Tips på rolig kombi, max 100k

Utmarks-Loke
23 januari 2021 · 5 833 Inlägg

Ravil skrev:
Sen smällde jag med ett rådjur med så både huv o plåt är skev, hittar fan ingen 601 röd huv
Hade jätte gärna haft kvar den men har ej råd med två bilar just nu

Köp en huv i vilken färg som helst och foliera mattsvart

panda666
23 januari 2021 · 4 250 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:

Ravil skrev:
Sen smällde jag med ett rådjur med så både huv o plåt är skev, hittar fan ingen 601 röd huv
Hade jätte gärna haft kvar den men har ej råd med två bilar just nu

Köp en huv i vilken färg som helst och foliera mattsvart

tror om han frågar på facebook grupperna kommer folk ha typ 5 st var bakom soffan i vardagsrummet, röd volvo? vilken ovanlig färg på dessa bilar va?

Ravil
23 januari 2021 · 92 Inlägg

panda666 skrev:

Utmarks-Loke skrev:

Ravil skrev:
Sen smällde jag med ett rådjur med så både huv o plåt är skev, hittar fan ingen 601 röd huv
Hade jätte gärna haft kvar den men har ej råd med två bilar just nu

Köp en huv i vilken färg som helst och foliera mattsvart

tror om han frågar på facebook grupperna kommer folk ha typ 5 st var bakom soffan i vardagsrummet, röd volvo? vilken ovanlig färg på dessa bilar va?

Gjort ett ex antal försöka att hitta på facebook med inlägg och på marketplacet men dom få jag hittar är långt bort eller sålda direkt

Volvo 945 "Se ltt" (1998)
panda666
23 januari 2021 · 4 250 Inlägg

Ravil skrev:

panda666 skrev:

Utmarks-Loke skrev:

Köp en huv i vilken färg som helst och foliera mattsvart

tror om han frågar på facebook grupperna kommer folk ha typ 5 st var bakom soffan i vardagsrummet, röd volvo? vilken ovanlig färg på dessa bilar va?

Gjort ett ex antal försöka att hitta på facebook med inlägg och på marketplacet men dom få jag hittar är långt bort eller sålda direkt

skroten då? måste finnas skitmånga där eller annars kanske köp bara i fel färg och lacka om? kan inte bli superdyrt med att lacka om huven bara.

Ravil
16 februari 2021 · 92 Inlägg

Brådhis skrev:

Ravil skrev:
Hittade en trevlig V70 d5a 2008 med summuns paket för 25k, handbroms farthållare och ac är sönder? Är de värt o handla? Blev sugen då de satt nya ratten, facelift front och digitala mätarhuset

Handbroms, farthållare och AC trasigt...? Vad är det som är trasigt på dom? Kan ju bli lite olika prisbild beroende på felet...

Tänk på att digitala mätarhuset bara funkar till typ 90%... Har för mig man måste sätta dit originalhuset för att tex ställa klockan.

Ångrar som fan att jag inte köpte den, eller ja ångrar o ångrar, han slutade svara helt plötsligt. Den blev såld o ligger redan ute igen för 60 000 nu sad

Senast redigerat av Ravil (16 februari 2021)

Volvo 945 "Se ltt" (1998)
Cassius Hobbymekaniker
16 februari 2021 · 470 Inlägg

Kul kombi för 100 000? Jag hade nog tagit en titt på Audi också, utöver MB (i fallet MB behöver det ju inte vara en AMG, E350-500, C350 m.fl finns ju också). BMW 530/540 borde falla in där med?

I Audis fall tänkte jag på S modellerna, S4 eller S6 med V8or finns ofta för 50-100k på blocket! Super trevliga bilar, dock en utmaning att köra under litern med... Men bekvämt kommer du åka wink

Det är t.o.m så att S6 med V10 nästan faller in i den prisramen! T ex https://www.blocket.se/annons/skane/aud … k/92429184

1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Opel Kadett C Pro Retro "Patinaräsern" (1976)
caromania Forummoderator
16 februari 2021 · 9 296 Inlägg

Cassius skrev:
Kul kombi för 100 000? Jag hade nog tagit en titt på Audi också, utöver MB (i fallet MB behöver det ju inte vara en AMG, E350-500, C350 m.fl finns ju också). BMW 530/540 borde falla in där med?

I Audis fall tänkte jag på S modellerna, S4 eller S6 med V8or finns ofta för 50-100k på blocket! Super trevliga bilar, dock en utmaning att köra under litern med... Men bekvämt kommer du åka wink

Det är t.o.m så att S6 med V10 nästan faller in i den prisramen! T ex https://www.blocket.se/annons/skane/aud … k/92429184

Med den typen av bilar så är bränsleförbrukning det minsta problemet. Men man lever bara en gång osv!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 februari 2021 · 17 469 Inlägg

caromania skrev:

Cassius skrev:
Kul kombi för 100 000?

Med den typen av bilar så är bränsleförbrukning det minsta problemet. Men man lever bara en gång osv!

Har en kompis som blir av med sin tjänstebil nu snart och ska köpa en S8 V10:a. Dock för cirka 150k. Precis enligt den devisen... Men lever bara en gång. Plus att som han sa "En äldre tysk lyxbil kostar ju ingenting i dagens läge"

Han är dock medveten om att den lär gå sönder och det kommer kosta mycket pengar när den gör det. Men killen har råd och har tagit med det i kalkylen för att kunna åka V10:a något år eller två.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Cuefa Ain't no place like home...
17 februari 2021 · 4 628 Inlägg

Hybrid_ skrev:
"En äldre tysk lyxbil kostar ju ingenting i dagens läge"

Att köpa, nej... 🙈
Inte helt fel o kunna bränna lite soppa i en V10 inte! 👍🏼

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Cassius Hobbymekaniker
19 februari 2021 · 470 Inlägg

Jag vet inte om modellerna jag föreslog är SÅ värst problem drabbade? Audi's V8or (framför allt dom med kamrem) ser man många bilar som gått 35k+ mil med. Svinas det å fuskas med service är de klart man får problem men det verkar finnas många som går långt som sagt. Det brukar vara ett ganska gott tecken smile

Det är ju då främst S6 C5 och S4 B6 jag refererar till. FSI motorerna har ju "carbon build up" problematiken bl a, sen ska man väl om möjligt hålla sig till de manuella lådorna för att slippa elektronik bekymmer med tip tronicsen smile

Väldigt många av lyxbilarna har nog faktiskt levt ganska lugna liv, tills dom kommer ner till human prisklass då ungdomar börjar leka med dom istället. Hinner man norpa en innan det händer kan dom fungera fint i mååånga år smile

1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Opel Kadett C Pro Retro "Patinaräsern" (1976)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang