästan 3 cm för långt in. Ser knas ut med "paraply", hallå, vart är däcken?!

Antingen flyttar jag ut hjulen, eller så får man ge sig på fiberglasbreddarna med såg och slip för att göra breddarna smalare och på så sätt komma längre in och tangera däckkanten. Gör jag det blir ju skärmbreddaren även lägre pga vinkeln. Och då hamnar den kanske för långt ner jämfört med sidobakrutan. Inte lätt detta, knepigt att behöva räkna och testa etc. Jag har förvisso två uppsättningar av skärmbreddare då den första var felbeställning (fick fyra främre breddare). Lär nog offra ett par sådana och slipa i omgångar för att slutligen uppnå önskat resultat.

De bakre skärmbreddarna må vara knepiga, vänta då tills jag sätter igång med de främre. De är ju inte helt raka som de bakre, utan går lite "runt hörnet" på skärmen och fram en liten bit på fronten. Vore ju enklast att justera bredden med att kapa/slipa på den yttre kanten men där finns en "läpp" som är användbar, så det blir till att kapa/slipa på breddarnas insida och samtidigt få rätt på de böljande linjerna och därmed passformen. Jag klämmer förvisso dit en gummilist på breddaren innan den fästs på framskärmen. Och eftersom däcken är "något" bredare (8x13" ist för 4x10") så har farsan kapat bort en del av skärmkanten för att åstadkomma större hjulhus. Vore ju dumt ifall däcken tar i när man svänger. Typ obra. Så, även framtill lär jag alltså fundera överdrivet många gånger för att få rätt på bredd, höjd, passform etc. Hmm.

Allting fästs med vinkeljärn. Första tanken var att skruva fast vinkeljärnen i skärmbreddarna och få synliga skruvar på ovansidan eller limma fästena på breddarnas undersida och få helt dold infästning. Jag får väga för- och nackdelar mot varandra.

• • • TRANSLATION • • •

Reply to post: Damn, it looks like they've been in water!!

Reply to post: I don't know anything about carburetors, but even I think they look awful.

And then, in the blink of an eye, everything calmed down! Crazy amount of work now before Christmas when customers need to have their advertising campaigns ready to launch in early January. But then the deadline came, and everything was ready. Suddenly, I had time for something else – time to tackle the fender flares!

Masked the fenders with wallpaper tape that has gentle adhesive. Then, I looked through various pictures I've collected over the years of Minis with Miglia wheel arches. Some are too high, others slightly twisted, some a bit screwed – but a few sit perfectly. I used basic math to calculate length ratios as I compare the measurements in the pictures and actual measurements I take on the car.

The rear fender flare's rear edge should rest against the weld seam where the bumper sits (right in front of the C-pillar), while the front edge of the same fender flare should sit about 6.5 cm above the sill panel seam. Given that, the upper edge of the fender flare should be about 18 cm below the side rear window. But now I come to the tricky part. The fender flares are designed with a certain angle, and right now, they are sitting too far out, meaning the tires are almost 3 cm too far in. Looks weird with an "umbrella," hello, where are the tires?!

Either I move the wheels out, or I have to attack the fiberglass flares with a saw and sandpaper to make them narrower and thus come further in and touch the tire edge. If I do that, the fender flare will also be lower due to the angle. And then it might end up too low compared to the side rear window. Not easy, tricky to have to calculate and test, etc. I do have two sets of fender flares since the first was a wrong order (got four front flares). I'll probably sacrifice a couple of those and sand in rounds to finally achieve the desired result.

The rear fender flares may be tricky; wait until I start with the front ones. They are not completely straight like the rear ones but go a bit "around the corner" on the fender and a little bit on the front. It would be easiest to adjust the width by cutting/sanding on the outer edge, but there's a "lip" that is useful, so I have to cut/sand on the inside of the flares and at the same time get the right wavy lines and thus the fit. I'll definitely attach a rubber strip to the flare before it is mounted on the front fender. And since the tires are "slightly" wider (8x13" instead of 4x10"), my dad has cut away part of the fender edge to create larger wheel arches. It would be stupid if the tires rub when turning. Kind of not good. So, even at the front, I will overly consider many times to get the right width, height, fit, etc. Hmm.

