Är Nerikes Bilcenter i Örebro seriösa?

MatsK72
11 maj 2021 · 4 Inlägg

Klurar på att köpa en importbil från Nerikes Bilcenter i Örebro.

Googlade firman och fick väl inte det bästa intrycket när jag läste kommentarer (antingen 5 av 5 eller 1 av 5, och de personer som gav ettor verkade ha gått på rejäla blåsningar). Å andra sidan så säger ju anonyma omdömen på internet sällan hela sanningen. Det kan ju vara konkurrenter som kör en bajskampanj eller kunder som är ilskna utan anledning.

Så jag undrar därför om någon bilkunnig person i Örebrotrakten har koll på firman. Om de är ökända bland bilkunniga, eller har figurerat i negativa sammanhang i lokalpress t ex.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
11 maj 2021 · 13 734 Inlägg

man brukar kunna  se igenom folks betyg om dom är seriösa eller ej.
men örebros bilhandlare är bigbig nono visst åker du till märkes säljarna så visst men dom andra är och har alltid varit bluffare....

minns i början av 00talet när vi lackade mycket av dessa importbilar dom släpade från tyskland..  den ena bilen var sämre än den andra..  alltid skruvade mätare... bilarna var så dåligt skick att dom knaptp var körbara endå var folk så korkade att dom köpte skiten och grät ut sen... man kände att dom var slut bara genom att köra bilen in i lackboxen ;-)

Senast redigerat av Growe (11 maj 2021)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Utmarks-Loke
11 maj 2021 · 5 833 Inlägg

Om man kollar vem som driver företaget och sedan skriver in de namnen på Lexbase så ser man den ena av de båda finns med där. Vad det handlar om kan jag inte se utan abonnemang men det brukar vara ett dåligt tecken när de är med där.

MatsK72
11 maj 2021 · 4 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Om man kollar vem som driver företaget och sedan skriver in de namnen på Lexbase så ser man den ena av de båda finns med där. Vad det handlar om kan jag inte se utan abonnemang men det brukar vara ett dåligt tecken när de är med där.

Okej, då tror jag att jag passar. Stort tack för informationen. Har hittat en del annat på nätet som avskräcker.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang