Lucif3r skrev:
Tufft att du ger dig på ett inredningsbyte 
Hoppas du inte ger upp med det som "nästan alla" som börjat med ett sådant projekt gjort.
Har du listat ut hur du ska lösa fläktpaketet?
Ang. stereo skulle jag stoppa i något mer modernt med GPS osv, "bara för att" 
Jag har även vart på och nallat lite med fram+baksäte från s8 i volvon, men de är lite för stora tyvärr då sittbrunnen i audin är mycket större
Hade vart rätt ok med en uppsättning svart skinn Recaro 
Jag har också sett över lite hur de skulle vara att få dit s8'ans fläktpaket, men det bygger för mycket ut i motorutrymmet, så det är om man modifierar det 90 grader åt passagerarsidan likt 740/940 original. Så det är nog lättare att använda ett 940/960 värmepaket (då det är modernare än 740) som redan är vinklat och därifrån anpassa det till S8 brädan, då stämmer även in/utgångar för varmvatten/ac slangar i karossen mot värmepaketet. Dessutom är 7/9 seriens el inte lika avancerad som Audins då den har en tidigare variant av canbuss, använder sig av hastighetssignaler, luftkvalitetssensorer osv osv

Det är GPS i denna stereoenhet redan, donatorn är (vad jag vet) fullutrustad från fabrik, har gått i Italien en gång i tiden och luktade dyr cigarr inuti
Dock är ju givetvis den GPS'en lite förlegad då dagens mobiltelefoner är mer avancerade, därav lite sug att byta mot något modernt
Men vet att hålet för stereon inte är direkt match för dagens storlekar av stereo, har för mig man behöver någon adapter, men de ska nog inte sätta stop för detta 
Jag har tänkt att bli klar med denna bil, även om de kanske tar lite tid då jag fortfarande har problem med ryggen efter förra årets bravader, så får ta de lite som de kommer liksom 
Största problemet just nu för att få ihop detta projekt är placering och storlek av kylaren.
Vill ju ha en större/bättre kylare då jag tänkte köra överladdning och antagligen inte kommer vara allt för snäll, men S8 originalkylaren får inte plats i 740 karossen, samt motorpaketet hamnar ju rätt långt fram, vill helst inte ha den monterad i skuffen även fast det kan vara lösningen som blir använd i slutet. Hade varit mycket lättare om man kunde bredda rambenen fram, så att s8 kylaren fick plats, men är lite osäker på hur alla instanser ställer sig till detta ur krocksäkerhet osv då bilen ska gå på gata sen. En lösning är ju att vinkla rambenen 45gr utåt tills man får avståndet man behöver och göra nya infästningar i krockbalken därefter men nästa bekymmer blir att strålkastarna fortfarande är ivägen för kylaren, så hur man än vänder sig är arslet bakåt 
Har en något större kylare nu som jag tänkte använda och se hur pass den räcker till. Om jag inte minns fel så är det en 960 kylare med ett par extra cm längd i botten. För att få dit den måste infästningarna till strålkastarna ses över, oavsett om jag väljer 740, 940 eller s/v90 front. 940 eller S/V90 fronten ger mig mest utrymme då den är något mer spetsig med några cm än den annars raka 740, jag tycker dessutom att långhuven är snyggare än den extra torpedplåten som sitter annars. Intercooler kommer bli en eftermarknads avlång/låg och antagligen bli monterad under krockbalken, så den ser jag inga bekymmer med, men de vore trevligt att även få dit en kondensor till ac-paketet också tillsammans med någon elfläkt 

Har tänkt att försöka utnyttja utrymmet framför torpedväggen för elektriskt styrservo och spolarvätska, även som utrymme till något mer som kanske dyker upp som jag inte tänkt på än. Bakom motorn sitter de även 2st hetluftturbiner, så de finns lite mindre plats än vad denna bild visar där bak. Hållaren för styrstången håller på att byggas om, tidig prototyp som inte gjorde sig jättebra. Annars så ser man hur långt fram drivlinepaketet hamnar.

Mvh Timmy