Everything is attached with angle iron. The initial thought was to screw the angle irons into the fender flares and have visible screws on the top or glue the brackets on the underside of the flares and have completely concealed fastening. I'll have to weigh the pros and cons against each other.

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-1517b679340b66e341a17e9c3bcf5693.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-46d930dddfa6a5c38270f3680de2e057.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-3009d6509bfb8f9c34dc7f6cbfa556cf.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-7713240c740a37dc5c1394c196dbdf55.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-d19f274e77739bebff90bad7a84a9617.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-6994699e76552f1fe0b0fe87ca71ed1b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-0bc35f29f6c219e42cecb0b3f1fab27c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-ddb8efdba0f6389bbb93ac2d82ec0f1a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-49451c95469a553a4b3b8b04faa6db9f.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

martinhejdesten
5 december 2020 · 484 Inlägg

Julen står inför dörren. Men jag plockade faktiskt bort hjulen. Ett i alla fall. Funderar på om jag inte ska ha en tum bredare spårvidd för att skärmbreddarna ska bli helrätt placerade. Men det var inte lätt eftersom bilen är så pass låg att jag inte fick under domkraften under själva förstärkningspucken. Så jag fick lyfta bilen för hand och slajda in domkraften under. Jösses.

Ska jag ha dit en liten nätt spacer så måste jag byta hjulbultarna till en längre variant. Så det blev ett litet spontanköp på Minispares.com. Bultar och litet annat smått och gott. Order confirmed, nice.

Och den vanligaste frågan jag får på Instagram är just vilka fälgar och däck jag använder. Så för den som undrar kommer det även här: Yokohama A048 ADVAN 175/50R13 på Minilite 8x13" ET 12 (inte ET 0 som jag tidigare nämnt). You're welcome.

Hängde på hjulet igen fast en lite bit längre ut och knäppte en bild. Kan ju tyvärr inte fästa däcket eftersom hjulbultarna måste anlända först. Därav kunde jag heller inte sänka ner bilen på marken och placera in skärmbreddaren. Får invänta sändningen från UK alltså.

Tidigare i veckan hände det en grej. Jag började ju preppa bakskärmen med tejp och letade fram de två kojor som jag sett tidigare och som fungerar som "förebilder". Snackade lite kort med farsan i telefon och menade på att det vore ju bra ifall man kunde komma i kontakt med de båda ägarna och fråga om diverse mått gällande placering av Miglia-breddarna. En timme senare ser jag en kommentar på mitt Instagram-inlägg. Från vem då, undrar ni? Guess who. En av de där ägarna. Som dessutom pingade (@) den andre ägaren! Världen är bra liten. Och det är ju kojorna med. Så nu vet jag vilka jag ska prata med. Galet, men kul.

Och i veckan har Andreas gjort ett finfint jobb med förgasarna – ultraljudstvätt. Check! Han såg lite korrosion här och där så det blir till att åka ut på en slags storhushållsmarknad och köpa in några kilo bakpulver. Nej, inget julbak. Finblästring. Och förhoppningsvis har jag även fått tag på britten Dan och fått honom att skicka reparationssats. Sen ska ju allt monteras ihop. Sen... måtte den väl ändå starta?!

• • • TRANSLATION • • •

Christmas is just around the corner. But I actually removed the wheels. At least one. I'm considering whether I should have an inch wider track width for the fender flares to be placed perfectly. But it wasn't easy since the car is so low that I couldn't fit the jack under the reinforcement puck. So, I had to lift the car by hand and slide the jack underneath. Goodness.

If I'm going to use a small spacer, I need to change the wheel bolts to a longer version. So, it turned into a spontaneous purchase on Minispares.com. Bolts and some other odds and ends. Order confirmed, nice.

And the most common question I get on Instagram is about the wheels and tires I'm using. So, for those wondering, here it is: Yokohama A048 ADVAN 175/50R13 on Minilite 8x13" ET 12 (not ET 0 as I mentioned earlier). You're welcome.

I put the wheel back on, but a bit further out, and took a picture. Unfortunately, I can't attach the tire since the wheel bolts have to arrive first. That's why I couldn't lower the car to the ground and fit the fender flare. I'll have to wait for the shipment from the UK.

Earlier this week, something interesting happened. I started prepping the rear fender with tape and found the two Minis that I had seen before, which serve as "models." I briefly talked to my dad on the phone and suggested that it would be good if I could get in touch with the two owners and ask about various measurements regarding the placement of Miglia fender flares. An hour later, I see a comment on my Instagram post. From whom, you ask? Guess who. One of those owners. Who also tagged (@) the other owner! The world is quite small. And so are Minis. So now I know who to talk to. Crazy but fun.

And this week, Andreas did a great job with the carburetors – ultrasonic cleaning. Check! He noticed some corrosion here and there, so I'll have to go to a kind of big household market and buy a few kilos of baking soda. No, not for Christmas baking. Fine blasting. And hopefully, I've also reached the Brit, Dan, and convinced him to send the repair kit. Then everything needs to be assembled. Then... it has to start, right?!

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-cfc63c4940cb2ede79e4baf8f1c38b9a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-cc34b84a9be63e442f02342d486d428f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-e57d23d90b01dc7263c37d4dc3c63cb9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-d13d4967ce025093f093d89b5434946a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-e6a2ce46ecf5c94823ff853bb7ed5036.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-b25b3b5681d1581a45b5dcfba5103aad.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-62390f9894759c94a57802236b676443.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-fae678fe0e2f34fffc748bb2c25fda8c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-63de19a14bafa7f98812d942999c5ae9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-647eea7f8f4a0bb4e4d5a49827be3799.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-1aeb964b0176aecb5a5d44ccd5b7fe1c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-fe892a7595fa8e2e9b29fec80cd62d12.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

KSI-Garage Platschef på Hedin Däckdepå i Bålsta
6 december 2020 · 1 366 Inlägg

När bilen är för låg för domkraften så kan du ju alltid köra upp bilen på ett par plankor :-)

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
martinhejdesten
6 december 2020 · 484 Inlägg

vw_audi skrev:
När bilen är för låg för domkraften så kan du ju alltid köra upp bilen på ett par plankor :-)

Hehe, tyvärr hade jag inga plankor eller utrymmet för att flytta den, så jag lyfte den för hand istället. Den väger ju inte alltför mycket.

• • • TRANSLATION • • •

Reply to post: When the car is too low for the jack, you can always drive the car up on a pair of planks :-)

Hehe, unfortunately, I didn't have any planks or space to move it, so I lifted it by hand instead. It doesn't weigh too much.

Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

martinhejdesten
7 december 2020 · 484 Inlägg

Läste nyss på hemsidan där jag köpte förgasarkitet: All supplied carburettors undergo a comprehensive inspection, strip, ultrasonic clean and rebuild process as required.

Okej? Andreas hälsar med en bild som "troligtvis" säger annat.

• • • TRANSLATION • • •

Just read on the website where I bought the carburetor kit: 'All supplied carburettors undergo a comprehensive inspection, strip, ultrasonic clean and rebuild process as required.'

Okay? Andreas sends his regards with a picture that 'probably' says otherwise.

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-99eca88382571f194bb71e9301127440.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

eastmotorsport -sommar ska de va....
7 december 2020 · 4 524 Inlägg

martinhejdesten skrev:
Läste nyss på hemsidan där jag köpte förgasarkitet: All supplied carburettors undergo a comprehensive inspection, strip, ultrasonic clean and rebuild process as required.

Okej? Andreas hälsar med en bild som "troligtvis" säger annat.

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-99eca88382571f194bb71e9301127440.jpg

Du ska såklart kräva tillbaka vartenda öre.  Jäkla skitfirma helt enkelt.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
martinhejdesten
23 december 2020 · 484 Inlägg

Lillejulafton 06.00. Byta hjulbultar? Tja, varför inte. Några timmar senare hade jag borrat i plattjärn, kapat rör, plockat ut hjulbultar ur frysen, värmt navet med värmepistol, kletat kopparpasta på bultarna och tvingat/pressat ihop hela paketet med en speciallösning eftersom de nya splinesen var sega att få i spåren, fått dit navet, smackat på trumbromsarna och spacer och slutligen skruvat ihop allt. Ja, så enkelt är det.

Och tack för tipset med brädan. Hade en bit täckskiva från IKEA liggande så det blev betydligt enklare att lyfta andra sidan av bilen. Finemang.

Nästa punkt på "to do"-list är att finblästra förgasarna med bakpulver. Snålade och köpte Garant. Kanske borde valt ett premiumvarumärke. Men det är nog inget man kan ringa kundservice och kräva pengarna tillbaka ifall bakpulvret inte gör sitt jobb, haha!

Och vem gör det 100 000:e besöket? Skärmdumpa och skicka. Vem vet, jag kanske bjuder på en provtur vid tillfälle.

• • • TRANSLATION • • •

Reply to post: Of course, you should demand every penny back. What a crappy company, plain and simple.

Day before Christmas Eve, 06:00. Changing wheel bolts? Well, why not. A few hours later, I had drilled into flat iron, cut pipes, taken wheel bolts out of the freezer, heated the hub with a heat gun, smeared copper paste on the bolts, and forced/pressed the whole package together with a special solution since the new splines were stubborn to fit in the grooves. Got the hub on, slapped on the drum brakes and spacer, and finally assembled everything. Yes, it's that simple.

And thanks for the tip with the board. Had a piece of chipboard from IKEA lying around, so it was much easier to lift the other side of the car. Excellent.

The next item on the 'to-do' list is to fine-blast the carburetors with baking soda. Skimped and bought Garant. Maybe should have chosen a premium brand. But I guess it's not something you can call customer service about and demand a refund if the baking soda doesn't do its job, haha!

And who makes the 100,000th visit? Take a screenshot and send it. Who knows, I might offer a test drive at some point.

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-bae9b5e40a91317a175e302fb4cbd13b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-b366ea75e4b74aa0faa466e1c1067fab.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-b957cc87ccfa14db81d8c8dd801fbac3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-4ddb55194d29b8031d366e256be1e6e5.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-76de10efc828aa85f44a06b18e911a0f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-6b3ab51f4d9056bdb5d16cbfced5b502.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-a0d95328e6f5152c189809e34ea94154.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-e95f03cd3a8512f240a11501532f6695.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-dfd3b732365c6ff5ad624e7b69bfe26d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-b64fdcf2189a38bd413a009ca173f391.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-4352d72099f7f76db8fd7aaf61dbb995.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-c406a0a8a17f04c903daa43536942fe1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-b5051054b975f842324e5f751ecc7113.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-a04583b43ff11a62cc2f3bea1673dc31.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-0d90a0165684068545e7b5a184c1bfff.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

martinhejdesten
23 december 2020 · 484 Inlägg

UK-tomten kom förbi en sväng med Rudolph the raindeer och dumpade av ett paket. Fattade inte först vad jag hade beställt då jag inte väntade leverans förrän början av januari, men nädå, de kom idag... BREXIT-skyltarna. Svarta veteranbilsskyltar i engelsk stil. Med vita 3D-bokstäver.

• • • TRANSLATION • • •

The UK Santa dropped by with Rudolph the reindeer and delivered a package. Didn't initially understand what I had ordered since I wasn't expecting delivery until early January, but no, they arrived today... the BREXIT signs. Black vintage car signs in English style. With white 3D letters.

https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-1a64124da2aa69bea3646055283935d7.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-f90af23a6212190ea8191800ead3ea04.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-8b737f74d409d6a019e305875f7fa4ca.jpg

Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

Lucif3r
23 december 2020 · 2 173 Inlägg

Kommer den skylten vara godkänd här i sverige, eller är det bara för syns skull på t ex utställningar? Jag gissar på det senare...

martinhejdesten
23 december 2020 · 484 Inlägg

Lucif3r skrev:
Kommer den skylten vara godkänd här i sverige, eller är det bara för syns skull på t ex utställningar? Jag gissar på det senare...

Icke godkänd i Sverige. Men på utställningar är den nog välkommen. Får regga den i UK istället för här i Sverige. Då är den ju OK.

• • • TRANSLATION • • •

Reply to post: Will that sign be approved here in Sweden, or is it just for show at exhibitions? I guess the latter...

Not approved in Sweden. But at exhibitions, it's probably welcome. I might register it in the UK instead of here in Sweden. Then it's okay.

Senast redigerat av martinhejdesten (29 december 2023)

FredGaute
24 december 2020 · 860 Inlägg

Flotte skilter!
Hvor bestilte du de? Jeg vil også ha noe slikt... :-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang