Köpråd: Hemlarm utan abonnemang.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 december 2020 · 17 448 Inlägg

Förslag? Ett som kan styras via GSM eller wifi är att föredra. Jag är inte främmande för att köpa från WISH eller liknande. Men köp i butik är plus. Vårt gamla har idag gett upp.

Fast någon form av fjärrstyrning hade varit praktiskt. Budget är låg. Helst runt 1000:-. Litet 2-våningshus med 2 ingångar via entré och altan på bottenvåning. Husdjur finns, 2 tjocka katter.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
granadadr
4 december 2020 · 7 284 Inlägg

katten Gustav ?? smile

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Brådhis * Voff voff *
4 december 2020 · 10 275 Inlägg

I båten har jag GeoSafe som fungerat mycket bra. Det är rättså utbyggbart och går via GSM (blåtand om man har Android). Kanske går det att anpassa till ett hus också? smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Lucif3r
4 december 2020 · 2 207 Inlägg

Kanske inget alternativ för dig, men tycker man om att pilla lite så kan man ju faktiskt bygga sig ett eget larm. Det finns gott om (gratis)mjukvarulösningar för både PC och t ex RaspberryPI.
Många stödjer även fjärrstyrning, oftast via webinterface(vilket betyder att man kan styra det från typ vad som helst som har en webläsare).

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 december 2020 · 17 448 Inlägg

Lucif3r skrev:
Kanske inget alternativ för dig, men tycker man om att pilla lite så kan man ju faktiskt bygga sig ett eget larm. Det finns gott om (gratis)mjukvarulösningar för både PC och t ex RaspberryPI.
Många stödjer även fjärrstyrning, oftast via webinterface(vilket betyder att man kan styra det från typ vad som helst som har en webläsare).

Har 2 stycken Pi 3+ som bara ligger hemma så absolut ett alternativ att beakta! Tänkte ta en till RetroPie men det ska ju göras med.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
zleepy Trucker
4 december 2020 · 1 391 Inlägg

lägga så mycket pengar på bilar, leksaker och annat men inte lite cash på ett vettigt larm som kanske hjälper dig "skydda" alla dina grejer? tongue

Vi kör Verisure här hemma, och det är himla skönt, larma av/på via app, smidigt, sen övervakningskameror som täcker utomhus smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Presidento Of World
4 december 2020 · 3 321 Inlägg
Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
it_mutt Avstängd
4 december 2020 · 10 388 Inlägg

I två av garagen kör jag med följande;

https://www.ebay.co.uk/itm/WIRELESS-LCD … %3A2334524

https://www.ebay.co.uk/itm/Wireless-Sec … %3A2334524

Kräver ju sitt kontantkort visserligen, men ja, fungerar ypperligt i övrigt.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 december 2020 · 17 448 Inlägg

zleepy skrev:
lägga så mycket pengar på bilar, leksaker och annat men inte lite cash på ett vettigt larm som kanske hjälper dig "skydda" alla dina grejer? tongue

Vi kör Verisure här hemma, och det är himla skönt, larma av/på via app, smidigt, sen övervakningskameror som täcker utomhus smile

Förstår hur du tänker men Verisure har 30-40 minuters framkörning hem till oss. Har kollat med dom, en kompis jobbar där så korrekta siffror. Han rekommenderade INTE att teckna abonnemang. Får jag en pushnotis i telefonen kan jag vara hemma på cirka 8 minuter om jag står på lite på hemvägen. Eller ringa en granne som kan kolla läget.

Tyckte Presidentos alternativ verkar bra. Försökte beställa det men "utgått".

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
zleepy Trucker
4 december 2020 · 1 391 Inlägg

Hybrid_ skrev:

zleepy skrev:
lägga så mycket pengar på bilar, leksaker och annat men inte lite cash på ett vettigt larm som kanske hjälper dig "skydda" alla dina grejer? tongue

Vi kör Verisure här hemma, och det är himla skönt, larma av/på via app, smidigt, sen övervakningskameror som täcker utomhus smile

Förstår hur du tänker men Verisure har 30-40 minuters framkörning hem till oss. Har kollat med dom, en kompis jobbar där så korrekta siffror. Han rekommenderade INTE att teckna abonnemang. Får jag en pushnotis i telefonen kan jag vara hemma på cirka 8 minuter om jag står på lite på hemvägen. Eller ringa en granne som kan kolla läget.

Tyckte Presidentos alternativ verkar bra. Försökte beställa det men "utgått".

ah då förstår jag, då är det kanske inte värt smile

hoppas du hittar något alternativ, aldrig fel och ha koll på sina grejer hemma smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang