Volvo 745tic helrenovering

Här kan ni läsa projektes framgång om min 745 turbo Jag hade länge velat ha en 745, sedan berättade min kompis att hans farsa hade en 745 1988 tic ståendes, jag sa direkt den ska jag, han hade tänkt att ta motorn från den och stoppa i hans 760. jag tyckte det var lite synd. Det gick några månader och nu har jag den hemma. Jag vill ha den som en riktigt fin sommar glidare Jag har tänkt att jag små trimma motorn så att den rör på sig iallafall, även lite styling utanpå(: . har även lite bilder på instagram (alexrenberg), men tanken är att uppdatera mer ofta och med mer bilder på den här sidan
  • 43 Följare
  • 44 169 Visningar
  • Uppdaterades senast 8 juni 2021
volvoqq Lastbilsmekaniker
24 april 2021 · 5 127 Inlägg

alex_v skrev:

volvoqq skrev:
Det är tråkigt när det jävlas😕

ja inge kul.. kanske kan var soppapumpen i tanken som inte går? eftersom pumpen under bilen låter

Bara att lossa locket bak och skicka på ström med ett batteri och lyssna

alex_v
24 april 2021 · 303 Inlägg

volvoqq skrev:

alex_v skrev:

volvoqq skrev:
Det är tråkigt när det jävlas😕

ja inge kul.. kanske kan var soppapumpen i tanken som inte går? eftersom pumpen under bilen låter

Bara att lossa locket bak och skicka på ström med ett batteri och lyssna

ska kolla på det nästa gång jag orkar åka ut till den(:

alex_v
2 maj 2021 · 303 Inlägg

Fick igång bilen idag igen o körde en vända o han gick väldigt bra, sen skulle jag köra o parkera han men då gick den jätte dåligt igen till för o dö igen o inte starta alls...

volvoqq Lastbilsmekaniker
2 maj 2021 · 5 127 Inlägg

alex_v skrev:
Fick igång bilen idag igen o körde en vända o han gick väldigt bra, sen skulle jag köra o parkera han men då gick den jätte dåligt igen till för o dö igen o inte starta alls...

Fan vad det skall jävlas då så tröttsamt😡

alex_v
3 maj 2021 · 303 Inlägg

volvoqq skrev:

alex_v skrev:
Fick igång bilen idag igen o körde en vända o han gick väldigt bra, sen skulle jag köra o parkera han men då gick den jätte dåligt igen till för o dö igen o inte starta alls...

Fan vad det skall jävlas då så tröttsamt😡

ja blir så jävla trött, nått fel med att soppan inte kommer fram ordentligt är det iallfall, för jag fick liksom prima pumpen eller hur man säger, vrida en snabbis bara så pumpen gick igång några gånger sen gick den starta

volvoqq Lastbilsmekaniker
3 maj 2021 · 5 127 Inlägg

alex_v skrev:

volvoqq skrev:

alex_v skrev:
Fick igång bilen idag igen o körde en vända o han gick väldigt bra, sen skulle jag köra o parkera han men då gick den jätte dåligt igen till för o dö igen o inte starta alls...

Fan vad det skall jävlas då så tröttsamt😡

ja blir så jävla trött, nått fel med att soppan inte kommer fram ordentligt är det iallfall, för jag fick liksom prima pumpen eller hur man säger, vrida en snabbis bara så pumpen gick igång några gånger sen gick den starta

Segt. I min blir det 940 elhärva så bort med den givaren i fördelaren och lite annan skit som är i dessa elsystem samt får in ac, fjärrlås med larm, elhissar och lite annat smått och gått😂

alex_v
3 maj 2021 · 303 Inlägg

volvoqq skrev:

alex_v skrev:

volvoqq skrev:

Fan vad det skall jävlas då så tröttsamt😡

ja blir så jävla trött, nått fel med att soppan inte kommer fram ordentligt är det iallfall, för jag fick liksom prima pumpen eller hur man säger, vrida en snabbis bara så pumpen gick igång några gånger sen gick den starta

Segt. I min blir det 940 elhärva så bort med den givaren i fördelaren och lite annan skit som är i dessa elsystem samt får in ac, fjärrlås med larm, elhissar och lite annat smått och gått😂

skönt med sån härva(: hade tanken om jag skulle koppla in 2.4 när jag ändå hade allt borta, har ju en komplett 2.4 härva sitter i en 940 ja har ehmma så får väl lse om det blir byte i framtiden(:

volvoqq Lastbilsmekaniker
3 maj 2021 · 5 127 Inlägg

alex_v skrev:

volvoqq skrev:

alex_v skrev:

ja blir så jävla trött, nått fel med att soppan inte kommer fram ordentligt är det iallfall, för jag fick liksom prima pumpen eller hur man säger, vrida en snabbis bara så pumpen gick igång några gånger sen gick den starta

Segt. I min blir det 940 elhärva så bort med den givaren i fördelaren och lite annan skit som är i dessa elsystem samt får in ac, fjärrlås med larm, elhissar och lite annat smått och gått😂

skönt med sån härva(: hade tanken om jag skulle koppla in 2.4 när jag ändå hade allt borta, har ju en komplett 2.4 härva sitter i en 940 ja har ehmma så får väl lse om det blir byte i framtiden(:

Har nog tre härvor nu liggandes😂

alex_v
9 maj 2021 · 303 Inlägg

Plockade loss armaturen idag, självklart gick 2 rör av, gick inte att skriva av nån slangklämma helt sönderrostade...
För jag försökte starta han men startar bara på startgas, så ville se ner i tanken o se hur det såg ut för tankmätaren rörde sig inte ett skit heller o den ska stå rätt högt upp när det är tomt. Aja fick loss skiten iallfall o helt tomt, inte sp konstigt att han inte startar, undrar om det är det som gjort att den gött dåligt alla gönger att soppan tagit slut😬

Mäste till biltema och köpa en packning mellan turbon och downpipen, ska ju vara sön dör stor metallring dä det sitter vband där, läcker rött mycket avgaser så lät inte va sp bra värden för lambdan.https://www1.garaget.org/gallery/images/226/225530/225530-2d9091a890440dd367f9be7a9b441517.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/226/225530/225530-344446e03ab0349de50aefb4f5a66f29.jpg


Går det kanske ta armaturen från min 940 turbo jag har? Det är en årsmodell 95, har hört det ör lite bättre kvalite på dom

alex_v
9 maj 2021 · 303 Inlägg

volvoqq skrev:
Tanka brukar man missa ibland kanske😂

Haha ja 🤷🏼‍♂️ Ibland ör felen lättare ön man tror, funderar på om man ska ta ner tanken i glra rent den ordentligt när man ändå har armaturen borta

emilhenriksen
10 maj 2021 · 24 Inlägg

Den Tankarmatur du har passar inte då den har större tank du kan leta från årsm 1990 då är dom i plast och 9/10 fungerar ska du ha från 940 så tror jag att är till 93 som dom passar då 940 fick nytt mätarhus och kablage 94..

alex_v
10 maj 2021 · 303 Inlägg

emilhenriksen skrev:
Den Tankarmatur du har passar inte då den har större tank du kan leta från årsm 1990 då är dom i plast och 9/10 fungerar ska du ha från 940 så tror jag att är till 93 som dom passar då 940 fick nytt mätarhus och kablage 94..

ajfan vad drygt...

Lucif3r
10 maj 2021 · 2 182 Inlägg

Jag är dock rätt säker på att signalen från flottören är densamma även på dom "nya" tankarna, så just den delen bör fungera oavsett.

alex_v
11 maj 2021 · 303 Inlägg

Lucif3r skrev:
Jag är dock rätt säker på att signalen från flottören är densamma även på dom "nya" tankarna, så just den delen bör fungera oavsett.

Jag läste på facebook att det inte skulle vara några problem att montera, var några styckna som hade gjort det, det enda var att dom 2 anslutningarna som gått av på min är raka på 940 armaturen så man skulle behöva förlänga 2 ledningar

alex_v
8 juni 2021 · 303 Inlägg

Nu är bilen på rull(-: har bytt till en annan topp där jag slipat in ventilerna bland annat, den andra toppen hade pinbultar till grenröret gått av på så det läckte extremt med avgaser, nu ör det helt tätt överallt.
Nästa sak som är rätt prio att göra är att svetsa iordning avgasröret, då hela skiten har lossnat, sp nu kör jag med en liten bit av downpipen bara😅 brölar endel kan man säga. Tänkte ta och helsvetsa skiten istöllet för att det ska sitta med klammor överallt

Ska ocksp ta och byta en tröskel, får väll se om det blir nu i sommar(-:https://www1.garaget.org/gallery/images/226/225530/225530-87b6768e458da3fc139944604bc53e0f.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang