Blir jag av med körkortet?

Drilon992
22 april 2021 · 2 Inlägg

Det är så här att jag hade en madrass med träram utan spänne eller något på biltaket körde den till ett ställe som var knappt 150 meter ifrån på en 40 väg försiktigt o vi höll den med händer. Detta var mitt på natten så det var ingen trafik eller människor  jag fick en bot på 1500kr för ej säkrad last. Men jag vet ej om detta kan få mitt körkort indraget de sa ej något om det. Dessutom var det en kort sträcka på t 500 meter. Nu ska jag få ett brev av transportstyrelsen där jag ska yttra mig sen så kommer de tillbaka med ett beslut. Jag har inte haft problem med osäkrad last förut så är det sannolik att jag får en varning.(är på prövotid)

Low
22 april 2021 · 3 306 Inlägg

Drilon992 skrev:
Det är så här att jag hade en madrass med träram utan spänne eller något på biltaket körde den till ett ställe som var knappt 150 meter ifrån på en 40 väg försiktigt o vi höll den med händer. Detta var mitt på natten så det var ingen trafik eller människor  jag fick en bot på 1500kr för ej säkrad last. Men jag vet ej om detta kan få mitt körkort indraget de sa ej något om det. Dessutom var det en kort sträcka på t 500 meter. Nu ska jag få ett brev av transportstyrelsen där jag ska yttra mig sen så kommer de tillbaka med ett beslut. Jag har inte haft problem med osäkrad last förut så är det sannolik att jag får en varning.(är på prövotid)

Var det 150 meter eller 500 meter?😜 Klantigt. Även om det bara går i 40kmt och du behöver tvärnita för någon får försig springa ut så gör den sängen med träram definitivt ont för en fotgängare.
Osäker hur det blir med lappen. För 1500:- kunde man hyrt en fin kärra😁

Drilon992
22 april 2021 · 2 Inlägg

500 meter skulle jag säga. Har hört att det inte är sannolikt att kortet blir indraget för det inte var så grovt det är det som oroar mig bara

Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 april 2021 · 13 732 Inlägg

det nya är att dom skickar ut varning för alla överträdelser.. så det är nog mest troligen det som det handlar om..  men jag vet ingen som torskat med osäkrad last så kan inte yttra mig om utgången

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Jokabsson
23 april 2021 · 1 175 Inlägg

Det låter väldigt osannolikt att du skulle få indraget körkort.

Vet ej om det ses som försvårande omständighet hos Transportstyrelsen att du är under prövotid men trots det ser jag inte att de skulle dra in ditt körkort.  Såvida du inte har fler förseelser som tillsammans kan göra att de anser dig som en olämplig bilförare.

Gör inte om det bara och var rädd om kortet!

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
jaka54
23 april 2021 · 5 716 Inlägg

Hej!
Inte behöver du vara orolig för körkortet för att du fraktat en madrass på taket!

Senast redigerat av jaka54 (23 april 2021)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang