Får inte stereo att fungera :/

Hanki
16 februari 2021 · 13 Inlägg

Tjena, Har nyss köpt min första bil (Volvo 740. Och nu är problemet så här, Han har kopplat ett slutsteg som går igång direkt när den får jord så jorden är ok (jag ska koppla remote när jag vet vart den ska hmm! Har en 12v som går på tändning, Den original härvan är död, Så han har kopplat en röd (12v på tändning) en svart (jord) och blå som inte har någon spänning och en gul utan spänning. Försökt så mycket men får inte till det, Ska dra ny jord imorgon ifallat! Men vet någon vad fan som kan vara fel? Har ju 12v och jord men stereon VÄGRAR lysa eller ens visa att den fungerar, Nyss byt alla säkringar osv :I

Brådhis * Voff voff *
16 februari 2021 · 10 244 Inlägg

Om nu färgerna stämmer så ska du ha ström både på den röda (tändningsplus) och och den gula (konstant plus) för att få stereon att funka.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Hanki
20 februari 2021 · 13 Inlägg

Har nu kommit fram till att orginal härvan fungerar, men orange har konstant spänning, Men den kontakten (hona) ska in på en hane i stereon, men min stereo har inte en hane där honan sitter, Kan det vara därför? Har 12V på tändning (röd) och jord (svart). Måste man ha den där med konstant spänning?

Bassiehof
20 februari 2021 · 1 777 Inlägg

Vad är det för kontakt? ISO?

Hanki
21 februari 2021 · 13 Inlägg

Bassiehof skrev:
Vad är det för kontakt? ISO?

Det är ISO ja, big_smile

Hanki
2 maj 2021 · 13 Inlägg

Fixat!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang