Supra MK3 goes 2JZ + Helrenovering - första projektbilen

Saker spårade ur, bilen skulle bara rostlagas, byggas ihop och få en ny originalmotor utan vevlagerras samt lackas. Nu är bilen omlackad, MaxxECU Race med 2JZ-GTE singelturbo och lite annat preppat. Snart på gatan och SFRO bessad.
  • 62 Följare
  • 47 927 Visningar
  • Uppdaterades senast 30 april
nossxela
29 april · 9 Inlägg

Sjukt kul att den börjar bli färdig för SFRO. Någon update?

dFagnell
30 april · 211 Inlägg

nossxela skrev:
Sjukt kul att den börjar bli färdig för SFRO. Någon update?

Jodå, sitter och planerar det sista som behöver göras i motorutrymmet innan motorn ska i. Har inte stressat på Olle som har haft mycket och göra på sistone, samt min arbetsbörda har varit hög så jag har egentligen mest bara småpillat lite. Bromsarna är redo, ska dra lite bromsledningar/rör och lite annat innan jag lyfter i motorn. Har våtslipat och polerat där det blivit lite torrsprut under huven (när huven stod på glänt så hade jag maskerat lite dåligt så jag har fått polera en hel del. Suttit med inredningen och återmonterat grejer.

Kastade in en nygammal stereo i den för någon dag sen och kastade in en dörrhögtalare i högerdörren då det saknades. Så nu har jag fått in Alpine CDE178BT så jag kan poppa lite lätt på låg volym. Ska börja kika på ombyggnation av dörrsidorna senare då farsan är tillbaka i stan, han tog med lite av hans powertools till husvagnen så jag orkar inte köpa dubbel uppsättning av sticksåg osv som jag lika gärna kan stjäla från honom.

Men snart så!

Audi A4 "B6" (2004)
BMW 316i "E30" (1989)
Bergan2
30 april · 16 Inlägg

Utmärkt färgval måste jag säga, påminner väldigt mycket om marrakesh brun smile

dFagnell
30 april · 211 Inlägg

Bergan2 skrev:
Utmärkt färgval måste jag säga, påminner väldigt mycket om marrakesh brun smile

Tackar! Färgen växer extremt mycket i ögonen på mig. Men den måste nästans ses så man förstår hur effektfull den är med flakes!

Audi A4 "B6" (2004)
BMW 316i "E30" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang