Peugeot 307 1.6 hdi-08 electric curcuit faulty

GOJJE72
20 februari 2021 · 11 Inlägg

Hej
Peugeot 307 som fick felmeddelandet electrical circuit faulty, och klimatanläggningen dog. Gick att köra med dock utan fläkt. Stängde jag av bilen gick den som vanligt nån minut och fläkten slocknade igen för att starta av sig själv efter ytterligare 10 min färd.

Dagen efter tändes flera lampor när samma meddelande kom. ESP, motorlampan airbag och någon till samt servon la av. Lyfte av batteriet och den var normal någon minut innan det återgick till samma fel. Går ej att starta bara klickar.

Så någon som har några tipp? Vore mycket tacksam.

Bassiehof
20 februari 2021 · 1 777 Inlägg

Kolla spänningen i batteriet.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
20 februari 2021 · 17 478 Inlägg

Som Bassie skriver så är det nog laddningen som gett upp. Då stängs stora förbrukare av först.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
GOJJE72
20 februari 2021 · 11 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Som Bassie skriver så är det nog laddningen som gett upp. Då stängs stora förbrukare av först.

Nån har nämt multirem? Kan det vara det?

Nu startar den inte alls btw.

Bassiehof
20 februari 2021 · 1 777 Inlägg

GOJJE72 skrev:

Hybrid_ skrev:
Som Bassie skriver så är det nog laddningen som gett upp. Då stängs stora förbrukare av först.

Nån har nämt multirem? Kan det vara det?

Nu startar den inte alls btw.

Att multirem saknas eller slirar? I vilket fall laddar inte generatorn batteriet.

Mats_H
5 maj 2021 · 3 Inlägg

Jag har precis samma problem med felmeddelande på min Peugeot 307 bytade batteri men samma problem dök upp igen. Förstår inte hur man ska lösa detta tacksam för svar.
//Mats

GOJJE72
5 maj 2021 · 11 Inlägg

Jag fick byta generator, och nu funkar den som den ska.

Mats_H
5 maj 2021 · 3 Inlägg

Försvann alla felmeddelande då?

GOJJE72
5 maj 2021 · 11 Inlägg

Mats_H skrev:
Försvann alla felmeddelande då?

Ja,  men var ju inte bara medelanden. Fläkten la av. Servon funkade ej. Abs la av.
Men efter bytet går den normalt igen.

jaka54
5 maj 2021 · 5 731 Inlägg

Och du laddade inte batteriet först ...innan du skaffadee en ny generator?

GOJJE72
5 maj 2021 · 11 Inlägg

jaka54 skrev:
Och du laddade inte batteriet först ...innan du skaffadee en ny generator?

Ja, självklart. Gick och köra 10 min sen började allt om igen. Fläkt la av. Abs osv

Mats_H
5 maj 2021 · 3 Inlägg

GOJJE72 skrev:

Mats_H skrev:
Försvann alla felmeddelande då?

Ja,  men var ju inte bara medelanden. Fläkten la av. Servon funkade ej. Abs la av.
Men efter bytet går den normalt igen.

Okej har varit samma för mig med felmeddelande servo sluta fungera fläkt funka ej ABS funka ej.. jag ska testa byta generator håller verkligen tummarna för det ska funka.
Vad fick du ge för en ny generator?
Ja tänkte beställa på Autodoc

GOJJE72
5 maj 2021 · 11 Inlägg

Minns inte var i februari.
Tror 1200 plus 2000 för jobb

GOJJE72
5 maj 2021 · 11 Inlägg

Mats_H skrev:

GOJJE72 skrev:

Mats_H skrev:
Försvann alla felmeddelande då?

Ja,  men var ju inte bara medelanden. Fläkten la av. Servon funkade ej. Abs la av.
Men efter bytet går den normalt igen.

Okej har varit samma för mig med felmeddelande servo sluta fungera fläkt funka ej ABS funka ej.. jag ska testa byta generator håller verkligen tummarna för det ska funka.
Vad fick du ge för en ny generator?
Ja tänkte beställa på Autodoc

Minns inte var i februari.
Tror 1200 plus 2000 för jobb

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang