Tips på rolig kombi, max 100k

Cuefa Ain't no place like home...
19 januari 2021 · 4 628 Inlägg

Ravil skrev:

Cuefa skrev:

Ravil skrev:
Tjenare tjenare har kört runt i min 945 nu alldeles förlänge och vill köpa nyare bil men hittar inget som faller i smaken. Trött på att köra gammalt, obekvämt och dyrt. Kollat på V70 II men då blir man ju stämplad som bottenskrap i pannan, så jag undrar om ni har några tips om en stor kombi, skön o köra och gå att få riktigt fet
Mvh isak

Vad ligger budget på?
En AMG kombi är väl något av det roligaste man kan köpa för rimliga pengar. Sjukt fin sång i V8an och de går sjukt bra.

Ingen sjuk budget är de inte , tänkte köpa till sommar då jag går ur skolan då. Tänkte inte sälja 940n heller så tänkte la Max 100tusen

Den här ligger några kronor över men kanske går att pruta ner i så fall:
https://www.blocket.se/annons/stockholm … k/92023743

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
1Adrian1
19 januari 2021 · 356 Inlägg

Cuefa skrev:

Ravil skrev:

Cuefa skrev:

Vad ligger budget på?
En AMG kombi är väl något av det roligaste man kan köpa för rimliga pengar. Sjukt fin sång i V8an och de går sjukt bra.

Ingen sjuk budget är de inte , tänkte köpa till sommar då jag går ur skolan då. Tänkte inte sälja 940n heller så tänkte la Max 100tusen

Den här ligger några kronor över men kanske går att pruta ner i så fall:
https://www.blocket.se/annons/stockholm … k/92023743

Belive it or not. Var och provkörde just denna med en polare för några månader sedan. Fantastisk kärra och just denna var oooootroligt fräsch. Men priset, alldeles för högt.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 januari 2021 · 17 376 Inlägg

1Adrian1 skrev:

Cuefa skrev:

Ravil skrev:
Ingen sjuk budget är de inte , tänkte köpa till sommar då jag går ur skolan då. Tänkte inte sälja 940n heller så tänkte la Max 100tusen

Den här ligger några kronor över men kanske går att pruta ner i så fall:
https://www.blocket.se/annons/stockholm … k/92023743

Belive it or not. Var och provkörde just denna med en polare för några månader sedan. Fantastisk kärra och just denna var oooootroligt fräsch. Men priset, alldeles för högt.

Men va fasen. Kunde de inte köpt ett nytt kylarmärke och monterat innan bildtagning... Vidare så låg den ute för 68000:- i september 2020. Då med hål i förarstolen och rost i skärmkanterna. Så en blivande rostburk alltså.

EDIT: Bakom bilen på väggen ser man att de erbjuder gratis carfax på sina bilar. Men inte på denna...

Senast redigerat av Hybrid_ (19 januari 2021)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
1Adrian1
19 januari 2021 · 356 Inlägg

Hybrid_ skrev:

1Adrian1 skrev:

Cuefa skrev:
Den här ligger några kronor över men kanske går att pruta ner i så fall:
https://www.blocket.se/annons/stockholm … k/92023743

Belive it or not. Var och provkörde just denna med en polare för några månader sedan. Fantastisk kärra och just denna var oooootroligt fräsch. Men priset, alldeles för högt.

Men va fasen. Kunde de inte köpt ett nytt kylarmärke och monterat innan bildtagning... Vidare så låg den ute för 68000:- i september 2020. Då med hål i förarstolen och rost i skärmkanterna. Så en blivande rostburk alltså.

EDIT: Bakom bilen på väggen ser man att de erbjuder gratis carfax på sina bilar. Men inte på denna...

Roliga är att det fanns nytt kylarmärke, bara att den låg i handsfacket... tongue

Japp, stämmer bra det. Vi kollade inte under bilen men insidan och utsidan var fräsch utifrån det vi såg. Jämför man med andra man sett på blocket så var denna iallafall bättre skick än de flesta. Men några 109.000kr är den inte värd. Tusentals kronor måste prutas ner för att den ens ska vara värd att överväga.

Det fanns en svensksåld sedan som låg upp i en facebook grupp samt på marketplace som hade gått 15k mil för 6xk om jag minns rätt. Den var inte helt fel.

För övrigt finns även denna uppe till salu. Varit uppe ett bra tag nu.
Länk: https://www.blocket.se/annons/ostergotl … k/92805415

Senast redigerat av 1Adrian1 (19 januari 2021)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 januari 2021 · 17 376 Inlägg

1Adrian1 skrev:

Hybrid_ skrev:

1Adrian1 skrev:

Belive it or not. Var och provkörde just denna med en polare för några månader sedan. Fantastisk kärra och just denna var oooootroligt fräsch. Men priset, alldeles för högt.

Men va fasen. Kunde de inte köpt ett nytt kylarmärke och monterat innan bildtagning... Vidare så låg den ute för 68000:- i september 2020. Då med hål i förarstolen och rost i skärmkanterna. Så en blivande rostburk alltså.

EDIT: Bakom bilen på väggen ser man att de erbjuder gratis carfax på sina bilar. Men inte på denna...

Roliga är att det fanns nytt kylarmärke, bara att den låg i handsfacket... tongue

Japp, stämmer bra det. Vi kollade inte under bilen men insidan och utsidan var fräsch utifrån det vi såg. Jämför man med andra man sett på blocket så var denna iallafall bättre skick än de flesta. Men några 109.000kr är den inte värd. Tusentals kronor måste prutas ner för att den ens ska vara värd att överväga.

Det fanns en svensksåld sedan som låg upp i en facebook grupp samt på marketplace som hade gått 15k mil för 6xk om jag minns rätt. Den var inte helt fel.

För övrigt finns även denna uppe till salu. Varit uppe ett bra tag nu.
Länk: https://www.blocket.se/annons/ostergotl … k/92805415

Nu vill du ju ha en kombi så visst. Men sedan har ju sin poänger med. i MB-fallet så är kombin grymt rymlig med lite volvokombi över stuket.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Off
20 januari 2021 · 101 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Off skrev:
Mercedes S211 E320 CDI verkar vara trevliga bilar som håller länge och dugligt med krut. God potential för mer krut också. Kostar inte vidare mycket heller.

Skatten...

Ja skatten är väldigt hög, men skatten är rätt hög på alla roliga bilar. Räknar du det på ett år ska du se att skatten gör nog inte så stor skillnad ändå. Killen behöver oroa sig mycket mer över försäkringen om den inte ska stå på ett päron. Samt service, reparationer och framförallt bränsle.

Ravil
21 januari 2021 · 92 Inlägg

Hittade en trevlig V70 d5a 2008 med summuns paket för 25k, handbroms farthållare och ac är sönder? Är de värt o handla? Blev sugen då de satt nya ratten, facelift front och digitala mätarhuset

Volvo 945 "Se ltt" (1998)
Brådhis * Voff voff *
21 januari 2021 · 10 244 Inlägg

Ravil skrev:
Hittade en trevlig V70 d5a 2008 med summuns paket för 25k, handbroms farthållare och ac är sönder? Är de värt o handla? Blev sugen då de satt nya ratten, facelift front och digitala mätarhuset

Handbroms, farthållare och AC trasigt...? Vad är det som är trasigt på dom? Kan ju bli lite olika prisbild beroende på felet...

Tänk på att digitala mätarhuset bara funkar till typ 90%... Har för mig man måste sätta dit originalhuset för att tex ställa klockan.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
jaka54
21 januari 2021 · 5 680 Inlägg

Hej!
Varför inte en Audi A6 Avant? Visserligen "bara" en 2.8lit men den har ju  vit klädsel och sportstolar! -Snyggt!
https://www.blocket.se/annons/uppsala/a … k/92013438

Senast redigerat av jaka54 (21 januari 2021)

Nybergrobin
21 januari 2021 · 2 377 Inlägg

Cuefa skrev:

Ravil skrev:

Cuefa skrev:

Vad ligger budget på?
En AMG kombi är väl något av det roligaste man kan köpa för rimliga pengar. Sjukt fin sång i V8an och de går sjukt bra.

Ingen sjuk budget är de inte , tänkte köpa till sommar då jag går ur skolan då. Tänkte inte sälja 940n heller så tänkte la Max 100tusen

Den här ligger några kronor över men kanske går att pruta ner i så fall:
https://www.blocket.se/annons/stockholm … k/92023743

Holy shit! 

Dessa bilar gick på 50k för 8-10 år sedan då jag kollade på amg :o

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 januari 2021 · 17 376 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Varför inte en Audi A6 Avant? Visserligen "bara" en 2.8lit men den har ju  vit klädsel och sportstolar! -Snyggt!
https://www.blocket.se/annons/uppsala/a … k/92013438

En sur Audi fsi? Ge dig nu.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Cuefa Ain't no place like home...
21 januari 2021 · 4 628 Inlägg

Hybrid_ skrev:

jaka54 skrev:
Hej!
Varför inte en Audi A6 Avant? Visserligen "bara" en 2.8lit men den har ju  vit klädsel och sportstolar! -Snyggt!
https://www.blocket.se/annons/uppsala/a … k/92013438

En sur Audi fsi? Ge dig nu.

Jag som Audiot får nog ge dig rätt här, Hybrid_

De motorerna är inte sportiga för 5 öre, om man inte kastar på en kompressor förstås...
Resten av bilen e väldigt trevlig, dock!

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Ravil
21 januari 2021 · 92 Inlägg

Brådhis skrev:

Ravil skrev:
Hittade en trevlig V70 d5a 2008 med summuns paket för 25k, handbroms farthållare och ac är sönder? Är de värt o handla? Blev sugen då de satt nya ratten, facelift front och digitala mätarhuset

Handbroms, farthållare och AC trasigt...? Vad är det som är trasigt på dom? Kan ju bli lite olika prisbild beroende på felet...

Tänk på att digitala mätarhuset bara funkar till typ 90%... Har för mig man måste sätta dit originalhuset för att tex ställa klockan.

Googlade på problemen och om handbromsen o farthållaren inte funkade så var de stor chans att det bara va en box/modul, ac kostar Max 10k att laga om det är kompresson? Kan leva utan de

Volvo 945 "Se ltt" (1998)
Brådhis * Voff voff *
22 januari 2021 · 10 244 Inlägg

Ravil skrev:

Brådhis skrev:

Ravil skrev:
Hittade en trevlig V70 d5a 2008 med summuns paket för 25k, handbroms farthållare och ac är sönder? Är de värt o handla? Blev sugen då de satt nya ratten, facelift front och digitala mätarhuset

Handbroms, farthållare och AC trasigt...? Vad är det som är trasigt på dom? Kan ju bli lite olika prisbild beroende på felet...

Tänk på att digitala mätarhuset bara funkar till typ 90%... Har för mig man måste sätta dit originalhuset för att tex ställa klockan.

Googlade på problemen och om handbromsen o farthållaren inte funkade så var de stor chans att det bara va en box/modul, ac kostar Max 10k att laga om det är kompresson? Kan leva utan de

Jag tycker nog att 25000:- är i dyraste laget med dom felen (du skriver inte hur långt den gått heller).

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Ravil
22 januari 2021 · 92 Inlägg

Brådhis skrev:

Ravil skrev:

Brådhis skrev:

Handbroms, farthållare och AC trasigt...? Vad är det som är trasigt på dom? Kan ju bli lite olika prisbild beroende på felet...

Tänk på att digitala mätarhuset bara funkar till typ 90%... Har för mig man måste sätta dit originalhuset för att tex ställa klockan.

Googlade på problemen och om handbromsen o farthållaren inte funkade så var de stor chans att det bara va en box/modul, ac kostar Max 10k att laga om det är kompresson? Kan leva utan de

Jag tycker nog att 25000:- är i dyraste laget med dom felen (du skriver inte hur långt den gått heller).

27 tusen har den gått, så du hade skippat de?

Volvo 945 "Se ltt" (1998)
Brådhis * Voff voff *
22 januari 2021 · 10 244 Inlägg

Ravil skrev:

Brådhis skrev:

Ravil skrev:

Googlade på problemen och om handbromsen o farthållaren inte funkade så var de stor chans att det bara va en box/modul, ac kostar Max 10k att laga om det är kompresson? Kan leva utan de

Jag tycker nog att 25000:- är i dyraste laget med dom felen (du skriver inte hur långt den gått heller).

27 tusen har den gått, så du hade skippat de?

Beror väl på skicket, men på din beskrivning låter det som en Poppy-doftande bil som gått runt lokala korvkiosken rätt hårt. Diverse osammanhängande styling (faceliftfront men ej bak samt digitala huset), D5 och icke lagade fel är det jag baserar det på. Men jag kan ju ha fel... wink

Dom fel du beskriver kan ju kosta en bra bit över 10000:- att laga så jämför med vad en fungerande kostar...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
panda666
22 januari 2021 · 4 228 Inlägg

Din volvo såg fet ut Ts eller Ravil, varför köpa annat när du redan har det bästa? hajar inte^^? har du trimmat den? isf chippa , spridare, turbo, ic, stor service och vips har du något över 220hk utan problem. roligare än så blir det inte samtidigt som du har en robust och hållbar bil, alla andra bilar som tipsas här kommer falla sönder nån vacker dag men inte din 945^^ bygg på den skulle ja säga. att nå runt 300hk kommer inte kosta så mycket.

Ravil
22 januari 2021 · 92 Inlägg

Brådhis skrev:

Ravil skrev:

Brådhis skrev:
Jag tycker nog att 25000:- är i dyraste laget med dom felen (du skriver inte hur långt den gått heller).

27 tusen har den gått, så du hade skippat de?

Beror väl på skicket, men på din beskrivning låter det som en Poppy-doftande bil som gått runt lokala korvkiosken rätt hårt. Diverse osammanhängande styling (faceliftfront men ej bak samt digitala huset), D5 och icke lagade fel är det jag baserar det på. Men jag kan ju ha fel... wink

Dom fel du beskriver kan ju kosta en bra bit över 10000:- att laga så jämför med vad en fungerande kostar...

Är ingen poppy container, yngsta ägarna är 31 o ställt undan den under vinter. Dock är han besiktningsman så kanske finns en anledning varför han säljer

panda666 skrev:
Din volvo såg fet ut Ts eller Ravil, varför köpa annat när du redan har det bästa? hajar inte^^? har du trimmat den? isf chippa , spridare, turbo, ic, stor service och vips har du något över 220hk utan problem. roligare än så blir det inte samtidigt som du har en robust och hållbar bil, alla andra bilar som tipsas här kommer falla sönder nån vacker dag men inte din 945^^ bygg på den skulle ja säga. att nå runt 300hk kommer inte kosta så mycket.

Jo är skit rolig (trimmat smått med chip o wastegate) men vill åka bekvämt o kunna köra under liter per mil
Sen smällde jag med ett rådjur med så både huv o plåt är skev, hittar fan ingen 601 röd huv
Hade jätte gärna haft kvar den men har ej råd med två bilar just nu

Senast redigerat av Ravil (22 januari 2021)

Volvo 945 "Se ltt" (1998)
panda666
23 januari 2021 · 4 228 Inlägg

Ravil skrev:

Brådhis skrev:

Ravil skrev:

27 tusen har den gått, så du hade skippat de?

Beror väl på skicket, men på din beskrivning låter det som en Poppy-doftande bil som gått runt lokala korvkiosken rätt hårt. Diverse osammanhängande styling (faceliftfront men ej bak samt digitala huset), D5 och icke lagade fel är det jag baserar det på. Men jag kan ju ha fel... wink

Dom fel du beskriver kan ju kosta en bra bit över 10000:- att laga så jämför med vad en fungerande kostar...

Är ingen poppy container, yngsta ägarna är 31 o ställt undan den under vinter. Dock är han besiktningsman så kanske finns en anledning varför han säljer

panda666 skrev:
Din volvo såg fet ut Ts eller Ravil, varför köpa annat när du redan har det bästa? hajar inte^^? har du trimmat den? isf chippa , spridare, turbo, ic, stor service och vips har du något över 220hk utan problem. roligare än så blir det inte samtidigt som du har en robust och hållbar bil, alla andra bilar som tipsas här kommer falla sönder nån vacker dag men inte din 945^^ bygg på den skulle ja säga. att nå runt 300hk kommer inte kosta så mycket.

Jo är skit rolig (trimmat smått med chip o wastegate) men vill åka bekvämt o kunna köra under liter per mil
Sen smällde jag med ett rådjur med så både huv o plåt är skev, hittar fan ingen 601 röd huv
Hade jätte gärna haft kvar den men har ej råd med två bilar just nu

Då hänger ja me! men bara o skriva i facebook grupperna så kommer fan folk hem till dig och monterar grejerna som du behöver. Volvo ägarna på facebook har tusentals delar hängandes bakom soffan. Kör sj 944 automat ltt chippad till 1 bar och tycker personligen att det är det roligaste ja kört nånsin. Man är inte direkt rädd att nått ska paja och komfort finns så det räcker för att vara nått skit från 95. Faktiskt tycker den är bekväm och stolarna är sköna, är iinte lika tyst som en 5 serie eller e klass på motorväg men man blir ganska snabbt van endå. Sen även fast ja har en trimmad automat så dricker han faktiskt inte så mycket som folk brukar gråta om, tvärtom tycker ja. Kör 6 mil om dan totalt och det är mest bara motorväg och hamnar i bränslekostnad runt 2000kr per månad, det är sjukt bra tycker ja me en gammal 95 trimmad automat.

Måste det vara kombi? annars kan ja varmt rekommendera s60. Om kombi är verkligen ett krav så skitsamma vad folk tycker och säger om dig, vill du ha v70 så köp det bara, finns även 850 kombi men skit i vad folk tycker och bara köp det du är sugen på! Best of luck!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang