Ta ut Motorn neråt eller uppåt?

janneN
19 januari 2021 · 69 Inlägg

Myhran skrev:
Tjuter turbon men den går bra? Dvs pga isbildning krökt någon vinge?
Är det ett körbarhetsproblem eller är det jobbigt att det låter?
Skall du ha bilen kvar är det ett år så är det ju en billig reparation,

Har du ens kollat med någon annan verkstad om de gör det billigare?
Med vänlig hälsning,

Ja irriterande ljud, bilen går relativt bra, rycker ibland, har också problem med  felkod på Luftmassemätaren som jag bytt två gånger men felkoden återkommer, märkesverkstaden felsökte och trodde att det kan bero på Turbon (de hittade små spån från turbon också)
Ja reparationen är väl inte så dyr i sig men har redan satsat mycket på annan så det känns inte bra med denna utgift också, har förövrigt inte kollat med andra verkstäder, ringde fordons på Gymnasiet om de ville ha ett repobjekt och de lät inte omöjligt men tyvärr inte i dagsläget på grund av plandemin! De flesta läser ju på distans och det är ju inte lätt skruva på distans:)

Senast redigerat av janneN (20 januari 2021)

Outlander Diesel 2013
Volvo 244 -79 -81 -86
Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 januari 2021 · 13 742 Inlägg

men...    mitt tips provtryck hela systemt från turbon till insug..    för ett tryckrör eller intercooler som är paj skulle ge tjutande ljud

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
xXSammy
19 januari 2021 · 6 569 Inlägg

Långskott nu; Ford Transit Custom med 2.2an kan lägga felkod på luftmassmätaren när temp.givaren i laddluftkylaren går sönder

Sitter den ihop med MAP givaren hade det varit bra att kunna läsa ur dataloggerna

De/Dem
janneN
19 januari 2021 · 69 Inlägg

Growe skrev:
men...    mitt tips provtryck hela systemt från turbon till insug..    för ett tryckrör eller intercooler som är paj skulle ge tjutande ljud

Det har jag gjort , även bytt intercoolen så den är tät.

Senast redigerat av janneN (19 januari 2021)

Outlander Diesel 2013
Volvo 244 -79 -81 -86
janneN
19 januari 2021 · 69 Inlägg

xXSammy skrev:
Långskott nu; Ford Transit Custom med 2.2an kan lägga felkod på luftmassmätaren när temp.givaren i laddluftkylaren går sönder

Sitter den ihop med MAP givaren hade det varit bra att kunna läsa ur dataloggerna

Okey men i min Intercooler finns ingen givare?

Outlander Diesel 2013
Volvo 244 -79 -81 -86
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang