B230f Lättrycksturbo svårstartad varm

JacobW30
5 maj 2021 · 119 Inlägg

Tjena, min Volvo 945 från -96/97 är svårstartad när den är varm. Sitter en b230f Lättrycksturbo i den. Om man har kört typ över 1,5 mil sen slår av och ska starta igen så vill den inte hoppa igång. då får man vrida om till tändning 3-4 gånger sen hoppar den igång och går felfritt! Lite störigt problem, någon som vet? 😊

volvoqq Lastbilsmekaniker
6 maj 2021 · 5 138 Inlägg

Har varit med om ett spridarrelä som dummar sig när den är varm. Sen är det om det är tempgivagen till motorstyrenheten som kan dumma sig.

JacobW30
6 maj 2021 · 119 Inlägg

volvoqq skrev:
Har varit med om ett spridarrelä som dummar sig när den är varm. Sen är det om det är tempgivagen till motorstyrenheten som kan dumma sig.

aaa ska byta tempgivaren, har en aning om att det är den då min motortempmätare hoppar oxå fram o tillbaka när den vill

Mew
7 maj 2021 · 2 160 Inlägg

MelvinTurbo skrev:

volvoqq skrev:
Har varit med om ett spridarrelä som dummar sig när den är varm. Sen är det om det är tempgivagen till motorstyrenheten som kan dumma sig.

aaa ska byta tempgivaren, har en aning om att det är den då min motortempmätare hoppar oxå fram o tillbaka när den vill

Det är två olika tempgivare, en för instrumentet och en för motorstyrningen. Båda sitter under insuget. smile

JacobW30
7 maj 2021 · 119 Inlägg

Mew skrev:

MelvinTurbo skrev:

volvoqq skrev:
Har varit med om ett spridarrelä som dummar sig när den är varm. Sen är det om det är tempgivagen till motorstyrenheten som kan dumma sig.

aaa ska byta tempgivaren, har en aning om att det är den då min motortempmätare hoppar oxå fram o tillbaka när den vill

Det är två olika tempgivare, en för instrumentet och en för motorstyrningen. Båda sitter under insuget. smile

Okej! det är den för motorstyrningen alltså, vilken är det? har du ngn bild? är de lika dana eller är de olika fästningar o så?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang