Tror faktiskt inte dom skulle passa på den här karossen, är dessutom inte jättepetig med vad det är för fälgar så länge dom är runda och minst 19", Audi originalfälgar ska folk dessutom ha så jäkla bra betalt för, har roligare grejer att lägga mina slantar på
Bjuder på två bilder till när jag ändå är här å kluddar...
Rotorfälgarna är nog något av det fulaste Audi har designat i fälgväg, jag har såna 18" som vinterfälgar på min allroad. Hatar dom, har alltid gjort och kommer alltid göra. S8, an du bygger kommer bli sinnessjuk dock!
fish skrev: Rotorfälgarna är nog något av det fulaste Audi har designat i fälgväg, jag har såna 18" som vinterfälgar på min allroad. Hatar dom, har alltid gjort och kommer alltid göra. S8, an du bygger kommer bli sinnessjuk dock!
Ja sinnessjuk kan nog vara ett bra ord för det hela faktiskt, hoppas bara att vi gjort allt rätt så man inte kör ihjäl sig de första man gör..
Var ut å småpysslade lite idag, fick upp krängningshämmaren fram med tillhörande nya hårdare bussningar och måttade lite för nya bromsslangar fram och bak som ska beställas.
Snabb fråga som jag kanske redan missat svaret på Med tanke på dina nya övre länkarmar, så tänker du köra med original camber/caster, eller är tanken med justerbara i framtiden?
_Shadow_ skrev: Snabb fråga som jag kanske redan missat svaret på Med tanke på dina nya övre länkarmar, så tänker du köra med original camber/caster, eller är tanken med justerbara i framtiden?
Mvh Timmy
Jag funderade på det när jag grejade med framvagnen men jag vill först se hur den beter sig med originalarmarna. Har ju inte tänkt köra bana med bilen så jag kommer inte ha superstort behov av att leka så mycket med vinklarna fram. Bilen kommer dessutom bli väldigt mycket lättare nu än tidigare, kommer labba en del med fjädrar och dämpare och så när den väl rullar för egen maskin, märker då om jag behöver göra något åt dom övre bärarmarna.
Vart en lugn helg för den här kärran, vi la lite energi på min andra S8 istället och hängde på ett annat avgassystem jag haft liggande i några år utan kattar och mittendämpare, det har ju trots allt kommit snö i Stockholm!
Fick tips av RS8 här på forumet om cheater brackets till wastegatearna på mina turbos, han råkade dessutom ha två stycken över som jag kunde köpa av honom. Var såklart tvungen att provmontera på ena snurran för att se hur mycket utrymme man spar och kan bara konstatera att de kommer göra stor skillnad.
Wastegatearmarna behövde lite längre gängor, dom ska såklart kapas med så dom inte sticker ut så..
Grundladdsjustering:
Så var vi såklart tvungna att se om det vart nån skillnad med plats när wastegatearna flyttades, vilket det vart! I morgon åker maskineriet ut igen och omkonstruktion av grenrören påbörjas
Händer det något i garaget? Var en stund sedan vi fick läsa något gottigt om detta bygge
De där adaptrarna för spolarna, misstänker att de är dessa OEM som finns lite överallt, är det något som skulle kunna tänkas passa mina motorer med? (AHC/AKH) eller är de tänkta för de nyare motorerna likt din du har? La märke till att layouten för spolarna på ventilkåpan är annorlunda åtminstone.
Jodå, det händer en hel del faktiskt, bara jag som är kass på att uppdatera ibland
Faktiskt osäker på om dessa adaptrar för tändspolarna passar på 32V maskinerna, jag tror faktiskt inte det. Här är hur som helst original-delnummret: 077905390
Under min frånvaro här så har det snickrats grenrör för fulla muttrar, nu äntligen börjar vi se ljuset i den tunneln och rören ska vara färdigpunktade och lämnas för helsvetsning efter nästa helg, sen är det bara resten kvar...