Hellbergarns Herrgårdsvagn

Tänkte dra igång en projekttråd om denna kärra också. Det är en Plymouth Fury III Station Wagon från 1965. En bil jag pysslar med lite då och då som uppfyller alla mina behov. Den är perfekt att stoppa in familjen i med picknickbord och matsäck, fylla med polare och rusdrycker eller åka till bygghandeln och lasta full med OSB. Har mina idéer om vad som ska göras så jag fyller på här med vad som blivit gjort :)
  • 30 Följare
  • 14 253 Visningar
  • Uppdaterades senast 13 juni 2021
vEight Baronen
29 december 2020 · 1 434 Inlägg

DieLuftWaffe skrev:
Nu får du slänga på dom snabbt och ta bilder big_smile

Ska se över så däcken är helt okej, sen åker dom på. Kanske imorgon 😃

Elbilar kan dra åt helvete.
Pontiac_firebird72
29 december 2020 · 1 158 Inlägg

vEight skrev:

DieLuftWaffe skrev:
Nu får du slänga på dom snabbt och ta bilder big_smile

Ska se över så däcken är helt okej, sen åker dom på. Kanske imorgon 😃

Väntar med spänning.

Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.
Volvo V70n "Ocean race" (2006)
Chevrolet Impala "Impala 65 wagon" (1965)
Pontiac Firebird "Eldfågeln" (1972)
vEight Baronen
30 december 2020 · 1 434 Inlägg

Pontiac_firebird72 skrev:

vEight skrev:

DieLuftWaffe skrev:
Nu får du slänga på dom snabbt och ta bilder big_smile

Ska se över så däcken är helt okej, sen åker dom på. Kanske imorgon 😃

Väntar med spänning.

Det är bra, då har jag lite press på mig! 😄

Elbilar kan dra åt helvete.
JohnWayne
31 december 2020 · 5 071 Inlägg

Tjena mannen

Jasså du har en härlig Plyma stationsvagn. Kommer givetvis att följs då jag är både svag för gamla Plymor och för herrgårdsvagnar smile

Eller farmare som vi säger här i Finland smile

vEight Baronen
31 december 2020 · 1 434 Inlägg

JohnWayne skrev:
Tjena mannen

Jasså du har en härlig Plyma stationsvagn. Kommer givetvis att följs då jag är både svag för gamla Plymor och för herrgårdsvagnar smile

Eller farmare som vi säger här i Finland smile

Ja, jag har haft den sen -18 😊 Herrgårdsvagn är bra till mycket och med ett säte i skuffen så blir det alla rätt 😉 Jaså, det är alltså en farmare 😄 Det namnet skulle passa den här bilen!
Kul att du följer JW 👍

Elbilar kan dra åt helvete.
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
1 januari 2021 · 6 469 Inlägg

Kommer bli skitasnyggt ju smile

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
vEight Baronen
28 januari 2021 · 1 434 Inlägg

Gudagens go'vänner!

Jodå, här lôvas det nästan mer än i rikstadsvalet..

Jo, jag skulle ju montera hjulen och knäppa ett kort så att ni, mina kära följare, skulle få se hur ruggigt bra det kommer att bli.

Men jag kikade lite närmare på hjulen och tänkte "vafan, jag skor dom med nya svålar innan jag hänger dit dom".  Sagt och gjort så skulle jag lägga en beställning hos min däckleverantör på nya fjortisar med vit text.
Tänkte ta dubbelt av allt för en kompis ville kitta upp sin Tempest.

Men si det gick ju inte för framdäcken va restade! Skit på en pinne tänkte jag då, vad ska mina kära viewers tycka om detta..  Jag kom fram till att det troligen inte har någon översexuellt stor betydelse för eder överlevnad om ni får vänta lite med kortet på mästervärket. Blir ju lite mer spännande då 😋

Men inte fan har jag legat på latsidan för det! Nya 2-portaren ramlade ner i brevlådan tillslut, så den har jag plockat ur kartongen och lagt på hyllan..

Sen gick det upp för mig att min bättre hälft (hennes ord..) kliver av mammaledigheten i januari och börjar jobba igen. Skönt, tänkte jag, då kan hon ju bidra lite till försörjningen här hemma.

Men sen gick det också upp för mig att jag ju har tre ungar som på något vis måste ta sig till och från dagis.. Det blev till att plocka fram min gamla 124:a kombi från logen och göra den färdig. Blev lite mer än jag trott men dagen innan min kärestas första jobbdag så var den godkänd för svensk, potthålsberikad, väg igen!

Kanon! Verkstan är tom! Vad händer nu? Göra klart plyman? Riva lådan på Cadillacen? Nej, det blev kallt och isen tjockna te sig... Helvete! -tänkte jag, iskarten är ju inte ens halvfärdig! Detta är ju livsviktigt!

Massa småplock har det blivit och nytt insugsrör till nya förgasaren knåpas ihop på jobbet. Och i skrivande stund så dubbas dom nya framdäcken upp med 88 Koldkutters i varje hjul.

Tänkte slänga in lite mer bilder imorgon då jag precis blev varse att telefonen är så full att inte kameran ville ta några fler bilder idag..

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-fbd802ce2bac5ba29bca8759c783de0f.jpg Nytt insug i syrafast 😊

Kommer uppdatering på karten imorgon. Det är en smula panik för det är isåka lördag och söndag!

Nattinatti på er! 😘

Elbilar kan dra åt helvete.
Cuefa Ain't no place like home...
28 januari 2021 · 4 628 Inlägg

Haha, många järn i elden hör jag!
Som det ska vara med andra ord 😁

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
vEight Baronen
13 juni 2021 · 1 434 Inlägg

Gudagens gott folk!
Det har vart fruktansvärt dåligt med uppdateringar i mina projekttrådar.
Inte så konstigt kanske med tanke på att jag helt enkelt har gjort något.. Början på det här året har vart häktiskt på många sätt. Jag behövde få fart på en bruksbil i december/januari som tog tid. Sen började frugan jobba igen efter mammaledigheten och då fick jag inte precis mer tid över. Många säger att det handlar om prioriteringar och jo, till viss del. Men dagispersonalen blir ju inte direkt överlyckliga om jag låter bli att hämta barnen..
Men efter dagisinskolning, vattenläckor, försäkringskrångel och övrigt strul med bruksbilar och gräsklippare så fick jag äntligen några timmar över. 🤘

Jag plockade fram magsen och såg att bakdäcken var spruckna. Synd för gamla Dunlop ser rätt bra ut. Men jag gick ut på logen och hittade ett par andra sulor med vit text och samma dimension så dom tvättades av och krängdes på. https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-ec360fba550418bd15e7ab3021a978ef.jpg

Blev bra ändå tyckte jag 😄

Sen krokade jag av plåtisarna från plyman och lobbade dit magsen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-a23ff1d142b77798f402b78a466914fd.jpg

Jag tycker att framdäcken är för små så jag ska gå upp till 215 och ett snäpp till i profil. Dessutom vill jag ha vit text på dom, klassisk look 😎 Den blev dessutom jävligt hög bak så det kan hända att sänkblocken åker på.

Upptäckte att bakhjulslagren var glappa så det blir att beställa nya!

Men min prioritering framledes är att Cadillacen ska vara brukbar till midsommarafton så överskottstiden ska läggas på den nu. Ska riva lådan i veckan och jag hoppas att det bara är lite skit i guvernörn som spökar. Mer om det i Cadillactråden 😁

Fridens tulpaner gôtt folk! 😘

Elbilar kan dra åt helvete.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang