Peugeot 207, Går ojämnt på tomgång och får felkod antipolusion faulty

walle123
12 maj 2020 · 5 Inlägg

Tja !

Jag har en Peugeot 207 1,6 2007 5dr som har gått väldigt bra för övrigt, men senaste 3 månaderna har bilen varit skum vid start, samt vid tomgång. Senast för två månader sen börja bilen vibrera och fick felkoden på displayen "Antipollution faulty" och fläkten går igång på max. Jag stängde av bilen koppla ur batteriet och så var bilen bra igen.
Senast nu för 2 veckor sen har detta problem dykt upp flertal gånger och nu dyker det upp konstant.
Senast i veckan körde jag bilen utan problem men just idag dök det upp igen, så blir lite nojjig över om jag kan fortsätta köra den eller inte.

Jag har läst lite på forum osv om just detta problem och flera hänvisar till att det möjligtvis är tändstifts relaterat och jag har bokat tid hos mekaniker på fredag nästa vecka för att kolla upp detta. Bilen köpte jag för ungefär 1,5 år sen och den förra ägaren verkar inte ha bytt tändstift enligt service boken.

Bilen har gått 8,9k

Detta inlägg riktar sig mot kunniga inom detta eller ägare av peugeot som har erfarenhet av detta.

Tack på förhand!

Walle

eiram2020
10 mars 2021 · 2 Inlägg

Hej
Har precis köpt en likadan, samma årsmodell och den har gått väldigt bra i några veckor men idag fick jag det problem och felkod som du beskriver. Jag är lite nyfiken på hur det gick för dig. Vad var det för fel?

Skitungen
10 mars 2021 · 199 Inlägg

eiram2020 skrev:
Hej
Har precis köpt en likadan, samma årsmodell och den har gått väldigt bra i några veckor men idag fick jag det problem och felkod som du beskriver. Jag är lite nyfiken på hur det gick för dig. Vad var det för fel?

Går bilen på alla cylindrar?
Brukar vara tändkasseten eller något tändstift som är kasst.

eiram2020
12 mars 2021 · 2 Inlägg

Ok, den är på verkstad nu så jag får se vad de säger. Skriver in det här sen så kanske det blir något bra svar för andra

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang