Jeep Grand Cherokee - Budget-bygget som för länge sedan har spårat ur...

Nu är det nedförsbacke med projektet! Ska bara renovera bakaxeln... o byta fördelningslåda... och AC-kompressor... och höja den... eeeeh.... ja... ?
  • 124 Följare
  • 232 166 Visningar
  • Uppdaterades senast 7 mars 2023
Cuefa Ain't no place like home...
27 april 2021 · 4 628 Inlägg

Haha, ja nog är det lätt att felsöka när man inte kan undvika att se det där ens om man ville 🙈
Nu e jag dessvärre hemma eftersom min sambo är sjuk, kanske Covid, kanske inte... Vi får väl se vad provsvaren ger. Hade gärna sett till att få i den där kompressorn typ snarast men det får nog vänta en liten stund...

Har ju en ny rem hemma, och då jag ändå skulle beställa en länkarm till svågerns Merca tog jag hem en ny spännrulle också, lika bra o försöka fixa allt sånt där på en gång känner jag.
Passade på att ta hem ett oljefilter till, alltid bra att ha på hyllan.
Även ett nytt tanklock (mitt nuvarande börjar bli bråkigt att låsa upp...) samt filter-olja att göra rent mitt K&N-filter med fick följa med i samma beställning ^^

Senast redigerat av Cuefa (27 april 2021)

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cuefa Ain't no place like home...
30 april 2021 · 4 628 Inlägg

Jag har känt en hel del vibrationer i bilen på sistone.
Har ju fortfarande problem med att växellådsfästet ligger emot kardantunneln så jag har lurat mig själv att en del av vibrationerna kom därifrån.
Men de senaste dagarna har vibrationerna dessutom blivit värre.
Så pass illa att jag i tisdags började fundera på om jag höll på att tappa ett hjul.

När jag kom hem efter en åktur i tisdags så kontrollerade jag samtliga hjul, o allt sitter som det ska där.
Däremot kom jag ihåg att jag kände ett kärvande knutkors på bakre kardan när jag bytte växellåda.
Stack in bilen under o kände på knuten vid bakaxeln - varmt och mysigt. Aha...

Nå, det är ju en Jeep och då jag har original kardan med slip yoke så är det 4 taniga små skruvar som håller allt på plats.
Så jag sträckte mig in under bilen (med en pallbock under, för säkerhets skull, den lyfte inte många cm...) och skruvade bort kardanen.https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-b6aad305d2b8827f62c0321101f4b64e.jpg

Satte fast kardan i skruvstädet och försökte lossa låsclipsen till lagerskålarna. Det gick sådär...
Lagret kärvade alldeles fantastiskt, man fick ta i så nyporna blev vita för att rotera knuten. Varenda nål kändes som ett eget steg.
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-6a58d9f0962bb8f893383191ab0f4483.jpg

Gjorde lite eftersökningar och fick reda på att min bil har så kallade 1310-knutar. En rätt vanlig standard förr i tiden. Not so much nu längre.
De flesta firmor ville ha 4-600kr för ett sånt knutkors, och de var dessutom flera dagar bort.

Efter lite efterforskningar lyckades jag få reda på att det fanns en gammal goding från förr som också hade 1310-kors, nämligen Volvo 164!
Och då blev möjligheterna lite fler.

Biltema hade knutkors i passande storlek, till ett facilt pris (~110kr) men efter att ha läst i en tråd av Lars 9k på Overlanding.nu kunde jag konstatera att kvaliteten inte gjorde det låga priset värt besväret.
Men! Det visade sig att Autoexperten hade knutkors i sitt sortiment, och butiken i Uppsala hade t.om ett på lager!

Lars 9k hade sina misstankar att den dåliga erfarenheten han hade med Biltema-korsen berodde på att lagerskålarna och nållagren var mycket mindre på de knutarna än på originalkorsen han hade på sin Grand Cherokee.

Jag blev lite fundersam när jag packade upp mitt nyinhandlade knutkors (180kr kostade det för övrigt, art-nr är 20-100GKN om någon annan behöver hitta ett smile ) och insåg att det också hade väldigt mycket mindre "kortare" skålar än originalkorsen...
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-40d59cc1ea0e7035563de86b10692af5.jpg

Men jag tänkte att det får bära eller brista.

Det är tur i alla fall att det är en liten kardanaxel.
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-cd031cdb19d88ed031f58c329a4c28e0.jpg

Jag gjorde inga fler försök att få isär det hemma utan tog med det till jobbet istället.
Väl där konstaterade jag rätt snabbt att det här är ingenting som någonsin blivit isärplockat på bilens 28000 mil..
Tog en press och nära på 3 ton innan grejerna släppte, och när det väl gav med sig sprack lagerskålen... 😬
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-8ad4b727b743805ecc5cfeec75a3e5ed.jpg

En snabb jämförelse med gammalt och nytt kors visade att mina farhågor var obefogade, trots en betydligt djupare lagerskål var faktiskt inte nålarna varken grövre eller längre än i de nya skålarna 😳
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-d2a6ee197f8f0b0dcf904d40c3a43ac4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-eee82af17626c90c182600736c497843.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-1f57500abd1fe95fb9ca94494441c992.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-84e54e1a084bfd677548b1643876605c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-cad1eefaa0ce79cdf16519a55e8563d8.jpg

Således var det bara att montera ihop grejerna igen!

Här syns att det är lika mycket av "yoken" som greppar lagerskålen även på de nya lagren, så jag kände mig nu rätt säker att det skulle funka bra även med dessa, mindre skålar.
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-464fa37f9a7bc60c4b6b26a15494e0a5.jpg

Fick även lite följdskador när jag pressade ur de gamla grejerna, knuten gjorde rätt illa åt yoken.
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-f1abceae43828c04c17f92b2f09c5552.jpg

Tack och lov var det inget som påverkade funktionen, lagerksålen ligger väl innanför de där märkena.

Ihopmonteringen gick så fort så där blev inga bilder tagna.
När jag kom hem igår kväll passade jag på att slänga upp kardan under bilen igen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-189a397c68936825439633c864ece57a.jpg

Man är alltid lite nervös när man håller på med sånt här, ett nytt knutkors blir i stort sett alltid lite trögt när det väl är ihopmonterat med sprängringar o grejer, så man hoppas att det sliter till sig och att allt funkar när det väl är monterat på bilen...

Resultatet då?
Inga vibrationer! big_smile

Faktum är att bilen blev både vibrationsfri (nåja...) och tystare.
Det till och med känns som om den rullar lättare!
Placebo-effekten är gissningsvis hög här men det kändes riktigt bra att köra bilen efter detta.

Ångrar att jag inte bytte tidigare.

Just ja, det nya knutkorset har ju dessutom fettnippel för enkelt underhåll och längre liv.

Nog om detta, ikväll blir det finfin whiskey i glasen, imorrn är jag inhyrd som flytthjälp...
Söndag. Ska njuta ledigheten på söndag... *Skriver notis till sig själv att vara ledig på söndag...*

Adios gott folk! smile

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
simonfalun Mångfifflare
30 april 2021 · 299 Inlägg

Neeej! Är du tvungen att påminna mig om att jag har det där jobbet framför mig på min? 😂
Skönt att slippa vibrationer!
Behöver du grejer från Autoexperten fler gånger så ring butiken i Borlänge, jag har för mig att en av turbilarna går åt ditt håll dagligen 😁

BMW 525iT "E61" (2005)
Land Rover Discovery I "Grumpy" (1991)
stingray-ragge
2 maj 2021 · 1 503 Inlägg

Skönt att du blev av med vibrationerna 👍😀

Cuefa Ain't no place like home...
3 maj 2021 · 4 628 Inlägg

simonfalun skrev:
Neeej! Är du tvungen att påminna mig om att jag har det där jobbet framför mig på min? 😂
Skönt att slippa vibrationer!
Behöver du grejer från Autoexperten fler gånger så ring butiken i Borlänge, jag har för mig att en av turbilarna går åt ditt håll dagligen 😁

Haha, ska ha det i åtanke nästa gång då ^^
Det är faktiskt inte så blodigt som man kunde tro ändå, så länge låsningarna släpper och inte går av som på min... 🙈
Känns som om jag behöver ta en sväng åt ditt håll nån helg o spana in kärran din!

stingray-ragge skrev:
Skönt att du blev av med vibrationerna 👍😀

Ja det känns otroligt mycket bättre att köra bilen nu faktiskt!

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
simonfalun Mångfifflare
5 maj 2021 · 299 Inlägg

Cuefa skrev:

simonfalun skrev:
Neeej! Är du tvungen att påminna mig om att jag har det där jobbet framför mig på min? 😂
Skönt att slippa vibrationer!
Behöver du grejer från Autoexperten fler gånger så ring butiken i Borlänge, jag har för mig att en av turbilarna går åt ditt håll dagligen 😁

Haha, ska ha det i åtanke nästa gång då ^^
Det är faktiskt inte så blodigt som man kunde tro ändå, så länge låsningarna släpper och inte går av som på min... 🙈
Känns som om jag behöver ta en sväng åt ditt håll nån helg o spana in kärran din!

stingray-ragge skrev:
Skönt att du blev av med vibrationerna 👍😀

Ja det känns otroligt mycket bättre att köra bilen nu faktiskt!

Haha du får inte titta för noga isåfall, den är så att säga good from far, but far from good 😂

BMW 525iT "E61" (2005)
Land Rover Discovery I "Grumpy" (1991)
Cuefa Ain't no place like home...
5 maj 2021 · 4 628 Inlägg

Hehe, det är väl så man resonerar med alla gamla offroadbilar 🤣
Utom Minigrisens Suzuki... den tål nog fan o synas utan och innan 🙈

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Minigrisen
5 maj 2021 · 178 Inlägg

Cuefa skrev:
Hehe, det är väl så man resonerar med alla gamla offroadbilar 🤣
Utom Minigrisens Suzuki... den tål nog fan o synas utan och innan 🙈

Ja det blev lite mer än att slipa av rosten och rolla den militärgrön (som var tanken från början). Men vad skulle man annars pysslat med under den mörkare delen av året?

simonfalun Mångfifflare
5 maj 2021 · 299 Inlägg

Minigrisen skrev:

Cuefa skrev:
Hehe, det är väl så man resonerar med alla gamla offroadbilar 🤣
Utom Minigrisens Suzuki... den tål nog fan o synas utan och innan 🙈

Ja det blev lite mer än att slipa av rosten och rolla den militärgrön (som var tanken från början). Men vad skulle man annars pysslat med under den mörkare delen av året?

Ja vad sägs om att ligga på soffan som en utskiten potatis? Det är vad jag sysslat med 🤷🏼😂

BMW 525iT "E61" (2005)
Land Rover Discovery I "Grumpy" (1991)
Minigrisen
6 maj 2021 · 178 Inlägg

simonfalun skrev:

Minigrisen skrev:

Cuefa skrev:
Hehe, det är väl så man resonerar med alla gamla offroadbilar 🤣
Utom Minigrisens Suzuki... den tål nog fan o synas utan och innan 🙈

Ja det blev lite mer än att slipa av rosten och rolla den militärgrön (som var tanken från början). Men vad skulle man annars pysslat med under den mörkare delen av året?

Ja vad sägs om att ligga på soffan som en utskiten potatis? Det är vad jag sysslat med 🤷🏼😂

Det har jag med gjort (mellan 23:00 och 06:00).  Håll dig till dessa tider så ska du se att Discon också rör sig framåt wink

Cuefa Ain't no place like home...
6 maj 2021 · 4 628 Inlägg

Man måste ta det lite lugnt också emellanåt 😎

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Cuefa Ain't no place like home...
28 maj 2021 · 4 628 Inlägg

Här har inte skrivits mycket på sistone, men det är väl mest för att bilen bara körts och inte mycket har gjorts med den.
Det börjar dock dra ihop sig till diverse skruvande...

Jag letar fortfarande med ljus och lykta efter ett fäste för vajern till växelväljaren, dessa verkar dock vara gjorda i Unobtainium så jag får vackert leta vidare...

Jagar också en bättre begagnad bakaxel eftersom det låter så sjukt illa om min nuvarande.
Samt även en NP242 fördelningslåda då viscon i min har sett bättre dagar - ser ut som om man kört med en harv om jag gör en skarp sväng på grus 😬

Dock står en annan sak högre på listan, och det är fjädring&dämpning.

Bilen har fått lätt raggarstuk på sistone, mina gratisfjädrar har nog säckat ihop en hel jäkla massa.
Gissar att de fjädrarna kommer från en 4.0 ZJ, och V8an är ganska många kilon tyngre...
Har ju tänkt höja bilen, men med sunkiga fjädrar räcker det ju inte med spacers för dem utan det behövs åtminstone 2 nya fjädrar.

Så nu jagas billiga höjningssatser med fjädrar och dämpare runt om - om någon råkar sitta på en 2" höjning som inte används, eller vet var det kan finnas billigt, hojta gärna till!

Sen är det hög tid att byta olja i växellådan igen, då den gått över 100 mil sedan bytet.
Så det står också på agendan. Får se när det blir dock.

En ännu mer akut sak är att byta olja i servon och installera min externa servo-kylare.
Det ska nog ske snart.

ÄNNU mer akut är AC! jag MÅSTE ha AC!
Pumpen ligger o väntar tillsammans med ny rem och spännrulle samt lite o-ringar.
Hoppas kunna fixa den saken nästa vecka, värmen kommer ju nu och mörk bil med svart läder var lagom spännande förra året. Inget jag vill göra om direkt.

Så var börjar man?
Självklart! Man monterar en ny ram för radion... 🤣🙈
(Föreställ er hunden i Dumma Mig: "jag måste byta växellådsolja o bakaxel o EKORRE!!!!!" )

Jag har länge stört mig på att den hemgjorda plåtbiten som väldigt torftigt har skruvats fast i bilen, som ersättning för originalstereon, dels är FUL, dels är gjort i 1mm tunn plåt. Det innebär att ramen som en enkeldin-stereo sitter i inte går att låsa fast särskilt bra med resultatet att stereon sitter löst.
Störande. Jättestörande.

Så jag beställde en ny infästning, från Metra.
Dom har ju doktorerat i detta så jag utgick ifrån att den beställda plastbiten skulle ha bra passform.
Det stämde till 90% men jag tror mer att bilen är kaoset där än Metras del. Den ska ju dessutom passa typ 20 olika Chrysler-modeller.

Såhär såg den gamla biten ut.
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-c28d2202c9383b6c3a75502c411a3ba9.jpg

Och såhär såg det ut när den satt "fast" i bilen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-e02830427ffb04074f158f33d7575e78.jpg

Det här är den nya biten som ska ersätta den gamla.
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-0b6b4645d613e2faeb75cee36e2157aa.jpg

En tydligare bild på hur den ser ut.
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-0a4911178596a80638520a7fd2276789.jpg

Sitter typ på plats, man ska nypa av en bult av infästningsgrejerna så den passar i just den här bilen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-9860bbca8808a653c37ad8f2572283a7.jpg

Rätt mycket jobb att komma åt den, men allt sitter med stjärnskruvar.
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-0db480991c78f3257909f7fa39e3ef5d.jpg

slutresultatet:
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-23f51e7ef6041cc832a6c7b9dd68aa0b.jpg

Väldigt nöjd! Blev en snygg installation, stereon sitter som berget och så fick jag ett förvaringsfack under, som jag inte har en aning vad jag ska göra med 🙈

Dessutom hade jag ett gäng lösa skruvar som låg i bilen, dessa har nu använts för att fästa tillbaks alla paneler och annat som har varit löst eller bristfälligt fastskruvat sen jag köpte bilen.

Mer uppdateringar kommer förhoppningsvis inom kort!

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 maj 2021 · 17 378 Inlägg

Verkar som du har och göra alltså. Gillar hundreferensen, känner igen mig där. Det blev fint med stereon!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Lucif3r
28 maj 2021 · 2 182 Inlägg

Blev lite finare med nya ramen smile

Minigrisen
28 maj 2021 · 178 Inlägg

Bra jobbat med ramen. Blev ju kanon. Lilla facket lär väl passa utmärkt till dina 50 tankkort (ja, jag vet att antalet är i underkant när man åker Jeep) wink

simonfalun Mångfifflare
28 maj 2021 · 299 Inlägg

Jag är lite likadan, men jag tror på att man behöver de där små "enkla" sakerna för att motivera sig till de drygare smile

Land Rover Discovery I "Grumpy" (1991)
BMW 525iT "E61" (2005)
Cuefa Ain't no place like home...
29 maj 2021 · 4 628 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Verkar som du har och göra alltså. Gillar hundreferensen, känner igen mig där. Det blev fint med stereon!

Ja det blev bra faktiskt 👌🏽

Lucif3r skrev:
Blev lite finare med nya ramen smile

Ja jag är nöjd. Synd bara att det är skruvhål från ghetto-installationen som fortfarande är synliga... får väl hitta något att skruva fast där bara för att ^^

Minigrisen skrev:
Bra jobbat med ramen. Blev ju kanon. Lilla facket lär väl passa utmärkt till dina 50 tankkort (ja, jag vet att antalet är i underkant när man åker Jeep) wink

Nä 50st behöver jag inte. Bara en sjukt hög kreditgräns lol

simonfalun skrev:
Jag är lite likadan, men jag tror på att man behöver de där små "enkla" sakerna för att motivera sig till de drygare smile

Ja jag inbillar mig det jag med... 🙈

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Lucif3r
29 maj 2021 · 2 182 Inlägg

Du kanske kan slipa till några plast"pluggar" och måla dom svarta och limma dit i hålen. Blir säkert inte perfekt, men bättre än fula hål iaf smile

Cuefa Ain't no place like home...
31 maj 2021 · 4 628 Inlägg

Lucif3r skrev:
Du kanske kan slipa till några plast"pluggar" och måla dom svarta och limma dit i hålen. Blir säkert inte perfekt, men bättre än fula hål iaf smile

Tja, det går säkert. Men jag kan nog hitta något att montera där istället och använda hålen till o skruva dit något.
Finns väl alltid något värdelöst tillbehör man villhöver menar jag 🙈

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Cuefa Ain't no place like home...
31 maj 2021 · 4 628 Inlägg

Nå, vad hände i helgen som var då?
Jo, det skall iagh förtälja eder!

Lördagen spenderades mest nere på "farmen" med att kolla över ägorna och göra traktorn redo för söndagens betesputsning.

Klart man tar Jourbilen (som den är känd som i familjen, då typ alla mina verktyg för det mesta förvaras i bakluckan ^^) och kollar om åkrarna är redo för lite arbete! 🥰
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-008ea20adca476c23f494a1bbb3eb272.jpg

Senare på kvällen var det cruising i Sandviken, så då lär man ju vara med där också såklart 😋
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-5c54a66a3de3d11ca805376f14612b6f.jpg

Jag kände på hemvägen att något hade ändrats med bilen, den rullade mer trögt, o dessutom hade ett ulande ljud uppstått, det lät som det kom från framaxeln.
Hade ju kontrollerat oljenivån i axeln. Förra året. Och oljan såg ut som dåligt mixad silvermetallic färg.
Just ja...

Så jag svängde förbi den lokala macken o köpte 2L 75W90 och tänkte att det där är nog bra att kolla upp.
När jag kom hem kände jag på "pumpan", och den var rätt varm. Hmm...

Sagt o gjort, mellan bonde-livet och kvällningen tog jag tag i det, ställde upp bilen på en pallbock och muttrade av diff-kåpan.
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-9ba6f03eb647e8290d5692753ee1660e.jpg

Oljan var lika ful nu som sist, konstigt nog hade den inte lagrats som ett fint vin utan snarare som en tetra med mjölk... 🙈
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-1760440dff0fad112e5e00c9a8ab88c5.jpg

Lukten på en hypoid-olja är ju aldrig direkt munvattnande, men FY F@#! vad den här oljan luktade illa! 🤢

Satt en hel del "gegg" på den magnetiska påfyllningsskruven, som jag såklart redan hade lossat innan kåpan åkte av.
Man lär sig av sina misstag... ^^
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-43ee2fabd9a1b0701e1e574cdb5cd41b.jpg

Att folk har varit in här o härjat var inte svårt att se - var väl 4-5 olika lager med silicon-rester att skrapa bort...!
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-70e9193f13b3f372640cdc885402882b.jpg

Kronhjulet ser ju ok ut beträffande slitage o sånt.
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-2f73872bd5fc0d266d1a70f37b867113.jpg

Diff-kuggarna däremot såg ordentligt mörbultade ut... tror jag förstår var ljudet kommer ifrån.. 🙄
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-d1fc0de5353f72df3c3c2dec6d8e3cce.jpg


Kåpan skrapades ren från silikon och torkades ur.https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-382a34d8d473964dab6a993f684a5c5c.jpg

Sen smetades ett lager silicon (garanterat tunnare än tidigare ägares kladdande) på plats och fick härda i några minuter innan montering.
Trots härdandet och ett tunt lager pressas ändå en hel del silicon ut när man börjar dra åt skruvarna...
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-db26d5c296c2c201fbea1b256b4d87f0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-2a515773171c21fad45510880fa6522f.jpg

Sen i med olja tills det rinner över, eller ca 1.7 liter.

Resultatet?
Solsken, och bilen rullar, inte tystare, men lättare.
Och samvetet är lite lättare det med, för nu är iaf EN sak fixad som borde gjorts för länge sen...
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/108/108-0ed71eadf709efefba3ad36a684eb7a6.jpg


Efter detta blev det mer bondeliv och sen lite onlinespelande i Assetto Corsa, och så var den kvällen slut...
I veckan som kommer nu tänker jag göra ett riktigt seriöst försök att få till ACn i bilen - det blir SJUKT varmt i kupén nu när solen står lite högre på himmeln...

Bilder o anektdoter kring detta kommer såklart upp här, så spring ingenstans! 😁

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang