Vatten i Clio-04

Plutten-
29 mars 2021 · 5 Inlägg

Är det någon som vet vad felet kan vara med min clio ?
Golvet i hela bilen är pissblött,  samt att då och då så är även vissa säten pissblöta...
Dörrsidorna är aldrig blöta,  taket är tort, även ryggstödet. Så jag fattar inte vart det kommer ifrån. Ibland är det vänster baksäte som är blött och ibland höger fram.

Tacksam för svar!

Bassiehof
29 mars 2021 · 1 777 Inlägg

Står du och kliar dig i huvudet för det? Clio är ju en tvättäkta fransk vin(n)arbil!

Senast redigerat av Bassiehof (29 mars 2021)

mb_pucken
29 mars 2021 · 5 083 Inlägg

Råkade ut för det på min sambos bil, hela golvmattan gungade i vågor.
Anledningen var att dräneringen under vindrutan var tät så utrymmet svämmade över, tyvärr in i kupén.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Plutten-
29 mars 2021 · 5 Inlägg

mb_pucken skrev:
Råkade ut för det på min sambos bil, hela golvmattan gungade i vågor.
Anledningen var att dräneringen under vindrutan var tät så utrymmet svämmade över, tyvärr in i kupén.

Aa okej, men har det med sätet åh göra oxå?

Bassiehof
29 mars 2021 · 1 777 Inlägg

Plutten- skrev:

mb_pucken skrev:
Råkade ut för det på min sambos bil, hela golvmattan gungade i vågor.
Anledningen var att dräneringen under vindrutan var tät så utrymmet svämmade över, tyvärr in i kupén.

Aa okej, men har det med sätet åh göra oxå?

Ja, det skvätter en del när du står och stampar jämfota, Plutten.

Plutten-
29 mars 2021 · 5 Inlägg

Bassiehof skrev:

Plutten- skrev:

mb_pucken skrev:
Råkade ut för det på min sambos bil, hela golvmattan gungade i vågor.
Anledningen var att dräneringen under vindrutan var tät så utrymmet svämmade över, tyvärr in i kupén.

Aa okej, men har det med sätet åh göra oxå?

Ja, det skvätter en del när du står och stampar jämfota, Plutten.

Du verkar ju ha otroligt tråkigt liv eftersom du stör dig så extremt hårt på mitt inlägg.

Har du inget vettigt att säga så kan du sluta skriva. Tack.

mb_pucken
29 mars 2021 · 5 083 Inlägg

Plutten- skrev:

mb_pucken skrev:
Råkade ut för det på min sambos bil, hela golvmattan gungade i vågor.
Anledningen var att dräneringen under vindrutan var tät så utrymmet svämmade över, tyvärr in i kupén.

Aa okej, men har det med sätet åh göra oxå?

Oj missade sätet :-p
Då hade jag börjat med att göra rent listerna runt dörrarna, framförallt uppe mot taket.
Eller om du har någon som kan hjälpa dig att spola vatten på bilen medans du sitter i och kikar efter vatten.

Skadar dock sällan att göra rent under rutan på dom flesta bilar då det blir ofantligt mycket äckel där :-p

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Plutten-
30 mars 2021 · 5 Inlägg

mb_pucken skrev:

Plutten- skrev:

mb_pucken skrev:
Råkade ut för det på min sambos bil, hela golvmattan gungade i vågor.
Anledningen var att dräneringen under vindrutan var tät så utrymmet svämmade över, tyvärr in i kupén.

Aa okej, men har det med sätet åh göra oxå?

Oj missade sätet :-p
Då hade jag börjat med att göra rent listerna runt dörrarna, framförallt uppe mot taket.
Eller om du har någon som kan hjälpa dig att spola vatten på bilen medans du sitter i och kikar efter vatten.

Skadar dock sällan att göra rent under rutan på dom flesta bilar då det blir ofantligt mycket äckel där :-p

Okej, får prova det! Tack för tipsen!

Bassiehof
30 mars 2021 · 1 777 Inlägg

Plutten- skrev:

Bassiehof skrev:

Plutten- skrev:

Aa okej, men har det med sätet åh göra oxå?

Ja, det skvätter en del när du står och stampar jämfota, Plutten.

Du verkar ju ha otroligt tråkigt liv eftersom du stör dig så extremt hårt på mitt inlägg.

Har du inget vettigt att säga så kan du sluta skriva. Tack.

Nå' vettigt? Skaffa en riktig pilsnerbil så slipper du vin(n)arbilen!

Vaxxa
8 april 2021 · 6 Inlägg

Skulle misstänka att det kommer in vatten vid antennen på taket, men då borde ju innertaket vara blött/fuktigt?

Zet64
8 april 2021 · 3 Inlägg

Hej
som i tidigare svar så kolla dräneringen under vindrutan . För på min dotters clio var det stopp där man kunde höra hur vattnet forsade fram när man svängde och steg vattnet för mycket rann det in i bilen. efter att ha rensat där så var allt bra. Men att det är vått på sätena måste komma från dörrar eller fönster.

Loveless
8 april 2021 · 532 Inlägg

Jag hade en Clio 02:a som jag fick av en kompis. På den var det värmepaketet som läckte. Men om det är värmepaketet märker du det, då det försvinner kylarvatten + att det ofta blir glykol-imma på rutan.

Volvo 264 GL "Hooken" (1975)
Volvo 765 Turbo Diesel "Sudden" (1987)
Henkix
8 april 2021 · 6 737 Inlägg

Som andra skrivit, kolla slangen under framrutan. Den var tät på mammas clio och det var massa vatten på golvet i den bilen tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang